Tips, ervaringen & aanraders #10

Oh wat stom, dacht dat 18-24 maanden de grootste maat was :disguised_face: Thanks!

6 likes

Mijn kinderen van 11 en 8 bouwen er nogsteeds mee. Ze zoeken plaatjes op google om na te maken, die zijn er echt in alle niveaus.

3 likes

Thanks allemaal, het wordt dus grimms.

1 like

Weet jij toevallig (of iemand anders) wat een beetje een gemiddelde prijs is 2de hands?

Ik zie de grote nu op Vinted voor 40-50 euro maar geen idee of dat normaal of gemiddeld is voor tweedehands. @eerstehulpbijspelen (instagram) laat regelmatig tweedehands dingen zien en had dacht ik ook een keer een reel gemaakt met hoe je herkent of het echt Grimm’s is of namaak maar kan die zo snel niet terugvinden.

1 like

Get ready :stuck_out_tongue:
@Ishq @JustinBieber @wompie

6 likes

Ik vind deze heel erg fijn:
https://www.beenmode.nl/ewers-anti-slip-huissok-nieuw?kleur_id=37162&kleur_name=dunkel-beige-mel&maat_id=126195&gad_source=1&gbraid=0AAAAADiMnieP8DirhrEyt6D1H3uVPzCo-&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6MoJJj3cyKel4CpN3aNPKbFdvHxw59YwzIZKnvcB7mdQjG02yaOUcEaAtF7EALw_wcB

Deze doe ik overigens wel over de gewone sokken heen doordat de hele onderkant anti slip is gaat dat niet echt in schoenen.
Echt ideaal voor op de opvang ook.

4 likes

Dankjewel :heart:

2 likes

Hahaha wilde het net komen delen :rotating_light:

3 likes

Wat mij verteld was niet mee te nemen, maar ter plekke werd toch verwacht dat ik het mee had: eigen flesje.

Weet niet of je flesvoeding zou gaan geven.

1 like

Ik vind dit zo gek he, dat er geen duidelijke lijn is onder ziekenhuizen wat je als kraamvrouw mee moet nemen en wat niet. Dit maakt het toch super onduidelijk en onzeker! Vind je het gek dat aanstaande ouders met hele hutkoffers aankomen :stuck_out_tongue:

Wij kregen namelijk wel (pre-fab) flesjes + flesvoeding van het ZH, en zoogcompressen, tepelzalf, luiers, kraamverband, oneindig veel gaasbroekjes, kolf, alles eigenlijk. Volgens mij is alleen de kleding en tandenborstel uit de vluchtkoffer gebruikt.

2 likes

Ik heb zoveeeeel TikToks gekeken over vlucht koffers en dat dus ook maar allemaal meegesjouwd - maar die vrouwen maken elkaar daar helemaal gek joh, zoveel heb je echt niet nodig :smiling_face_with_tear:

Enige tip die ik heel fijn vond waren eten, drinkflessen met zo’n tutje (drinkt makkelijker als je ligt) en AA drank voor mezelf voor een suikerboost.

3 likes

Hoe vallen de dilling boxpakjes? Mijn baby zit nu in maat 50-56. Kan ik nog een 56 bestellen of vallen ze klein?

Alles van Dilling valt groot. Mijn kind past net het boxpakje maat 80 niet meer in de lengte van de armen en benen terwijl ze al maat 86-92 draagt. Maar maat 62 ga je waarschijnlijk echt lang mee doen.

1 like

Ze vallen groot!

1 like

Shit, ik heb net deze gekocht om in de laarzen te dragen in de winter. Laarzen zijn nog wel aan de grote kant. Hopelijk krijg ik zijn voeten erin haha.

2 likes

Heeft iemand de vtech kiddizoom en hoe bevalt het?

Deze bedoel ik.
Mijn kind is gek op fotos maken, ze gebruikt nu vaak een boekje en zegt dan cheese dus zoiets lijkt me leuk voor sint. Ze is dan 2.5, is dit dan leuk?

En vanaf wanneer zouden ze kleuren moeten gaan herkennen en onthouden? Ze lijkt het of niet te zien, of gewoon geen interesse, of zou ze kleurenblind zijn. Ik weet dus niet goed wat normaal is.

Kleurenblind kan je wel een beetje testen door bijv speelgoed of iets anders op kleur te (laten) sorteren.

Mijn kind is dezelfde leeftijd en is nu wel heel erg bezig met kleuren benoemen, maar ze heeft het eigenlijk altijd fout :joy: Maar kleuren sorteren doet ze echt foutloos. Onze dochter speelt bijv graag met alle sleutels, en als ik haar vraag of ze een sleutelhanger met dezelfde kleur pakt, kan ze dat wel. (Geen idee of mijn kind gemiddeld/normaal is hoor btw, maar dan heb je een ervaring van een ander).

Ohja sorteren kan ik wel proberen.
Ze noemt idd altijd de kleur fout en als t goed is, is dat toeval. Dank je!

Vraagje, mijn dochter krijgt binnenkort een nieuwe kamer en het thema is regenboog/kleurtjes (hoeft niet overal regenbogen op te staan).
Ze krijgt een halfhoogslaper met een huisje er op (nu nog wit) en de muren zijn nu wit en gespachteld (of hoe heet dat)
Aan 1 kant is de hele muur bijna gevuld met deze kasten:

heeft iemand leuke ideeën die niet te duur zijn qua kleed bv of deco om dit op te fleuren?

1 like