Ahh, ik kan me je schuldgevoel helemaal voorstellen, maar je kind heeft strakjes een meer uitgeruste mama en quality time met haar papa gehad, dat is toch top! Je hebt het nou juist supergoed gedaan om ze ff met z’n tweetjes hun gang te laten gaan
Ah heel herkenbaar! Maar ook goed voor je baby om even lekker met papa te zijn en een uitgeruste mama te hebben
Welke sokjes/slofjes hebben jullie voor de herfst/winter als je baby nog niet loopt? Ik heb de Hvid slofjes maar die worden bijna te klein. Die wil ik sowieso opnieuw kopen, maar heb er het liefst nog een (ander) paar bij.
Van Lodger, die blijven goed zitten
Striksokjes van Hirsch!
Lodger inderdaad en zou er voor buiten nog de waterdichte slofjes van de H&M bij kopen voor als je kindje buiten kruipt!
Lodger rekt heel erg mee dus die kunnen ze ook lang aan.
Wat zijn fijne, echt warme, wanten voor een 2.5 jarige voor op de fiets? En hebben jullie dan met duim/vingers? Of nog gewoon zo’n vingerloos wantje net als bij babies?
Edit: mijn dochter is nu 2 jaar en 3 maanden dus met de winter net 2,5.
Vorige winter was mijn zoontje 2 jaar tot 2 jaar en paar maanden en hij vond dat met een duim maar ingewikkeld. We kregen die dingen nooit goed aan ook. Maar jouw kindje is wel wat ouder, en wordt deze winter ook weer ouder… dus wellicht is dat anders.
Wij hebben deze van decathlon en die werken goed omdat je ze ver kan open ritsen en de duim gevoerd is met een andere kleur, dus je makkelijker duidelijk kan maken wat je kindje moet doen
Welke van Lodger? Zag dat ze meerdere soorten hebben, of maakt het niet uit?
Ik vond de leren fijn. Die bleven heel goed zitten en geven grip bij optrekken of kruipen.
Vorige week postte ik al over dat mijn dochter haar nieuwe spenen weigert. Ze is er dus helemaal mee gestopt en overdag geen enkel probleem. Maar 's nachts… We liggen nu al een week elke nacht wakker. Ieder uur/2 uur erheen. En vannacht was het helemaal een drama. Ben echt gesloopt en ten einde raad (we zijn tot op heden heel erg verwend geweest met een goede slaper). Wat kunnen we doen? Kan haar moeilijk tot spugen toe laten schreeuwen…
Edit: ik zit er natuurlijk overal op internet over te lezen en overal staat niet stoppen voor 2,5 (ze is 2) en er lang over praten en op voorbereiden. Per ongeluk is beide natuurlijk bij ons niet gelukt doordat ze haar nieuwe speentjes niet wilde hebben. Weet echt even niet hoe we het moeten aanpakken, ik zit nu al met vrees over de komende nacht en hoe kut en zwaar het gaat zijn.
Zo, dat is wel heel lief! Begin altijd klein beetje aan mezelf te twijfelen, maar ik heb ook weleens een jaar niks gedaan, omdat de opvang zelf niks liet weten en mijn kind niet op die dag zelf naar de opvang gaat.
Maar door deze berichten wel een herinnering dat het eraan komt en zal wat lekkers voor ze halen!
Joha en/of bobux (laatste via Vinted)
We hebben ze allemaal gehad. De stoffen (maakt niet uit welke) lijken we comfortabeler te zitten. Die leren denk ik wat beter voor guur weer.
Maar blijft allemaal zitten
Mijn kind heeft alleen sneakers met veters maar op de dagen dat ze gymles heeft, moet ze schoenen dragen die ze zelf aan en uit kan doen. En toen vroeg ik me ineens af op welke leeftijd kinderen eigenlijk (gemiddeld) veters leren strikken? Ik lees op internet wisselende dingen van 4 jaar tot 8 jaar.
Ik kan me herinneren dat ik het in de kleuterklas leerde. Dan mocht ik de veters van de juf strikken en dan kreeg ik een diploma.
Mijn kind heeft alleen maar schoenen zonder veters en ik wil het hem nu wel ongeveer gaan leren, als hij straks schoenen met veters krijgt. En hij wil het ook graag leren.
Beiden in de kleuterklas geleerd, de een kan het sinds ze 6/7 is wel goed, en de ander kan het met 7+ jaar nog helemaal niet goed. Ik let er met gymdagen op dat hij geen veterschoenen aan doet. Thuis heeft hij alle tijd om aan te klooien maar met gym is er ook gewoon beperkte tijd.
Bij ons moesten de schoenen vanaf de kleuterklas sowieso uit, dus wie een kind schoenen meegaf die ze niet zelf aan en uit kregen kreeg dat echt wel snel te horen.
Veters leren strikken was bij ons onderdeel van het laatste kleuterjaar. Maar betekent niet dat dat perse soepel ging daarna :’) Ik geef nog steeds voorkeur aan schoenen waar ook even ritsje zit of gewoon geen veters, want alles is al treuzelen.
O deze zien er top uit!
Wat is dat gele elastiekje binnenin?