Tips, ervaringen & aanraders #10

Kinderen zijn snel geknipt want er is vaak niet heel veel haar te knippen. Bij ons deed een iPad mee met een filmpje wonderen om stil te blijven zitten.

Nou de techniek is meer dat we haar proberen te troosten maar niet blijven tot ze slaapt, ihkv deze slaapdrama. Voorheen was er nooit iets nodig, omdat ze altijd gewoon sliep en doorsliep. Maar goed idee van boekjes lenen! Dat ga ik morgen met haar doen.

Maaaar… Tussen 12 en 7 is ze uiteindelijk nog maar 3 keer wakker geweest! En twee keer daarvan is ze zowaar zelf in slaap gevallen. Dus we zijn weer iets meer mens nu.

@Feline fijn dat het ietsje beter gaat! Het is echt wel moeilijk voor die kleintjes. Snap ik ook wel, het was alle troost die ze gewend waren 's nachts natuurlijk. Maar goed, ik probeer mezelf in te prenten dat ze heus niet tot haar 14e haar speentje zal missen.

3 likes

Wij zijn op die leeftijd ongeveer ook voor het eerst naar de kapper gegaan. Eerst goed uitgelegd wat we gingen doen. We hadden een afspraak en gingen extra vroeg zodat ze even kon spelen daar, en toen mocht ze een speeltje uitkiezen en ging ze bij mij op schoot terwijl de kapper knipte. Eigenlijk zonder probleem, ze vond het allemaal heel interessant. En inderdaad, met die haartjes zijn ze zo klaar. Pas nu (2 jaar) heeft de kapper er echt meer een modelletje in moeten knippen, maar ook dat duurde nauwelijks langer. Mijn dochter vindt het eigenlijk gewoon heel leuk.

Oh ja, weet wel dat bij kindjes die de tondeuse nodig hebben, dat soms wel een dingetje kan zijn. Of de fohn, omdat die lawaai maakt, maar dat zal bij zo’n jong kind vast niet nodig zijn (bij ons niet in ieder geval).

1 like

Hoi, mijn zoontje wordt bijna 1 en wil zijn verjaardag vieren. Nou hebben we allebei een grote familie (deel woont ook op 1,5u rijden). Hoe hebben jullie dit gedaan als je mensen in shiften laat komen? Ook met dutjes enzo? Mij leek 13u en dan 15u een goed idee.
Mn vriend heeft ook nog nachtdienst gehad (goeie timing haha). Dus t kan ook pas vanaf een uur of 1.

1 like

Onze dochter sliep toen nog 2x overdag geloof ik. We hebben toen een ochtendshift gedaan na het eerste dutje, ongeveer van 10 tot 12 uur, en een middagshift vanaf ongeveer 15 uur.

1 like

Haha ik zie m al zitten op zijn troon! Daar geniet hij wel van. Speelhoek gaat goedkomen. Hoop op mooi weer dan kunnen de wat oudere kinderen (tm10 jaar) buiten spelen in de tuin.

Ik dacht aan een aantal taarten, 1 “spektakelstuk” die mn zusje wil maken.
En dan een grote pan soep met broodjes ofzo. Zie wel wie er blijft plakken. Moet het ook niet te groot maken maar dacht jeetje er komt bijna 30 man🤯…
Vooral veel self service doen, alles klaarzetten op een tafel dan maar.

1 like

Haha dan heb je de haardos van mijn baby nog niet gezien. Dat is echt over zijn hele hoofdje vol en lang.

@Parfei Dat klinkt wel als een succes. Was je naar een speciale kinderkapper gegaan, of gewoon een normale? Bij een normale kapper vraag ik me af of ze dan wel weten wat ze met dat baby haar aan moeten, of er wel mee om kunnen gaan?

Nee eigenlijk mijn eigen vaste kapper. Had er wel vertrouwen in dat ze dat goed zouden doen, omdat ik vaak zie dat mensen hun kinderen bij hun brengen. Maaaaar ik moet zeggen dat mijn dochter wel makkelijk haar heeft. Dus kwestie van recht knippen en dan is het wel goed haha. Mijn zus haar kinderen hebben kroeshaar en grove krullen, en ik weet dat zij liever met ze naar een speciale krullenkapper gaat. Dus dat zou je kunnen overwegen.

Mijn kind was heel lang een kiwi, toen hij een beetje een matje kreeg heb ik dat een hele tijd zelf bijgeknipt met een kappersschaar van de Kruidvat met een YouTube-filmpje ter instructie, dan mocht hij een filmpje kijken op de iPad en dan bleef hij wel stilzitten.
Laatst waren we naar een kapper die wel een kindertarief had, maar niet specifiek adverteert als kinderkapper. Ik denk dat ik het nu wel weer een tijdje zelf bij kan houden, vond het nog vrij prijzig om elke paar weken dan te laten doen.

2 likes

Ik ben op zoek naar leuke boeken tips op groep 6 niveau (5 mag ook), maar op kleuterniveau/6-7jr niveau qua spanning en lengte van het verhaal haha.
Liefst dus ook nog met plaatjes :sweat_smile:
Wie weet iemand hier een leuke serie?

Edit: onze bieb is niet zo sterk. Die zeggen dan alleen: ja dan moet je de B - boeken hebben. Snap ik, maar de helft is te heftig / saai (lengte) / spannend. En ik heb geen zin alle boeken zelf door te bladeren

1 like

De waanzinnige boomhut en Leven van een loser hebben veel plaatjes.
Paul Biegel boeken (bijvoorbeeld Dwergjes van tuil is niet spannend, ook wel plaatjes en wat langere tekst dan die hierboven), maar wel behapbare hoofdstukken.

3 likes

Ja zij ging het vragen bij de gene die de bieb beheert in school :sweat_smile:… maar dacht, misschien ouders hier met oudere kinderen die denken: oh dat zoek je!

@Anna88 de boomhut zag ik idd net, die lijkt me leuk!

Voor de verjaardag van mijn dochtertje komen er ongeveer 50 mensen, (vrienden, familie en alle kinderen)
Nu wil ik voor iedereen savonds ook wat eten regelen. De meesten bakken friet voor de kinderen en dan broodje kroket en frikadel voor de volwassenen. (2 frietuurpannen regelen)

Heeft iemand nog een ander idee wat je snel kunt maken voor zon grote groep en wat ook nog beetje betaalbaar is? (Heb ook ooit broodje kippendij shoarma gemaakt maar dan ben je al gouw 100 euro kwijt aan vlees enzo)

1 like

Soep en broodjes, lasagne, spaghetti, nasi etc

1 like

Mensen zelf hun wrap laten vullen

Iemand die tevreden is met de luiers van de DM? We zijn in Duitsland en ze zijn goedkoop dus dacht een doos mee te nemen.

Ja ik vind ze prima! Mijn schoonzus haalt ook altijd hele ladingen daar. Zou ze voor dat geld gewoon meenemen!

1 like

Ja, net weer een hele voorraad ingeslagen. Je kunt ze net als in NL ruilen voor een grotere maat als het pak nog dicht is.

1 like

Oh Mees Kees misschien ook wel. Zit even te graven welke boeken er bij ons in de schoolbieb dan vaker meegenomen worden… misschien schiet me nog meer binnen!

1 like

Bij ons zijn de Zoete Zusjes en de boeken van Rutger en Thomas een hit. Voor mijn groep 4-kind nog net iets te moeilijk om zelf te lezen, maar qua spanning heel goed te doen. Zijn ook korte hoofdstukjes, dus makkelijk op te delen.

2 likes