Ik hoop dat hema binnenkort ook weer een actie heeft op de rompers. Heb niks meer met lange mouwen wat past
Ik vind de lange mouwen rompers met stretch en een ribbeltje van Lindex heel fijn. Kwalitatief beter en ook dikkere stof dan de bamboe van Hema maar wel hetzelfde idee met mouwen die je om kan slaan en dubbele sluiting onderaan zodat ze ook in de lengte meegroeien/langer meegaan.
@Vloeistof Vinted staat helemaal vol met Hema rompers. Heb er net 12 voor 10 euro gekocht, daar kan geen Hema actie tegenop.
Ik heb wel veel rompers van next en ben er tevreden over maar ze vallen wel wijd. Strakkere/smallere rompers vind ik fijner. Overslag hou ik niet van dus hema valt af, maar die van de Wibra vind ik dan heel fijn!
Lekker stretch, dunne stof en per stuk te koop. Houd niet van multipacks want ben nogal specifiek. Heb het liefst gewoon wit of echt een romper met knoopjes en een kraagje bijv dat het onderdeel is van de outfit. Die haal ik meestal van Ralph lauren via Vinted.
Sowieso Hema. Ik heb rompers die door 3 kinderen gedragen zijn gedurende 8 jaar en nogsteeds goed zijn.
Ik wil even de speelkit van @DelilahBard aanraden. Het is zo mooi gemaakt, heel uitgebreid met uitleg en tips en leuke toevoegingen. Echt fantastisch.
Heeft iemand tips voor een verkouden baby (6 weken) neusje zit vol en wil wat dingen in huis halen om het haar gemakkelijker te maken mocht het erger worden.
Ik vind de snotzuiger (ranzig woord) van Otrivin heel fijn. Ik weet niet of zulke kleine baby’s al zoutoplossing neusspray mogen maar dat werkt hier ook goed om voor het slapen te geven. Wij geven dat standaard als kind verkouden is om oorontsteking zo veel mogelijk te voorkomen. Luuf is volgens mij voor oudere kindjes maar ook handig
Ik ben naar onze omgeving heel duidelijk dat ze straks echt niet op kraamvisite kunnen komen als ze ziek of ook maar een beetje verkouden zijn. Dat lijken ze wel te begrijpen. Vind dat gewoon echt te eng ivm RS etc. Alleen nu lijk ik zelf ziekig te worden. Geen koorts maar wel wat neusverkouden, keelpijn en pijn aan m’n lichaam. Heb dat echt al een hele tijd niet gehad (vroeger wel veeel verkouden) dus de timing is echt fantastisch. Kan namelijk elk moment bevallen, en vaak als ik het heb is het ook niet binnen 2 dagen over. Ik heb er zelf nog niet heel veel last van maar vind het wel heel spannend tegenover m’n baby straks. Kan het zijn dat je ergens antistoffen ofzo doorgeeft omdat ze nu nog in m’n buik zit?
Wij waren in het ziekenhuis met ong 6 weken en toen zeiden ze dat ze alleen otrivin ampullen gebruiken om het neusje door te spoelen (zij deden best wel hard dat ampul in de neus spuiten maar ik zelf thuis wat minder hard hoor). En dat je niet moet zuigen. Wij hebben dat ook nooit gedaan toen. En daarna is ze nooit meer verkouden geweest maar nu ze wat ouder is zou ik het evt wel doen bij hele erge verstopping maar bij kleine babies niet.
Als je zelf ziek bent maakt je lichaam antistoffen aan en die komen dan ook in je borstvoeding terecht. Zo helpt jouw lichaam je kindje beschermen. Hopelijk stelt je dat iets gerust.
RS is supereng maar volgens mij kun je je kind er tegenwoordig na de geboorte tegen laten vaccineren! Weet niet met hoeveel weken/maanden.
Wij spuiten de neus uit met otrivin ampul wat ik optrek in een klein spuitje. Dat otrivin ampul is heel pijnlijk in je neus vanwege scherpe randjes, probeer maar eens bij jezelf. Heel naar.
Matras iets verhogen bij het hoofd helpt ook
Meer kun je helaas niet echt doen
Mijn zoontje is heeeel veel ziek geweest in de babytijd, ook paar keer opgenomen geweest. Nu hij 1 is gaat het gelukkig stukken beter en is hij sterker maar nog steeds gevoelig ervoor. We gebruiken nu wel xylo neusspray en zetpil als hij het heeft. Mag van het ziekenhuis bij ons want als hij z’n neus verstopt heeft gaat hij meer hoesten en minder slapen minder drinken en duurt het langer en is het naarder voor hem. Maar dat moet je overleggen met een arts.
Physiomer baby, mag al heel jong. Daarmee spuit je een zoutoplossing in de neus. Niet leuk om te doen de eerste keren maar het werkt wel. Op een gegeven moment ging mijn kind er helemaal klaar voor liggen. En toen ze echt lang verkouden was en slecht ging drinken, heeft de huisarts een neusspray voorgeschreven.
Wat ik begrijp zijn ze daar nog mee bezig en is het helaas nog niet beschikbaar.
Je hebt gelijk. Wordt ergens in 2025 blijkbaar.
M’n dochter wordt volgende week alweer 5 en ik heb nog steeds geen idee wat we haar kunnen geven. Ze krijgt iig als cadeau kaartjes voor Frozen the Musical. Maar verder echt geen idee. Ze zit tussen 2 maten in, dus we wachten met de fiets die we eerst wilden geven. Iemand hier nog aanraders/tips?
Je kunt je zelfs als zwangere vrouw laten vaccineren tegen RS, geeft geen 100% bescherming voor de baby maar daarmee neemt het risico op ernstige besmetting wel flink af. Ik heb mezelf toevallig 2 weken geleden laten vaccineren bij 32 weken zwangerschap, je moet het vaccin wel zelf regelen via huisarts/apotheek (Abrysvo heet het). Ik las dat je het ook niet vergoed krijgt, dus zelf moet betalen (€216) maar ik heb hem toch ingediend en mijn aanvullende verzekering heeft hem gedekt.
Voor RS zou ik nu nog niet echt voor vrezen. Nu heerst er met name COVID. Verder geef je nu nog antistoffen mee en is je baby de eerste paar maanden ook nog wel goed beschermd.
@JustinBieber wij deden ook altijd krachtig met een spuitje doorspuiten. Dan is het ook goed schoon. Maar doe het vooral na instructie van een arts. Ik heb er genoeg ervaring mee dus doe het wel thuis bij m’n dochter.
Hier (in België) worden vanaf komende weken alle babies geboren vanaf april dit jaar gevaccineerd voor RSV (en dus ook vergoed).
Vaccin werd mij als zwangere afgeraden door zowel gynaecoloog als kinderarts vanwege een mogelijk verhoogd risico op vroeggeboorte dus ik durf dat nu niet aan.Alle mensen die ook maar een klein beetje snot hebben mogen gewoon niet op kraambezoek straks
Ik heb ook die zoutoplossing van Otrivin. Mijn baby is 5 weken. Ik durf het ook niet heel hard te doen haha maar het helpt wel en werkt eigenlijk heel makkelijk