Tips, ervaringen & aanraders #10

De meeste dingen hoef je inderdaad niet mee te nemen. De video van Verlosmoeder (op Youtube) vond ik heel fijn. Zij geeft precies aan wat ze in het ziekenhuis hebben en wat je zelf mee kunt nemen.

3 likes

En @Croky thanks! Ik ga de video nog even bekijken :blush:

2 likes

Mijn kind (1) lijkt eindelijk in slaap te vallen na een heel erg slechte dag, ze was al wakker vanaf 7:30. Wat zouden jullie in dit geval doen, laten slapen tot 17:00 en dan hopelijk om 21:00 de nacht in?

Oh hier ook een weigeraar vandaag. Alleen van 10 tot 11 geslapen en nu wakker. Maar in houw geval zou ik inderdaad een kort slaapje doen, misschien wel van 45 min en dan nog redelijk op tijd naar bed? Of is 21u een normale bedtijd voor haar?

2 likes

Ik weet niet hoe makkelijk je kind in de avond in slaap valt maar als mijn dochter slecht/niet heeft geslapen de rest van de dag en later nog een dutje doet maak ik haar rond 16:30uur max 16:45uur wakker en red ze het daarna niet om 4 uur wakker te blijven. Dan gaat ze uiterlijk om 20:00 naar bed

2 likes

Het slapen is enorm ontregeld de laatste tijd, dus een “normaal” is er momenteel niet echt meer. Ik hoop normaal altijd op ergens tussen 19:00 en 20:00, maar dat was altijd afhankelijk van de slaapjes overdag. Het werd ook weleens 18:00 en is dus ook al 20:30-21:00 geworden. En ook wel veel later door de even lastige periode met slapen haha. :skull:

3 likes

Ja, ik doe dat wel (mijn kind (nu 2, maar dit was ook toen ze 1 was) slaapt niet op de opvang dus dit is hier een paar keer per week de standaard). Ik laat haar wel wat langer slapen, 1,5/2 uur, ook als het op een thuisdag een late dut is geworden, en dan gaat ze ‘s avonds net zo slapen als anders, alleen wat later idd. Ieder kind is wel anders natuurlijk, maar zou het gewoon proberen. Misschien kan ze al wel eerder naar bed.

2 likes

Zoals @Croky zegt hebben ze daar kraamverband en luiers. Over zoogcompressen, dit heb je hoogstwaarschijnlijk nog niet nodig in het ziekenhuis. Voor de meeste vrouwen duurt het 3-5 dagen voor je melk aanmaakt dus lekken doe je pas als je thuis bent.

3 likes

Ik zou wel zelf netbroekjes mee nemen. Degene die ze in het ziekenhuis hadden vond ik zelf niet heel fijn.

1 like

Ik heb wat onderbroeken in een paar maten groter gekocht, hoop dat ik die dan kan gebruiken maar kan die netbroekjes uit het kraampakket wel meenemen nog!

Ik vond dat inderdaad chiller! Van die zachte Hema boxers in een maat groter met daarin kraamverband.

1 like

Ik nam ze juist uit het ziekenhuis mee :sweat_smile:

10 likes

Mijn ervaring (januari in het ziekenhuis bevallen) is dat ze het daar allemaal hebben :smile:
Net als flesvoeding, mocht je flesvoeding gaan geven. Zou wel een eigen fles meenemen (sowieso handig om te doen, ook in geval van borstvoeding).

2 likes

En hoe is het gegaan vanmiddag? Hopelijk lukt het vanavond wel om te gaan slapen!

Ja idd eigen flesje is wel handig, verder hebben ze alles in t ziekenhuis. Netbroekjes, kraamverband, flesvoeding, luiers etc etc. Ik vond de mega onsexy Mady onderbroeken van Zeeman ook fijn voor kraamverband.

Oh en ik ben 6 weken geleden pas bevallen dus t is nog recente info hahah zo was t iig in ons ziekenhuis

3 likes

Het ziekenhuis heeft inderdaad alles, het enige dat ik mee moest nemen uit het hele kraampakket was een cordring. Dus als je daar de voorkeur voor hebt, zou je nog even kunnen checken of je daar dan ook zelf voor moet zorgen!

3 likes

Met veel protest is ze uiteindelijk wel gaan slapen en ik heb haar laten liggen tot 16:45! Ik laat nog wel even weten hoe het vanavond gaat hahaha. Slaapt jouw weigeraar al?

4 likes

Ja ze slaapt al, ze lag er al voor 19u in :scream: maar vanmiddag heeft ze dus gewoon niet geslapen. Ook raar. Hopelijk een goede nacht.

2 likes

Pff na 7 maanden gebroken nachten ben ik echt kapot moe… ik heb ook niet het gevoel dat het verbeterd.

Elke nacht tussen 3u en 5u wordt hij wakker en wordt dan alleen rustig van de fles. Als hij rond 3u komt valt hij daarna gelukkig nog in slaap tot 7, maar komt hij rond 5u valt hij niet meer in slaap.

Hebben al zoveel geprobeerd… fles van 11 er uit en er toch weer bij, droomvoeding of juist helemaal wakker maken, troosten en 5x terug leggen en zelf vanaf 3u niet meer slapen. Ik weet het effe niet meer 🫠

1 like

Hier ook een slaapweigeraar vanmiddag. Dus hij sliep zelfs al voor 18:30 haha😅. Ben benieuwd hoe de nacht gaat…

@Cam ik denk dat je niet zo veel kan doen. Mijn baby had/heeft in fases hetzelfde. Ook veel geprobeerd. Denk dat het er bij hoort helaas. Maar frustrerend is het wel en vermoeiend. Mijn baby is nu bijna een jaar (omg) en heb mij heel weinig uitgerust gevoeld🥲

1 like