Tips, ervaringen & aanraders #10

Hey ben jij zwanger van je tweede? :heart:

3 likes

Hebben jullie tips voor fijn zittende zwangerschaps-/voedingsbehas? Ik draag nu al een tijdje het model van H&M maar na een paar maanden wordt het al heel lelijk.

1 like

Calvin Klein!

1 like

Haha mee eens. Mijn dochter van net 2 is hier ook dol op trouwens. Vooral de uitklappagina is favoriet. Ze kent ook al hele passages :rofl: Dan hoor ik haar in een hoekje van de kamer lezen “billenbos VER… niets” :crazy_face:

4 likes

Ik voel me wel echt bekocht. Oral b pro kids gekocht. Nu bij het Kruidvat van the Lion King. Gewoon exact hetzelfde als de volwassen variant die ik al had. Maar dan met Disney stickers en een handig reisdoosje. Voor een kwart van de prijs??? Opzet borsteltje is iets kleiner maar die kan ook gewoon op mijn houder en vice versa. Conclusie koop de kindervariant ook voor jezelf. Of niet en koop alleen een opzetborstel voor kinderen als je al zon ding hebt.

5 likes

Zo heb ik ooit eens een prinsessenversie van oral b gehad (bij wijze van grap). Die heb ik jaren gebruikt met idd gewone borstels.

De motor vond ik trouwens wel minder sterk dan die van de volwassene, dus ik gok dat ze daarop besparen.

@JustinBieber wij gebruikte wel zoutspray voor onze baby zelfde leeftijd in overleg met de huisarts. Geef je bv? We kregen ook als tip moedermelk in haar neus te druppelen, dat vond ik ook goed werken voor tussendoor.

Is er iemand die deze dierenboot heeft en me kan vertellen of de glijbaan heel los hoort te zitten?
Vind het echt heel wankel, als je het aanraakt valt die er al vanaf.

Heb hem ook en ja, helaas. Echt stom.

1 like

Ik heb gisteravond met beide gepoetst en mn eigen borsteltje. Enige verschil is dat de kinderen variant een sensitieve stand heeft (dan draait hij minder snel). De harde stand is van beide precies gelijk. :joy:

1 like

Weet iemand als iets bij Hema online niet meer verkrijgbaar is, het weer op voorraad komt?

Zag een leuke winterjas maar die is online uitverkocht en ook niet in de regio in de winkel te vinden. Er is ook geen optie om een seintje te krijgen wanneer het weer op voorraad is.

Is op echt op of wordt dit ook weer aangevuld?

Hoe reageren jullie op iemand die opmerkingen maakt over het gewicht/uiterlijk van je baby? We zijn nu onderweg op bezoek bij iemand die dit altijd doet (baby is 6 mnd), en meestal sta ik met mn bek vol tanden en nu wil ik eigenlijk gewoon, niet aanvallend, een opmerking maken dat dat niet ok is, maar weet ff niet hoe.

Het is de classic “je baby is wel groot/dik/een bollie” opmerking waar dit nu over gaat.

Edit: het gaat niet om het uiterlijk van mn kind, maar ik heb zelf als kind al heel veel nadruk oo mijn uiterlijk gehad en heb daardoor een slecht zelfbeeld. Ik wil dat de mensen dichtbij ons afleren zo’n oordeel (positief noch negatief) uit te spreken waar zij bij is.

Negeren

1 like

“Hou toch op met die opmerkingen” bijvoorbeeld. Zou er niet veel meer van maken.
Ik bevestig altijd als iemand zegt dat mijn kinderen groot of dik zijn: “ja he :smiling_face_with_three_hearts: ze eten ook echt super goed”
Terwijl ik m’n kinderen kus bijvoorbeeld. Het hoeft niet negatief opgevat te worden. En iemand gaat ook echt niet zeggen “ow ik bedoelde het eigenlijk als kritiek” haha

5 likes

Misschien die manier doen van “hoe bedoel je dit precies?” Misschien zeggen ze dan zelf ook wel iets van Ja gewoon zo heerlijk dat babyvet nog. Of ze weten indd niks te zeggen en dan houden ze er wel mee op de volgende keer.

Maar ik zou zelf denk ik ook gewoon indd zo zeggen van “jaa heerlijk he :star_struck:” en dan een kus of knuffel met je baby.

1 like

Dankjewel voor het meedenken, ook @Yzile @Cam. Het gaat om iemand die zelf echt een verstoorde relatie heeft met eten/uiterlijk en altijd heel veel nadruk legt op iemands gewicht etc.

Het gaat dus niet om de opmerkingen die ze nu maakt over babyvetjes (want ja die heeft ze haha) maar ik wil bij haar zo vroeg mogelijk een grens stellen hierover.

De baby heeft niet bijzonder veel of weinig babyvet en eet ook niet specifiek veel of weinig, dus ik wil zulke opmerkingen ook niet bevestigen. Dan is misschien negeren beter, maar zou liever in een zin zeggen van “waarom voel je altijd de behoefte om dit te benoemen”, maar dan minder aanvallend misschien?

2 likes

Hmm. Ja als je het niet te aanvallend wil laten klinken kun je misschien iets zeggen “Hey wij willen in de opvoeding eigenlijk dat er niet over uiterlijk of gewicht wordt gesproken in bijzijn van haar dus misschien kunnen we daar voortaan op gaan letten met z’n allen”
Dan gaat het niet alleen over dat zij dat doet maar in het algemeen. Lastig wel, en hopelijk pikt ze het dan ook op.

9 likes

Ja idd dit, zeker als het mensen zijn die je goed kent. Gewoon proberen uit te leggen waarom je het niet fijn vindt… Ik heb dat vaak afgekapt bij mijn schoonouders als mijn zoontje vergeleken werd met zijn neefje. Op een gegeven moment zagen ze het zelf ook in en nu doen ze het niet meer (voor mij ook meer mijn eigen trauma want ik werd vroeger altijd vergeleken met mijn nichtje want “die was zo mooi mager”).

3 likes

Ja dat is een goede inderdaad. Dankjewel.

Eigenlijk om wat @Eilish zegt vind ik het zo onnodig en vervelend dat het steeds benoemd wordt en ik merk dat er bij elke opmerking zelfs nu al een oordeel schuilt. Ik zie het ook bij mn nichtje, dus ik wil het graag voor zijn voor ze wel oud genoeg is om het te beseffen.

3 likes

Mijn ervaring is op=op maar misschien kun je de klantenservice een berichtje sturen?

1 like

Mijn baby is bijna jarig en ben nog opzoek naar ideeën voor een cadeau. Het is een wat groter/duurder cadeau van de opa’s/oma’s. Nu twijfel ik tussen een keukentje of een houten boerderij. Sinds de baby geboren ben ik bezig met het verzamelen van houten boerderijdieren. Af en toe koop ik er één of twee naar heb nog niet superveel. Dus twijfel of ik daar nog even mee moet wachten.

1 like