Tips, ervaringen & aanraders #10

Shit, ik heb net deze gekocht om in de laarzen te dragen in de winter. Laarzen zijn nog wel aan de grote kant. Hopelijk krijg ik zijn voeten erin haha.

2 likes

Heeft iemand de vtech kiddizoom en hoe bevalt het?

Deze bedoel ik.
Mijn kind is gek op fotos maken, ze gebruikt nu vaak een boekje en zegt dan cheese dus zoiets lijkt me leuk voor sint. Ze is dan 2.5, is dit dan leuk?

En vanaf wanneer zouden ze kleuren moeten gaan herkennen en onthouden? Ze lijkt het of niet te zien, of gewoon geen interesse, of zou ze kleurenblind zijn. Ik weet dus niet goed wat normaal is.

Kleurenblind kan je wel een beetje testen door bijv speelgoed of iets anders op kleur te (laten) sorteren.

Mijn kind is dezelfde leeftijd en is nu wel heel erg bezig met kleuren benoemen, maar ze heeft het eigenlijk altijd fout :joy: Maar kleuren sorteren doet ze echt foutloos. Onze dochter speelt bijv graag met alle sleutels, en als ik haar vraag of ze een sleutelhanger met dezelfde kleur pakt, kan ze dat wel. (Geen idee of mijn kind gemiddeld/normaal is hoor btw, maar dan heb je een ervaring van een ander).

Ohja sorteren kan ik wel proberen.
Ze noemt idd altijd de kleur fout en als t goed is, is dat toeval. Dank je!

Vraagje, mijn dochter krijgt binnenkort een nieuwe kamer en het thema is regenboog/kleurtjes (hoeft niet overal regenbogen op te staan).
Ze krijgt een halfhoogslaper met een huisje er op (nu nog wit) en de muren zijn nu wit en gespachteld (of hoe heet dat)
Aan 1 kant is de hele muur bijna gevuld met deze kasten:

heeft iemand leuke ideeën die niet te duur zijn qua kleed bv of deco om dit op te fleuren?

1 like

Precies, ik kreeg maar max 1 net broekje per dag . Met uitzondering een extra gehad maar die lagen dus ook niet in de kamer om zelf te pakken.

Ik heb het idee dat mijn dochter ons voor de gek houdt met kleuren benoemen :sweat_smile:. Kan me dan ook echt aankijken met een blik of glimlach. En als wij dan de kleur benoemen zegt ze: ja goed zo!

2 likes

IKEA plankjes in regenboog kleuren schilderen en ophangen. Hier kan ze dan zelf gesorteerd dingen opzetten.

Fotolijstjes om kunstwerkjes/foto’s/leuke plaatjes in op te hangen.

En verder zou ik eigenlijk heel Pinterest hier kunnen plakken haha, zoveel inspiratie te vinden!

23 likes

Haha, ik zat het dezelfde vraag over de kleuren. Mijn jongste is net twee en op zijn leeftijd kon de oudste al zes(?) kleuren benoemen. De jongste noemt alles blauw en kan ook nog geen kleurtjes bij elkaar leggen. Maar pas was ik bij een welkomstavond van de basisschool en daar liet de juf zien dat ze iedere dag kleuren oefenen, omdat sommige kleuters nog niet veel kleuren kennen. Dus denk dat er een grote marge in zit wanneer kinderen de kleuren gaan kennen en benoemen!

1 like

oh heel tof!
ik kom op pinterest eigenlijk alleen dingen met letterlijk regenbogen er op tegen, maar dan zoek ik denk ik niet goed

2 likes

Ik heb de kleden in de kamers van mijn kinderen bij Benuta vandaan. Hufterproof, veel keus en goed geprijsd (momenteel ook nog 10% korting extra zag ik). Ik vond zo even snel deze 2 die misschien wel leuk zijn:

1 like

Wij krijgen een kindje als laatste van de vriendengroep dus hebben ongeveer alle standaard babyuitzet spullen van vrienden gekregen. Mijn schoonouders willen een spaarrekening openen, oma geeft een sieraad en mijn ouders vragen nu of we nog iets moois/groots/blijvends nodig hebben… ik kan gewoon niets bedenken. We hebben alleen nog iets van een mooie kast nodig voor op de babykamer maar verder?

Zijn er hier mensen met ideeen waar ik als niet-ouder niet zo snel aan denk?

Wauw wat een luxe!

Bijdrage voor een goede (elektrische evt) fiets met zitjes?

4 likes

Wat dingen die mij te binnen schieten die niet standaard op een uitzet lijst staan:

• Mooi (leeg) fotoboek waar je fotos van het eerste jaar in plakt
  • Wollen dekentje, wollen jasje/pakje
  • Donatie op de rekening, evt. voor iets wat in de nabije toekomst al leuk is (dierentuin abonnement, ander uitje)
  • Fotoshoot zodra de baby er is of zo’n 3D print van je buik, mocht het iets voor je zijn
  • Iets voor jullie zelf, bijvoorbeeld dat je ouders oppassen zodat jullie voor het eerst weer even uit eten kunnen, oid. Of een (zwangerschaps)massage.
  • Mooi voorleesboek
  • Goede slaapzak (bijvoorbeeld zo’n vier seizoenen ding van pukababy)

Ik zie nu de comment van Portugal en denk dat dat ook een hele goede is, daar heb je echt iets aan!

3 likes

bestek met de naam er in gegraveerd!

4 likes

Een beeldje van je zwangere buik!! Nog steeds zooo blij mee

2 likes

O briljant, dank! Dat hebben we inderdaad nog nodig! @Mona we hoeven inderdaad niets maar ik weet nu al dat ik dan tóch iets krijg en dan wordt het sowieso iets waar we niks aan hebben, en dat vind ik dan zonde van geld en materiaal. Heb t liefst ook zoveel mogelijk tweedehands maar dat vinden mn ouders dan weer “zonde” behalve misschien inderdaad een tweedehands mama fiets oid!

1 like

Ik heb mijn gewone fiets van pre kind nog dus misschien hoef je niet per se een moederfiets? Wat wel handig is, is als je fiets zo’n dubbele standaard en een stuurslot heeft maar die grote instap had voor mij niet per se meerwaarde voor de korte periode dat je kindje voorop de fiets zit. Mocht je nu al weten dat je meerdere kinderen wil die je tegelijkertijd op de fiets gaat vervoeren kan ik me wel voorstellen dat die extra ruimte heel handig is met opstappen.

1 like

Hebben jullie al een babyfoon?
Wij kregen die, maar misschien zit die ook wel in je standaard babyuitzet lijstje. De fiets is inderdaad ook wel een goeie! Ons zoontje is nu 2, en hoewel we niet zoveel schermtijd willen, willen we t.z.t. wel graag een tablet, evt ook voor leerzame spelletjes. Maar misschien is dat niet echt een babycadeau haha.

2 likes

Ik heb een hele oude krakkemikkige stadsfiets, zo eentje die nooit gestolen wordt haha, dus een nieuwe stond sowieso op de planning. Ga inderdaad nog wel even kijken wat voor type fiets dan handig is!

2 likes