Dank allemaal voor de input, ik ga me eens verdiepen in jullie tips!
Daar is helemaal geen hard bewijs voor. Wel is het zo dat billenschuiven vaker voorkomt bij kinderen die uiteindelijk autisme of in dat spectrum zitten. Maar dan kun je billenschuiven niet 1 op 1 linken aan dyslexie of dyscalculie en is er meer aan de hand. Het is niet zo dat je dyslectisch wordt omdat je aan billenschuiven deed.
Ik was ook een billenschuiver, m’n broers ook. Mijn zoontje ook. En we hebben geen enkel probleem gehad met het onderwijs volgen, daarentegen zelf.
Is dit nodig
Niet echt nee.
Nee sorry, was echt niet nodig en niet oké vanuit mijn kant.
Maar ik vind het ook niet nodig om jonge moeders hier onzeker te maken als hun kindje billen aan het schuiven is. Zelf als je googelt zie je allerlei bangmakerij over billenschuivers. Ik vind dat echt niet oké. Het is al zwaar genoeg om een moeder te zijn. Als je verder inleest op pubmed word dat gelukkig ontkracht. Stelt je kind doet aan billenschuiven en loopt erg achter in andere ontwikkelingen dan zou ik wel professionele hulp vragen om te kijken of er iets aan de hand is om daar specifiek in begeleid te worden.
Wat betalen jullie meestal voor de bergstein laarzen? Ik zie ze al tijdje niet meer echt met goede aanbiedingen.
Wij hebben de cursus bij verlosmoeder gevolgd en die vonden we echt heel fijn. Veel aan gehad. Niet zweverig, wel veel informatie maar wel info waar je echt wat aan hebt. Het is 1x 3 uur een cursus en je bent klaar.
Laatst was er bij Ziengs nog een actie dat het tweede paar voor de helft was.
Iemand goede alternatieven voor pijnstilling ipv een zetpil? Mijn zoontje van 1 schreeuwt moord en brand als ik er eentje moet inbrengen en is zelfs de verschoonmomenten erna van slag.
Ik zou het graag iets vloeibaars willen dat zo gecontreerd mogelijk is. Sinaspril had ik vroeger thuis maar daar moet je 2 van die doseerlepels van geven voor 120 mg, ben bang dat het 1e lepeltje dan wel lukt maar 2e niet meer!
Net 1 of bijna 2? Die van mij kon vanaf dik 1.5jr ook wel kauwtabletten nemen.
Sinaspril kan met één lepeltje. Het lepeltje heeft twee kanten: 2,5 en 5 ml (advies is 5 ml per keet voor kinderen van 1-2 jaar).Maar hier krijgt ze het lepeltje vaak niet meteen leeg, dus is alsnog lastig.
Lukt de zetpil ook niet als je het wat vet maakt met vaseline? In principe zou dat geen pijn moeten doen, hooguit wat ongemakkelijk.
Net 1, jaaa ik ben bang dat hij helemaal gaat klooien met zo een kauwtablet en dat ik dan alsnog lang bezig ben, maar ik kan er zo 1 proberen
@Fredje oh ik dacht 5 ml oftewel 1 grote lepel voor 1 jaar. Maar in principe kan hij nog 2,5 ml wegens zijn gewicht. Het probleem is dat mn zoontje heel erg in de worstelhouding gaat en juist alles aanspant🫠 maar ik kan vaseline wel een kans geven haha
Ja, 5ml klopt, dat is idd een grote lepel. Maar in je eerste berichtje schreef je twee lepels, daarom zei ik het.
En aanspannen helpt idd niet mee, haha. Zo vervelend als je ze nog niet uit kan leggen dat je het doet om ze te helpen.
De tip van de zetpil een beetje nat maken kan ook helpen, maar wie weet heb je dat al geprobeerd.
Bij Daro vloeibare paracetamol zit een spuitje, dat werkt misschien makkelijker. Er zit ook een cupje bij, dus die kun je ook nog proberen.
Dat lepeltje van Sinaspril vind ik sowieso echt onhandig.
Hier Perdolan siroop voor kinderen. Die doseer je per gewicht en los je een beetje op in water. Het ruikt naar een soort grenadine, mijn kind vindt het heerlijk. Ik weet niet of dit in Nederland ook verkocht wordt.
Hier ga ik naar kijken, thanks
@Gatta misschien dat het online verkrijgbaar is, het is de moeite waard om te proberen
@wompie natmaken inderdaad gedaan!
Nurofen heeft mijn voorkeur, dat is lekker zoet en kun je mengen met een beetje water of als je het helemaal wilt verbergen in wat sap ofzo.
Die vloeibare paracetamol moet je zelf maar eens proeven zelfde verhaal bij die kauw tablet… echt goor. Paracetamol zou het middel van eerste keus zijn maar krijg het niet meer op een kindvriendelijke manier naar binnen helaas.
Ik geef eigenlijk altijd nurofen omdat hij dat lekker vindt en met een zo’n spuitje.
Anders vloeibare paracetamol met een spuitje. Hij moest ook een keer antibiotica met een spuitje en dat vond hij vet goor, dus daarvoor moest hij in de houdgreep. Wat moet dat moet vriend
Sinaspril heeft paracetamol met pepermuntsmaak. Wie heeft dat verzonnen? Mijn kinderen spugen dat gelijk uit: “Pittig!”
De paracetamol van Roter met bananensmaak eten ze echter als snoep, alleen die is niet geschikt voor jonge kinderen qua dosering.