Wij zweren thuis bij Waterwipes. Bij andere doekjes kreeg mijn jongste snel rode billen.
Dat heb ik in huis, dus dat ga ik meteen vandaag proberen. Fijn om (in ieder geval het gevoel te hebben) er iets aan te kunnen doen
Ik ben me alvast aan het oriƫnteren op Sint cadeautjes zodat ik de aankopen een beetje kan spreiden en op Marktplaats kan kijken. Misschien kunnen we hier wat cadeau inspiratie met elkaar delen? Ik heb zelf kinderen van 8,7 en 2
Ik wil 4 dingen geven volgens dat āwillen-nodig-dragen-lezenā lijstje. Ik dacht aan:
Lezen:
- Boek over zindelijk worden voor de peuter
- Boek griezel aviās voor de 7jarige die lezen haat
- Weet ik nog niet, misschien iets over gevoelen/emoties voor mn humeurige 8jarige pre-puber, of een tekenboek
Dragen:
- Onesie voor de 8jarige
Nodig:
Echt geen idee nog, de komende tijd even aankijken of ze nieuwe laarzen/pyjamaās/whatever nodig hebben, maar misschien ook sportlessen voor de 7jarige (als hij zn zwemdiploma haalt) of een e-reader voor de 8jarige.
Iets wat ze willen:
Misschien word dit wel 1 groot cadeau, of dingen als magnatiles want dat vinden ze alle 3 leuk.
Ik hou door het jaar heen ook een lijstje bij, en koop soms al wat kleine schoencadeautjes. Zo heb ik bij Action een set voor van die krimpsleuterhangers meegenomen.
Verder op de lijst (kinderen zijn dan ruim 5.5):
Nieuwe rugzak voor school
Onesie
Badspeelgoed (denk aan zoān knikkerbaan die je aan de muur of badrand kunt plakken, ze gaan hier erg graag in bad)
Klei set die opdroogt, van bijv Hay clay
Avi Disney leesboekje
Boekje om figuren te leren tekenen (dochter tekent heel erg graag)
Stef Stuntpiloot
Pimpampet
Edit en een wekker denk ik dat ook wel leuk is. Vervanging van de slaaptrainers die ze een beetje aan het ontgroeien zijn
Op het lijstje voor mijn 1 jarige:
Warme sloffen
Een reserve knuffel van haar slaap knuffel
Een driewieler met duwstang (als iemand tips heeft graag, het liefst eentje met voetensteun aangezien ze voorlopig nog niet zal fietsen)
Smartmax/Houten poppetjes/puzzel
Leuk idee! Ik houd ook het hele jaar door een lijstje bij. Ons zoontje wordt ook 2 jaar begin december, dus veel feestdagen op een rijtje. Ik ben heel bewust bezig met ontspullen dus wil niet teveel plastic meuk in huis halen, haha. Voor mijn zoontje is dat sowieso niet zoān probleem want hij speelt alleen met zijn voetbal, maar onze dochter vindt natuurlijk wel veel dingen leuk. Maar dan heb ik liever aanvullingen op b.v. Playmobil of haar Baby Born dan weer allemaal losse nieuwe speeltjes.
Zoontje (dan 2 jaar):
- Speelgoeddoos/-mand
- Boekjes (van de āNog evenā¦ā serie)
- Voetbalpakje
- Pop
- Duplo bouwplaat
- Pantoffels
- Pyjama
- Schleich dieren
- Stapelstenen
- Raamkrijtjes en -stickers
- Joggingpakje
Dochter (4 jaar):
- Magna Tiles (voor de kinderen samen)
- Armbandjes/kettinkjes
- Pyjama
- Pantoffels
- Dekbedovertrek (haar bed gaat een maatje vergroot worden)
- Baby Born spullen
- Playmobil
- Een gezelschapsspel (nog niet uit welke)
- Kindercamera
Heeft er iemand tips voor een babypop? 30 of 36 cm, wel ogen die open en dicht gaan maar niet huilen en plassen enzo. Niet van stof. En waar ook extra setjes kleding voor zijn. Misschien herkent iemand een babypop in dit eisen lijstje ik kom er op internet niet echt uit
Dit is een mix van dingen die mijn kinderen voor hun verjaardag of voor kerst/sinterklaas krijgen / wat ik op hun verlanglijstje heb gezet. Ze zijn nu 3 maar veel dingen zijn denk ik ook leuk als ze wat ouder zijn:
Een echo microfoon (vond ik als kind erg leuk, is nu nog steeds leuk )
Conducteur set (met kaartjes knipper)
Trein fluit
Beestjes om in te kleuren en weer af te wassen
Ballon boot
Kinder tattoos
Pyjama met poppen pyjama
Nachtlampje
Domino

-Knutsel spullen (glitter papier, glitter lijm, stickers)
-Haar speldjes / elastiekjes
-Spullen voor in bad (badklei, bruisballen, badschuim, bij DM drogist zag ik heel veel leuk kinder bad spul!)
Dochter van 4:
Sloffen
Nieuw dekbedovertrek
Sprookjesboek
Zoon van 1:
Paccoboekjes
En verder voor hem nog geen idee want hij is ook net jarig geweest.
Probeer vooral te denken in nuttige dingen maar heel veel hebben we nog van zijn oudere zus
Weet niet of het helemaal in dit topic past maar zag ook geen ander geschikt alternatief. Ik ben momenteel zwanger van mijn eerste kind en merk dat ik best wel wat stress krijg van de onzekerheid rondom financiƫn die dat mee gaat brengen. Nu zijn we ook nog flink aan het verbouwen dus er gaat elke maand geld doorheen en sparen wat minder, waardoor die onrust wat wordt versterkt. Wij verdienen allebei goed en hebben eigenlijk een stabiele financiƫle situatie maar vroeger thuis was dat niet zo. Ik denk dus dat ik daardoor sneller het gevoel heb grip te verliezen. Denk dan nu jeetje welke kosten komen er straks allemaal bij en kunnen we dan nog wel genoeg sparen. Terwijl we in een mega luxe positie zitten.
Mensen die dit herkennen? Ook vanuit eigen opvoeding en relatie met geld?
Ja, mij hielp het om een Excel bestand te maken van de maandelijkse uitgaven met de nieuwe situatie met kinderopvangkosten en een budget voor kleding, extra kosten door luiers en babyvoeding etc. en zo te zien dat alles uitkon. Ik ben sowieso wel van de Excel lijsten en budgetteren dus dit helpt mij. Ik denk dat ik door mijn ervaringen altijd wel die onrust blijf houden over grote financiƫle veranderingen /angst om financiƫle problemen te krijgen maar goed overzicht houden en daar keuzes op baseren geeft me wel houvast.
Wij zochten laatst ook een pop met min of meer dezelfde eisen en wij zijn voor de Baby Born soft touch little girl (of boy) gegaan.
Die kan officieel wel eten en plassen, maar dat doen wij gewoon niet / hebben we niet vertelt haha.
Met 36cm past de pop ook kleding van andere merken, bijv van Skrallan, maar volgens mij past ze ook Hema.
Je zou ook bij Paola Reina kunnen kijken als je een wat meer inclusief uiterlijk zou willen. Alleen ik kwam daar ook niet helemaal uit welke wƩl bewegende ogen had, maar gƩƩn geluid En deze poppen ruiken naar vanille, dat moet je wel lekker vinden.
Ik herken dit helemaal, niet om de grip te verliezen, want ik zit er bovenop. Maar ben er meer bang voor dat er dingen buiten mijn eigen macht gebeuren. Relativeren helpt een boel :).
In Excel hebben we een overzicht van alle uitgaven en inkomsten. Ook hebben we 2 betaalrekeningen, 1 voor vaste lasten en 1 voor boodschappen. We sparen vaste bedragen voor de kinderen iedere maand, maar wel op onze eigen naam. Verder kopen we groot in bij een luier(doekjes)aanbieding en kunnen veel kleding van familie krijgen of kopen spulletjes tweedehands. Net zoals het bed voor mijn zoontje, helemaal niets mis mee. Ik had ook de kinderwagen tweedehands gekocht, maar ik ben er achtergekomen dat ik dat niet zo fijn vond. Dus weer verkocht en een nieuwe gekocht.
Het hielp ook wel om te bekijken wat het Nibud aan spaargeld aanraad of wat de gemiddelde Nederlander aan spaargeld heeft, is helemaal niet zo gek veel vind ik.
Wat vond je niet zo fijn aan een tweedehands kinderwagen?
Leuk idee. Heb er meteen wat inspiratie uit gehaald voor onze dochter en nichtje&neefje.
Ons lijstje voor een (rond de feestdagen) 2,5 jarig meisje wat alles al heeft š«£
- Boek Alfabet (Letterdief)
- Eerste schaar
- keyboard
- Kinetisch zand
- theepot voor speelkeukentje
- Verkleedspullen, bijv een jurk
- Wegdelen voor op de Connetix
- Cool ding voor onder de douche (vanwege douche angst)
Ja ik hou dit idd normaal ook altijd al bij maar wel goede tip om alvast een nieuw overzicht te maken. In de praktijk heb ik het dus juist heel goed op orde maar dat onrustige gevoel blijft. Misschien gaat dat op termijn ook beter.
En @Cleopatra ik zoek idd ook veel tweedehands, vind ik helemaal oke. Alle meubels voor babykamer zijn tweedehands, heb veel van mijn zus en kleding zo veel mogelijk via Vinted.
Misschien helpt het straks ook als ik gewoon een paar maanden in de nieuwe situatie zit. Ik merk dat ik er nu dan ook tegenaan loop dat ik juist ook denk wil nu ook nog even genieten van met zijn tweeƫn zijn maar denk dan dus ook snel weer onee weer 50,-
Dank voor de tips in ieder geval allebei!
Ik herken dit ook hoor. Wij hebben het ook (meer dan) goed, maar toen ik zwanger was, trokken we ook wit weg bij het idee van alll die spullen en alll die uitgaven en kosten. En we gingen ook beide een dag minder werken.
Nu, twee jaar later, kijk ik er op terug en besef ik me dat heel veel uitgaven/kosten voor je kindje ook een keuze zijn en dat we in dus eigenlijk heel goed grip kunnen houden op de uitgaven. Natuurlijk heb je de basis nodig, dus het is onwijs fijn als je je daar niet financieel zorgen om hoeft te maken. Maar de hoeveelheid, nieuw/tweedehands/gekregen/geleend, hoe duur, etc van bijv hardware, kleding en speelgoed heb je voor een groot deel zelf in de hand.
Zeker in het begin is het zó verleidelijk om veel (nieuw) te kopen, ik vind sommige baby uitzet lijsten echt een beetje te overdreven. Koop het minimale en koop bij als je merkt dat je het mist. Alles is tegenwoordig zo in huis!
Qua kleding merk ik dat ik ook teveel had gekocht en koop nu pas echt iets in de maat die hij past + een maatje groter. Heb echt meerdere items ongedragen weer kunnen verkopen/doorgegeven omdat ik die veel te ver van te voren had gekocht. De zomer was bijvoorbeeld vrij laat, dus toen was hij al uit die kleertjes gegroeidā¦
Oh en mocht je vrienden met kinderen hebben, vraag of je dingen mag lenen.
Dit was mijn spreekbeurt
Tot welke leeftijd is de grimms regenboog nog echt leuk?
Ja zit daar nog echt verschil in qua kwaliteit? Of is het gewoon dat de kleuren van grimms net iets feller zijn o.i.d?