Oh ja over de heksen heb ik nog zoveel nachtmerries gehad, en angsten als ik een vrouw zag met schoenen met een rechte voorkant haha, brr. Lijkt me nog te eng voor die leeftijd, maar wellicht zijn andere boeken van Roald Dahl wel geschikt. Wel fantastische herinneringen aan zijn boeken. @Fishing als je googlet op “Roald Dahl welke leeftijd” ofzo vind je er een paar die geschikt zijn vanaf 5 of 6 jaar! En als die (te) vlot gaan kan je die vanaf 7 jaar misschien voorzichtig proberen (even zelf lezen of er te spannende dingen gebeuren)
Misschien een stapel Donald Duckies bij de Kringloop kopen?
Wil je het vooral voor jezelf (qua drukte in huis bijv.) of voor je zoontje qua drukte/aandacht in shifts?
Wij hadden dit ook (100 man echt overdreven ), en hadden het vanaf 14 op een locatie.
Vond dit zelf wel fijn. Ik denk dat hij z’n aandacht (en überhaupt) bij een tweede shift al kwijt zou zijn en nu druppelde iedereen binnen, even aandacht gegeven met cadeautje geven en voor de rest samen zingen en taart.
Heb t zelf een keer gehad dat ik in een ‘tweede shift’ zat bij een eenjarige verjaardag en dan deden ze nóg een keer taart etc. maar voor t kind zelf gebeurt er zo veel die is die dag toch al beetje uit z’n ritme. Hij had er volgens mij ook echt geen zin in nog een keer die hele riedel haha.
Bij ons had hij geloof ik goed geslapen in de ochtend en toen goed volgehouden van 14-17/18
@Fishing De boeken van de Gorgels misschien? Dolfje Weerwolfje wordt hier thuis ook vaak gepakt, net als de Leeuwenkuilserie, beide van Paul van Loon.
Dummie de Mummie is ook leuk maar die hoofdstukken duren laaaanngggg dus qua aandacht misschien net niet wat je zoekt.
M’n zoontje is gek op leven als loser, dummie de mummie en Thomas en Rutger.
Ik wilde recent al de griezelbus proberen, maar dat vond hij dan toch te spannend.
@Fishing Boutje van de rommelberg lees ik voor in groep 3, ook bij de kleuters gedaan, vinden ze erg leuk! Zou hij denk ik zelf moeten kunnen lezen.
De kabaalbende - stoute streken was ook een succes. Spaghetti van Menetti is ook leuk.
Dummie de mummie. Juf braaksel.
Herkenbaar, ik was zelf ook zo’n kind. Het is echt lastig als wat jij kunt lezen niet aansluit bij wat je wilt lezen. Leesplezier is het belangrijkste, wat vindt je kind leuk? Misschien informatieve boeken, over dieren bijvoorbeeld. Of Quest, die hebben geloof ik een juniorversie? Ik had een tijdje geleden een jongen in de klas die dol was op receptenboeken. Niet dat hij er veel uit maakte, maar hij ploos ze helemaal uit
Wat al eerder gezegd werd: donald duck! Dat lezen mijn kids ook heel graag
Mijn dochter had altijd heel mooi licht krullend haar, maar hoe langer haar haar wordt, hoe meer het eruit gaat en pluizig wordt. We wassen haar haar alleen met water, proberen het niet dagelijs te kammen en het enige product wat ik wel eens heb geprobeerd is Aunt Jackies Curlala maar dat deed niks. We gaan binnenkort het bij een kapper laten bijknippen, is er verder nog iets wat ik kan doen om de krullen ‘terug te krijgen’? Mijn man en ik hebben beide stijl haar dus we hebben geen ervaring.
foto
Voor mijn kinderen met krullen werkt het om gewoon te wassen met shampoo en conditioner, daarna een beetje leave-in in de haren kneden. En dan elke ochtend goed nat sprayen (alleen water of water gemengd met klein beetje leave-in) en kammen (met een tangle teazer), de krullen ontstaan dan vanzelf weer.
Edit: en volgens mij gebeurt het ook best vaak dat de haarstructuur van kleine kinderen “gewoon” verandert.
Ik denk dat je er weinig aan kan doen om ze terug te krijgen als je kind geen krullen heeft. Je kan wel heel trouw een of andere krullenmethode proberen, maar als je allebei stijl haar hebt en het haar van de foto het haar is hoe het nu is, denk ik niet dat krullen er echt in zitten.
Korter haar kan wel helpen om het te laten krullen bij sommige structuren, beetje laagjes.
Bij mijn dochter (maar die heeft wel wat meer krullen), maak ik het 's ochtends nat en dan kneed ik de krullen er weer in na het kammen. Dan heb je wel dat pluizige van het slapen eruit en door het nat kammen, gaat het niet direct weer pluizen. Maar is geen garantie wat bij elk type haar/ krul werkt.
Wat @Maanzaad zegt, heb je geprobeerd te wassen met een milde shampoo en conditioner zonder siliconen? Mijn kind haat haren wassen dus ik doe alleen een milde shampoo en doe er daarna een beetje krullencreme in en wat gel (op nat haar) om de krullen erin te kneden. En dan de volgende dag idd nat sprayen met water en beetje kneden zodat de krullen weer wakker worden.
Kost nauwelijks tijd of moeite en zonder hangt het haar plat. Maar met is het een volle bos pijpekrullen, dus iets kleins kan al een groot verschil maken.
Wat mijn Surinaamse mama altijd deed en ik nu ook doe: Idd nat sprayen, kammen en er dan olie in doen! Niet teveel, goed verspreiden en dan kneden
en anderen dank voor de tips! Ik ga het eens proberen met conditioner en 's ochtends nat sprayen. Als ze over haar krullen heen is gegroeid is dat ook geen ramp, maar heb nu het idee dat het er wel in zit maar niet echt zichtbaar is omdat we er niks mee doen.
Iemand hier ervaring met peuter judo?
Zag dit net op IG langskomen. Geen idee wat de kwaliteit is. Maar wel tipje om naar te kijken!
Prijs zou €34,99 zij. en ze zouden nu de winkels in druppelen.
Op het account van mom.lifetips
Bij smyths toys 6 stuks voor €29,99
Iemand hier ervaring met magnetisch bouwen van Magnaminds? Het ziet er wel legit uit en een stuk goedkoper. Heb nu Connetix en wil graag uitbreiden maar ik vind het zo duur. Ze krijgen goede reviews op Bol.dom maar ben benieuwd of iemand hier ook ervaring heeft? O
Ik ben bezig om mijn vluchtkoffer in te pakken en nu zie ik op verschillende checklists ook dingen als kraamverband, zoogcompressen en luiers staan. Moet je dat echt allemaal meenemen? Ik ga sowieso (klinisch) in het ziekenhuis bevallen, dus ik dacht dat ze dat soort dingen daar wel zouden hebben 🫣
In het ziekenhuis hebben ze indd kraamverband, luiers. Maar als jij bijv andere merk kraamverband wil kan je dat natuurlijk zelf meenemen. Luiers meestal Pampers daar, is mijn ervaring. Zoogcompressen geen idee.