Als je zelf ziek bent maakt je lichaam antistoffen aan en die komen dan ook in je borstvoeding terecht. Zo helpt jouw lichaam je kindje beschermen. Hopelijk stelt je dat iets gerust.
RS is supereng maar volgens mij kun je je kind er tegenwoordig na de geboorte tegen laten vaccineren! Weet niet met hoeveel weken/maanden.
Wij spuiten de neus uit met otrivin ampul wat ik optrek in een klein spuitje. Dat otrivin ampul is heel pijnlijk in je neus vanwege scherpe randjes, probeer maar eens bij jezelf. Heel naar.
Matras iets verhogen bij het hoofd helpt ook
Meer kun je helaas niet echt doen
Mijn zoontje is heeeel veel ziek geweest in de babytijd, ook paar keer opgenomen geweest. Nu hij 1 is gaat het gelukkig stukken beter en is hij sterker maar nog steeds gevoelig ervoor. We gebruiken nu wel xylo neusspray en zetpil als hij het heeft. Mag van het ziekenhuis bij ons want als hij zān neus verstopt heeft gaat hij meer hoesten en minder slapen minder drinken en duurt het langer en is het naarder voor hem. Maar dat moet je overleggen met een arts.
Physiomer baby, mag al heel jong. Daarmee spuit je een zoutoplossing in de neus. Niet leuk om te doen de eerste keren maar het werkt wel. Op een gegeven moment ging mijn kind er helemaal klaar voor liggen. En toen ze echt lang verkouden was en slecht ging drinken, heeft de huisarts een neusspray voorgeschreven.
Wat ik begrijp zijn ze daar nog mee bezig en is het helaas nog niet beschikbaar.
Je hebt gelijk. Wordt ergens in 2025 blijkbaar.
Mān dochter wordt volgende week alweer 5 en ik heb nog steeds geen idee wat we haar kunnen geven. Ze krijgt iig als cadeau kaartjes voor Frozen the Musical. Maar verder echt geen idee. Ze zit tussen 2 maten in, dus we wachten met de fiets die we eerst wilden geven. Iemand hier nog aanraders/tips?
Je kunt je zelfs als zwangere vrouw laten vaccineren tegen RS, geeft geen 100% bescherming voor de baby maar daarmee neemt het risico op ernstige besmetting wel flink af. Ik heb mezelf toevallig 2 weken geleden laten vaccineren bij 32 weken zwangerschap, je moet het vaccin wel zelf regelen via huisarts/apotheek (Abrysvo heet het). Ik las dat je het ook niet vergoed krijgt, dus zelf moet betalen (ā¬216) maar ik heb hem toch ingediend en mijn aanvullende verzekering heeft hem gedekt.
Voor RS zou ik nu nog niet echt voor vrezen. Nu heerst er met name COVID. Verder geef je nu nog antistoffen mee en is je baby de eerste paar maanden ook nog wel goed beschermd.
@JustinBieber wij deden ook altijd krachtig met een spuitje doorspuiten. Dan is het ook goed schoon. Maar doe het vooral na instructie van een arts. Ik heb er genoeg ervaring mee dus doe het wel thuis bij mān dochter.
Hier (in Belgiƫ) worden vanaf komende weken alle babies geboren vanaf april dit jaar gevaccineerd voor RSV (en dus ook vergoed).
Vaccin werd mij als zwangere afgeraden door zowel gynaecoloog als kinderarts vanwege een mogelijk verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik durf dat nu niet aan.Alle mensen die ook maar een klein beetje snot hebben mogen gewoon niet op kraambezoek straks ![]()
Ik heb ook die zoutoplossing van Otrivin. Mijn baby is 5 weken. Ik durf het ook niet heel hard te doen haha maar het helpt wel en werkt eigenlijk heel makkelijk
Hey ben jij zwanger van je tweede? ![]()
Hebben jullie tips voor fijn zittende zwangerschaps-/voedingsbehas? Ik draag nu al een tijdje het model van H&M maar na een paar maanden wordt het al heel lelijk.
Calvin Klein!
Haha mee eens. Mijn dochter van net 2 is hier ook dol op trouwens. Vooral de uitklappagina is favoriet. Ze kent ook al hele passages
Dan hoor ik haar in een hoekje van de kamer lezen ābillenbos VER⦠nietsā ![]()
Ik voel me wel echt bekocht. Oral b pro kids gekocht. Nu bij het Kruidvat van the Lion King. Gewoon exact hetzelfde als de volwassen variant die ik al had. Maar dan met Disney stickers en een handig reisdoosje. Voor een kwart van de prijs??? Opzet borsteltje is iets kleiner maar die kan ook gewoon op mijn houder en vice versa. Conclusie koop de kindervariant ook voor jezelf. Of niet en koop alleen een opzetborstel voor kinderen als je al zon ding hebt.
Zo heb ik ooit eens een prinsessenversie van oral b gehad (bij wijze van grap). Die heb ik jaren gebruikt met idd gewone borstels.
De motor vond ik trouwens wel minder sterk dan die van de volwassene, dus ik gok dat ze daarop besparen.
@JustinBieber wij gebruikte wel zoutspray voor onze baby zelfde leeftijd in overleg met de huisarts. Geef je bv? We kregen ook als tip moedermelk in haar neus te druppelen, dat vond ik ook goed werken voor tussendoor.
Is er iemand die deze dierenboot heeft en me kan vertellen of de glijbaan heel los hoort te zitten?
Vind het echt heel wankel, als je het aanraakt valt die er al vanaf.
Heb hem ook en ja, helaas. Echt stom.
Ik heb gisteravond met beide gepoetst en mn eigen borsteltje. Enige verschil is dat de kinderen variant een sensitieve stand heeft (dan draait hij minder snel). De harde stand is van beide precies gelijk. ![]()