Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja klopt! 28 weken nu :smiling_face:! Hele spannende tijd nu (gaat deze keer super goed, maar vorige keer met 30 weken bevallen). Durf het bijna niet neer te schrijven bang dat ik jinx…maar hopelijk nog een week of 12 te gaan :wink:

16 likes

Volgens mij kun je dat om de pols doen zodat de boel niet gaat schuiven daarna (als je eerst wanten aandoet en daar overheen de jas)

1 like

Ahh wat goed en wat fijn al zo ver! Kan me voorstellen dat je een spannende tijd tegemoet gaat zo rondom deze termijn, maar wat heerlijk dat tot nu toe alles goed gaat! :four_leaf_clover:

Pfoe, wat lastig zeg. Ik heb hier 0 ervaring mee, en je kunt natuurlijk ook niet ‘toegeven’ want zoals ik het begrijp gaat het om een oude speen die echt kapot was of hoe dan ook weg moest (heel terecht lijkt me), toch?
Ik zou haar ook niet zo laten huilen of schreeuwen, daar is niemand bij gebaat denk ik dan, en ik kan me voorstellen dat je ook geen andere, ongewenste slaap associatie wilt creëren door haar bij je in bed te leggen ofzo.
Zou je er misschien een verhaaltje bij kunnen verzinnen ofzo, dat haar oude speentje nu bij de oude speentjesberg is en dat er een klein knuffeltje voor terug gekomen is als bedankje, en dat ze dat nu heeft ipv haar speentje? (Dus dat je een klein nieuw knuffeltje voor haar koopt) Dat je zoiets kunt volhouden als ze om haar speentje jammert? Of een knuffeldoekje? Misschien helemaal niet pedagogisch verantwoord, maar ik kan me voorstellen dat je teneinde raad bent.
Oh en, misschien heb je iemand in je buurt die een dagje kan oppassen deze week, zodat je even kunt bijtanken overdag? Of een dag vrij van werk op een opvangdag? Sterkte!

4 likes

Wij hebben de versie van vorig jaar en die heeft dat niet geloof ik, dus ik weet het niet!

Lieve reactie, dankjewel! Nee het kon echt niet meer en ik had verwacht dat ze de nieuwe spenen (oud modelletje) gewoon zou accepteren. We hebben inderdaad een knuffeltje gegeven als vervanging, maar ze is 's nachts steeds wakker en kan zichzelf niet meer in slaap krijgen of troosten. Het is nu nog geen 12 uur en ik ga er nu voor de 8e keer heen. We proberen een techniek uit, dus wil er nog geen matras neerleggen. Maar mijn hemel wat heb ik een spijt van die spenenshit. Dan maar kapotte spenen, maar ik had echt gewild dat ik het kon terugdraaien.

Het wordt letterlijk elke nacht erger. Ik vind het zo zielig en zelf ook ellendig.

1 like

Zou het ook kunnen dat het twee dingen zijn? Want je zegt dat jullie een nieuwe techniek proberen. Misschien is het samen teveel. En het verdriet on het speentje en de verandering met die nieuwe techniek? Dat ze gewoon niet meer snapt wat er nou allemaal aan het veranderen is?
Misschien kun je wat boeken uit de bieb halen die over speentjes wegdoen gaan? Dat ze dat gedeelte misschien gaat snappen.
Hopelijk is het vannacht wat beter gegaan!

1 like

Mijn dochter is wel wat ouder (3 nu). Ik heb vrijdag de speen weggedaan, kort uitgelegd dat ze naar nieuwe baby’s gaan en zij ze niet meer nodig heeft. De eerste twee nachten heeft ze bij mij in bed geslapen want dat was echt dramatisch. Op dag 1 is ze huilend bovenop mij in slaap gevallen. Vannacht ging voor het eerst een klein beetje beter waarin ze ‘maar’ 3x huilend wakker werd.
Ben compleet gesloopt :smiling_face_with_tear: Maar merk dus wel kleine verbetering! Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!

2 likes

Wanneer gingen jullie voor het eerst met je baby/kind naar de kapper? En wat voor kapper? Of heeft iemand het zelf wel eens wat bijgeknipt bij je kind?
Mijn baby is nu ruim 10 maanden, hij had altijd al veel haar maar het wordt nu zo lang dat het ook regelmatig voor zijn ogen hangt. Aan de zijkant en achterkant is het wat steil, en bovenop heeft hij mooie slag/krullen. Ik zou eigenlijk die zij- en achterkant ietsje korter willen en dan de bovenkant ook iets bijgeknipt, zodat het niet meer voor zijn ogen hangt. Maar hij blijft echt van z’n lang zal ze leven nooit stil zitten, dat weet ik nu al. Of kan ik dan beter zelf proberen om met een schaartje van die bovenkant wat stukjes af te knippen zodat het niet meer voor zijn ogen hangt? Iemand dat wel eens gedaan, is dat erg lastig? Die zijkanten en achterkant kom ik sowieso niet aan, dat is veel te lastig.

Kinderen zijn snel geknipt want er is vaak niet heel veel haar te knippen. Bij ons deed een iPad mee met een filmpje wonderen om stil te blijven zitten.

Nou de techniek is meer dat we haar proberen te troosten maar niet blijven tot ze slaapt, ihkv deze slaapdrama. Voorheen was er nooit iets nodig, omdat ze altijd gewoon sliep en doorsliep. Maar goed idee van boekjes lenen! Dat ga ik morgen met haar doen.

Maaaar… Tussen 12 en 7 is ze uiteindelijk nog maar 3 keer wakker geweest! En twee keer daarvan is ze zowaar zelf in slaap gevallen. Dus we zijn weer iets meer mens nu.

@Feline fijn dat het ietsje beter gaat! Het is echt wel moeilijk voor die kleintjes. Snap ik ook wel, het was alle troost die ze gewend waren 's nachts natuurlijk. Maar goed, ik probeer mezelf in te prenten dat ze heus niet tot haar 14e haar speentje zal missen.

3 likes

Wij zijn op die leeftijd ongeveer ook voor het eerst naar de kapper gegaan. Eerst goed uitgelegd wat we gingen doen. We hadden een afspraak en gingen extra vroeg zodat ze even kon spelen daar, en toen mocht ze een speeltje uitkiezen en ging ze bij mij op schoot terwijl de kapper knipte. Eigenlijk zonder probleem, ze vond het allemaal heel interessant. En inderdaad, met die haartjes zijn ze zo klaar. Pas nu (2 jaar) heeft de kapper er echt meer een modelletje in moeten knippen, maar ook dat duurde nauwelijks langer. Mijn dochter vindt het eigenlijk gewoon heel leuk.

Oh ja, weet wel dat bij kindjes die de tondeuse nodig hebben, dat soms wel een dingetje kan zijn. Of de fohn, omdat die lawaai maakt, maar dat zal bij zo’n jong kind vast niet nodig zijn (bij ons niet in ieder geval).

1 like

Hoi, mijn zoontje wordt bijna 1 en wil zijn verjaardag vieren. Nou hebben we allebei een grote familie (deel woont ook op 1,5u rijden). Hoe hebben jullie dit gedaan als je mensen in shiften laat komen? Ook met dutjes enzo? Mij leek 13u en dan 15u een goed idee.
Mn vriend heeft ook nog nachtdienst gehad (goeie timing haha). Dus t kan ook pas vanaf een uur of 1.

1 like

Onze dochter sliep toen nog 2x overdag geloof ik. We hebben toen een ochtendshift gedaan na het eerste dutje, ongeveer van 10 tot 12 uur, en een middagshift vanaf ongeveer 15 uur.

1 like

Haha ik zie m al zitten op zijn troon! Daar geniet hij wel van. Speelhoek gaat goedkomen. Hoop op mooi weer dan kunnen de wat oudere kinderen (tm10 jaar) buiten spelen in de tuin.

Ik dacht aan een aantal taarten, 1 “spektakelstuk” die mn zusje wil maken.
En dan een grote pan soep met broodjes ofzo. Zie wel wie er blijft plakken. Moet het ook niet te groot maken maar dacht jeetje er komt bijna 30 man🤯…
Vooral veel self service doen, alles klaarzetten op een tafel dan maar.

1 like

Haha dan heb je de haardos van mijn baby nog niet gezien. Dat is echt over zijn hele hoofdje vol en lang.

@Parfei Dat klinkt wel als een succes. Was je naar een speciale kinderkapper gegaan, of gewoon een normale? Bij een normale kapper vraag ik me af of ze dan wel weten wat ze met dat baby haar aan moeten, of er wel mee om kunnen gaan?

Nee eigenlijk mijn eigen vaste kapper. Had er wel vertrouwen in dat ze dat goed zouden doen, omdat ik vaak zie dat mensen hun kinderen bij hun brengen. Maaaaar ik moet zeggen dat mijn dochter wel makkelijk haar heeft. Dus kwestie van recht knippen en dan is het wel goed haha. Mijn zus haar kinderen hebben kroeshaar en grove krullen, en ik weet dat zij liever met ze naar een speciale krullenkapper gaat. Dus dat zou je kunnen overwegen.

Mijn kind was heel lang een kiwi, toen hij een beetje een matje kreeg heb ik dat een hele tijd zelf bijgeknipt met een kappersschaar van de Kruidvat met een YouTube-filmpje ter instructie, dan mocht hij een filmpje kijken op de iPad en dan bleef hij wel stilzitten.
Laatst waren we naar een kapper die wel een kindertarief had, maar niet specifiek adverteert als kinderkapper. Ik denk dat ik het nu wel weer een tijdje zelf bij kan houden, vond het nog vrij prijzig om elke paar weken dan te laten doen.

2 likes

Ik ben op zoek naar leuke boeken tips op groep 6 niveau (5 mag ook), maar op kleuterniveau/6-7jr niveau qua spanning en lengte van het verhaal haha.
Liefst dus ook nog met plaatjes :sweat_smile:
Wie weet iemand hier een leuke serie?

Edit: onze bieb is niet zo sterk. Die zeggen dan alleen: ja dan moet je de B - boeken hebben. Snap ik, maar de helft is te heftig / saai (lengte) / spannend. En ik heb geen zin alle boeken zelf door te bladeren

1 like

De waanzinnige boomhut en Leven van een loser hebben veel plaatjes.
Paul Biegel boeken (bijvoorbeeld Dwergjes van tuil is niet spannend, ook wel plaatjes en wat langere tekst dan die hierboven), maar wel behapbare hoofdstukken.

3 likes