Ja zij ging het vragen bij de gene die de bieb beheert in school ⊠maar dacht, misschien ouders hier met oudere kinderen die denken: oh dat zoek je!
@Anna88 de boomhut zag ik idd net, die lijkt me leuk!
Ja zij ging het vragen bij de gene die de bieb beheert in school ⊠maar dacht, misschien ouders hier met oudere kinderen die denken: oh dat zoek je!
@Anna88 de boomhut zag ik idd net, die lijkt me leuk!
Voor de verjaardag van mijn dochtertje komen er ongeveer 50 mensen, (vrienden, familie en alle kinderen)
Nu wil ik voor iedereen savonds ook wat eten regelen. De meesten bakken friet voor de kinderen en dan broodje kroket en frikadel voor de volwassenen. (2 frietuurpannen regelen)
Heeft iemand nog een ander idee wat je snel kunt maken voor zon grote groep en wat ook nog beetje betaalbaar is? (Heb ook ooit broodje kippendij shoarma gemaakt maar dan ben je al gouw 100 euro kwijt aan vlees enzo)
Soep en broodjes, lasagne, spaghetti, nasi etc
Mensen zelf hun wrap laten vullen
Iemand die tevreden is met de luiers van de DM? We zijn in Duitsland en ze zijn goedkoop dus dacht een doos mee te nemen.
Ja ik vind ze prima! Mijn schoonzus haalt ook altijd hele ladingen daar. Zou ze voor dat geld gewoon meenemen!
Ja, net weer een hele voorraad ingeslagen. Je kunt ze net als in NL ruilen voor een grotere maat als het pak nog dicht is.
Oh Mees Kees misschien ook wel. Zit even te graven welke boeken er bij ons in de schoolbieb dan vaker meegenomen worden⊠misschien schiet me nog meer binnen!
Bij ons zijn de Zoete Zusjes en de boeken van Rutger en Thomas een hit. Voor mijn groep 4-kind nog net iets te moeilijk om zelf te lezen, maar qua spanning heel goed te doen. Zijn ook korte hoofdstukjes, dus makkelijk op te delen.
Geen boek maar ik ken een jochie dat verslingerd is aan Donald Duck verhalen/pockets. Zou dat iets zijn? @Fishing
Ja het probleem is ook niet dat hij niet wil lezen haha.
Het probleem is dat hij avi uit heeft, maar 5.5 is. Hij heeft de belevingswereld van een jong kind, maar technisch lezen dus heel hoog. Geven we hem een e4 boek, dan staat hij in 20min beneden met: mn boek is uit.
Maar ik vind het dus erg zoeken wat ik hem kan geven waar hij langer zoet mee is, maar wel in zijn belevingswereld past⊠en dat zijn veel B boeken echt niet haha
Geen idee of je er wat aan hebt, maar Pluk van de Petteflet, Otje, het zakmes (ook wel weinig plaatjes), Madelief (wel weinig plaatjes geloof ik). En vroeger las ik boeken van Jacques Vriens en daar stonden ook altijd wel redelijk wat plaatjes bij geloof ik.
Ik denk dan aan wat ik zelf vroeger las op die leeftijd: idd meester Jaap, maar bijv ook de boeken van Carry slee over de kinderen van de grote beer of over Iris en Michiel?
Boeken van Roald Dahl? Ik was vroeger een beetje zoals jouw zoontje en vond dat fantastisch, heel fantasierijk en niet zwaar. En wiplala, otje, pluk van de petteflet, abeltje vond ik ook fantastisch. Astrid Lindgren is misschien ook leuk, ik heb laatst Lotta uit de Kabaalstraat voorgelezen aan mijn peuter en dat ging ook al heel goed qua begrip. Geen idee of dat qua leesniveau ook allemaal al gaat hoor, misschien is het nog te moeilijk.
@Fishing ik zou ook Roald Dahl zeggen ja! Ik heb als kind hetzelfde gehad en heb goede herinneringen aan Matilda, de GVR en de Reuzenperzik omdat ik die verhalen wel âbegreepâ, maar het alsnog wat dikkere boeken waren. Wiplala was ook echt een favoriet.
Oh ja over de heksen heb ik nog zoveel nachtmerries gehad, en angsten als ik een vrouw zag met schoenen met een rechte voorkant haha, brr. Lijkt me nog te eng voor die leeftijd, maar wellicht zijn andere boeken van Roald Dahl wel geschikt. Wel fantastische herinneringen aan zijn boeken. @Fishing als je googlet op âRoald Dahl welke leeftijdâ ofzo vind je er een paar die geschikt zijn vanaf 5 of 6 jaar! En als die (te) vlot gaan kan je die vanaf 7 jaar misschien voorzichtig proberen (even zelf lezen of er te spannende dingen gebeuren)
Misschien een stapel Donald Duckies bij de Kringloop kopen?
Wil je het vooral voor jezelf (qua drukte in huis bijv.) of voor je zoontje qua drukte/aandacht in shifts?
Wij hadden dit ook (100 man echt overdreven ), en hadden het vanaf 14 op een locatie.
Vond dit zelf wel fijn. Ik denk dat hij zân aandacht (en ĂŒberhaupt) bij een tweede shift al kwijt zou zijn en nu druppelde iedereen binnen, even aandacht gegeven met cadeautje geven en voor de rest samen zingen en taart.
Heb t zelf een keer gehad dat ik in een âtweede shiftâ zat bij een eenjarige verjaardag en dan deden ze nĂłg een keer taart etc. maar voor t kind zelf gebeurt er zo veel die is die dag toch al beetje uit zân ritme. Hij had er volgens mij ook echt geen zin in nog een keer die hele riedel haha.
Bij ons had hij geloof ik goed geslapen in de ochtend en toen goed volgehouden van 14-17/18
@Fishing De boeken van de Gorgels misschien? Dolfje Weerwolfje wordt hier thuis ook vaak gepakt, net als de Leeuwenkuilserie, beide van Paul van Loon.
Dummie de Mummie is ook leuk maar die hoofdstukken duren laaaanngggg dus qua aandacht misschien net niet wat je zoekt.