Tips, ervaringen & aanraders #10

Oké pffff mijn kind was dus heel druk en vrolijk met het slaaptekort. Ik heb haar eerst nog in bad gedaan zodat ze daarin nog even lekker kon spelen en daarna een poging gedaan. Wederom eerst flink in protest, huiiiilen en overstrekken… :grimacing: Vriend fles laten maken, die heeft ze leeggedronken en toen toch even weer huilen, maar ze werd uiteindelijk rustig en niet veel later gaf ze zich over en viel ze in slaap. Nog tien minuten gewacht en haar toen voorzichtig in bed gelegd. Ze lag uiteindelijk om 21:15 in bed en qua duur viel het ook mee, vooral als ik het vergelijk met de afgelopen tijd. Dus ik ben blij. :raised_hands:t2:

Hoop dat het bij jou en @Vloeistof nog altijd rustig is. :blush:

EDIT: Omg nee ze is al weer wakker (na een half uur), te vroeg gejuicht :skull:

4 likes

Onthoud: alles gaat voorbij.
En over een paar dagen kan of doet ze misschien ineens iets nieuws.
Die gedachten helpen mij altijd wel.

4 likes

Hier ook wakker :skull: en hij is eigenlijk nooit wakker in de avond. Pff gelukkig ben ik morgen vrij

Hopelijk gaat ze snel weer slapen bij jou!

1 like

Ik vrees de hele tijd dat het “nieuws” dat ze kan uit haar bedje klimmen is.
We hadden een klamboe om haar tent met rits en die heb ik weggehaald (na overleg met haar) maar dat was totaal de verkeerde move dus ze slaapt nu pas, ipv 2 uur geleden.

2 likes

Ik! Is gewoon legit stevig speelgoed. Groot succes hier.

1 like

Is hij 7 maanden oud? dan is één nachtvoeding echt al suuuper knap! klinkt als een erg gezond ritme en een babytje die gewoon nog behoefte heeft aan een voeding snachts om te groeien. In mijn omgeving ken ik geen kindje die voor 1/1,5 door sliep hoor.

Laat je niet gek maken door slaaptrainingen of iets. Een nachtvoeding is juist super belangrijk. En zwaar is het zeker maar probeer het zo comfortabel mogelijk te maken. Zo hoef je een flesje niet warm te maken. Is co sleepen en optie? of het ledikantje naast je eigen bed? zo hoef je er snachts niet uit.

wij zijn vanaf 1,5 de nachtvoeding gaan vervangen voor een fles met alleen water en nu sinds een paar weekjes hoeft hij die niet meer en slaapt wat vaker door.

5 likes

Hier ook zo’n fase gehad maar iets later (10-11 maanden denk ik?), altijd rond 5u30 klaarwakker om de dag te starten. Zware fase pff, al 3u samen op zijn voor ze naar de opvang ging en wij aan het werk. Duurde bij ons een dikke maand denk ik. Nu slaapt ze wat later en moeten we soms haasten naar de opvang. Hopelijk is het bij jullie ook snel beter!

En 1x wakker worden bij 7 maanden is inderdaad heel normaal (maar nog steeds zwaar). Hier was het toen nog om de 2-3u en pas vanaf 11 maanden vaker maar 1x per nacht.

1 like

Ik vond de zwarte incontinentie broekjes van kruidvat eigen merk echt geweldig in mijn kraamweek. Ik kreeg ze getipt van een vriendin en iedereen die ik deze tip geeft bedankt me ervoor. Het zit gewoon wat lekkerder dan het netbroekje met losse kraamverband en doordat het zwart is en hoog is voel je je niet zo ‘lelijk’ als mer zo’n netbroekje. Heb die hele kraamweek in mn luiers gechilt hahaha.

5 likes

Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen.

We hebben een flessenwarmer op de kamer staan, die zetten we alvast aan dus dat valt mee. Cosleepen hebben we 4 maanden gedaan en we slapen allemaal al wat beter nu hij op zijn eigen kamertje ligt. Ik werd van elk zuchtje en draaitje wakker namelijk.

1 like

Hahaha sold! Die ga ik ook nog even halen, dan heb ik iig verschillende opties.

Bedankt voor de tips iedereen!

Hoe slecht ze de laatste tijd ook sliep, áls ze uiteindelijk sliep in de avond/begin van de nacht sliep ze de nacht dan tenminste wel verder door.

Nou.

21:15 slaapt
21:50 wakker
22:50 slaapt
00:50 wakker
02:20 slaapt
04:00 wakker
5:20 kon haar nog steeds niet wegleggen en nu is ze ook gewoon écht wakker en houdt ze haar ogen open

:slightly_smiling_face: :gun:

In oktober komt er een verpleegkundige van het consultatiebureau langs om het slapen te bespreken

1 like

Kent iemand een leuk zwembad om met (kleine) kinderen in het weekend te vrij zwemmen? In Utrecht, Zuid-Holland (of max. drie kwartier rijden)?
Al die grote zwembaden (Tikibad etc.) zijn natuurlijk hartstikke duur.

Ik ga wel eens in Leusden. Het is gewoon een typisch zwembad zoals ik ken uit mn jeugd (glijbaan, stroomversnelling, peuterbad etc) maar mjn kinderen van 8,7 en 2 vinden het echt fantastisch. Ook in het baantjesbad vinden ze het heel leuk om van de duikplank te springen en met drijfplanken te spelen. Voor mezelf wil ik een keer zwemmen bij centerparcs oid, maar mn kinderen vinden een ‘gewoon’ zwembad echt al een dikke hit.

Caribabad in Gorinchem? https://caribabad.nl/

2 likes

Heeft iemand tips voor goede podcasts of YouTube filmpjes met een positieve kijk op bevallen? Waar je echt iets aan hebt gehad?

Verlosmoeder op youtube vond ik altijd erg fijn om te kijken!

Momenteel luister ik de Verloscast, een podcast van twee verloskundigen die veel delen over hun ervaringen in de praktijk en ze hebben ook regelmatig gastsprekers. Je kunt een beetje per aflevering kijken welke onderwerpen je aanspreekt, maar specifiek over positief kijken naar de bevalling vond ik seizoen 2 aflevering 9 heel goed. Gaat over hypnobirthing, maar dan niet op een zweverige manier.

3 likes

Niet een podcast, maar het boek Vrije Geboorte gaf mij wel veel vertrouwen dat het bevallen ook iets anders kon zijn dan een martelgang. Ik hoorde uit mn omgeving vooral veel negativiteit en wilde er zelf wat meer ‘gerustgesteld’ in gaan ipv vooraf denken dat het sowieso kut zou worden. Op sommige punten iets te spiritueel voor mij persoonlijk, maar het gaf me vooral veel vertrouwen.

3 likes

Vond ik ook een fijn boek

1 like

Ik ben op zoek naar een autobaan voor mijn bijna 3-jarige. Iets wat gebouwd kan worden en met auto’s overheen gereden kan worden, maar niet een saaie houten autobaan. Je hebt van die flexibele autobanen, maar dat is bijna altijd ali meuk. Maar in die trant. Iemand die iets leuks weet?

En verder ook iets wat leuk is voor een 3 jarige omtrent voertuigen speelgoed?

Way to play?

Lidl heeft vaak ook leuk auto/trein speelgoed. Hout maar met allerlei leuke dingen er bij en autotjes op batterijen.

2 likes