Tips, ervaringen & aanraders #10

Welk zwangerschapskussen vonden jullie fijn? Ik ben een echte buikslaper, maar het slapen wordt nu echt wel minder comfortabel. Vorige keer had ik een doomoo van mijn zus, deze was prima maar vond hem niet geweldig en is nu verkocht.
Weet ook niet of dat lag aan het type dat wij hadden, omdat er meerdere types zijn en of die echt het verschil maken (Comfy/Buddy) lees veel reviews dat hij niet heel lang stevig blijft, vooral bij die comfy. Weet niet meer welke we hadden.

Is de Snoozzz fijn(er)? Of andere aanraders?
Een nestje ervan maken daarna leek me ook nog wel fijn.

1 like

Ik had vorige keer een Snoozzz, maar vond dat die erg snel zijn stevigheid verloor. Nu heb ik al maanden het J-kussen van Lithollo en die is nog steeds top!

1 like

Denk dat dit heel persoonlijk is, ik heb namelijk een snoozzz maar die vind ik te stevig. Kan er wel vulling uit halen maar ben er eigenlijk achter gekomen dat ik het liefst met een knuffel tussen m’n knieĆ«n slaap :sweat_smile:. Maar als je dus een stevig kussen zoekt, dan kan die snoozzz zeker wel fijn zijn.

Edit: lees nu de reactie van @Basicspace, maar die stevigheid ging er bij mij dus juist niet (snel) uit :sweat_smile:. Maar ze hebben ook extra vulling die je kunt toevoegen wanneer ie toch te slap zou worden.

1 like

Een Stokke stoel?
Die hebben wij gekregen voor onze jongste. Onze oudste heeft er ook een en zit er nog steeds op (4). M’n neefje van 8 zit er ook nog op.

Edit: wij hebben een goede tweedehandse gekregen. Er zijn volgens mij veel goede tweedehands stoelen te krijgen

3 likes

image

Iemand ervaring met deze ā€˜interactieve recepten boekjes’? Heb de neiging om weer eens in een instagram advertenties te trappen, want het ziet er super leuk uit. Maar misschien is het niets

1 like

Het contact met mijn schoonouders is al jarenlang heel erg moeizaam. Mijn man heeft eigenlijk nooit een goede band met ze gehad en verbreekt al sinds hij volwassen is af en aan het contact wegens hoog oplopende ruzies en onbegrip. Onze kinderen zien deze opa en oma dus amper, alleen 2x per jaar op een verjaardag bij familie die nog wel contact met ze hebben (we zijn niet de enige die een slechte verstandhouding met ze hebben). We begroeten elkaar dan en doen soort van normaal tegen elkaar (koele oppervlakkige gesprekjes) maar verder is er eigenlijk geen contact.

De kinderen talen er verder nog niet naar, maar er komt, zeker mijn kinderen kennende, een moment waarop ze vragen gaan stellen en ik weet gewoon niet zo goed wat we dan moeten antwoorden? Heeft iemand hier ervaring mee of kan er iemand vanuit professionele ervaring iets over zeggen?

2 likes

Ohhh heb je een linkje? Ik zag deze laatst voorbij komen op insta maar niet als ad en kon het niet vinden op een NL website.

Ik zou zeker gaan voor een fiets met een dubbele standaard een breed stuur en evt een stuurslot (zo’n draaiknop waardoor het stuur niet draait).

Dit zorgt ervoor dat je fiets veel steviger staat en dat is wel fijn als je ze in een fietszitje probeert te hijssen. En het brede stuur vond ik fijn qua bochten maken als je een voorzitje hebt.

In grote lijnen heb je dan 2 opties:

• Moederfiets / Familybike
  • Transporters (Cortina heeft een hoop van dit soort modellen)

En het kan ook gewoon met een ā€˜gewone’ stadsfiets of omafiets, maar dit maakt het leven wel een stuk makkelijker.

6 likes

Dank je wel, superfijne tips!!

Ik heb geen contact met mijn moeder en daar vroegen ze rond 3-4 jaar ook naar. Hoe oud zijn ze nu?
Rond die leeftijd snappen ze vrij goed dat een mens 2 ouders heeft: een papa en mama (althans, dat is het stereotype wat zij dan meekrijgen hier in de buurt en op die leeftijd was wat ze zien de enige waarheid. Net als dat vrouwen geen koffie drinken :rofl:…). Tenzij ze dood zijn.
En is jouw mama dan dood? Nee…
Wij hebben uitgelegd dat heeeel soms als papa’s en mama’s gaan scheiden je een papa of mama niet meer ziet. En dat mijn mama er voor gekozen heeft om haar kindjes niet meer te zien. Dat is een hele summiere samenvatting, maar daar nemen ze voor nu wel voldoende mee.

In jouw geval zou je uit kunnen leggen dat grote mensen soms zo’n grote ruzie krijgen dat je elkaar niet meer / minder ziet. Je kan niet met iedereen beste vriendjes zijn

1 like

Ik heb dit ook alleen hebben onze kinderen wel
4 actieve opa’s en oma’s (omdat mijn vaders vrouw ook oma is zeg maar). Alleen mijn kind vergeet dus ook vaak dat hij nog een andere oma heeft. En soms als hij het over haar heeft zegt ie altijd dat hij haar niet leuk vindt. En wij hebben het niet over haar waar hij bij is dus vind dat toch frappant.
De laatste keer dat we haar zagen ging ze onze dochter ook heel de tijd optillen omdat ze gewoon niet wist dat ze al een paar maanden kon lopen.

Hier ook moeizaam contact met schoonmoeder. Ze is best oke maar ze heeft ook, in mijn ogen dan, vreemde trekjes. Ik zal nooit vergeten dat onze dochter 2 jaar was en echt in zo’n peuterpubertijd zat. Ik denk dat veel wel zullen herkennen hoe je kind dan een woedeaanval kan krijgen omdat ze de rode ipv de paarse beker krijgen of omdat je ze een banaan geeft, nadat ze om een banaan vroegen :rage:. Ze kreeg dus een keer zo’n bui met schoonmoeder erbij en die wilde toen niet meer langskomen want ze vond het allemaal maar raar en ā€˜daar begon ze niet aan’ (?). Het contact is opzich prima maar zal vanuit mij niet diepgaand worden. En ik vind het wel sneu voor mn kinderen. Ik heb zulke leuke herinneringen aan opa en oma en dat gaan mijn kinderen gewoon niet hebben.

1 like

Een 3D casting van het handje en voetje? Isa casting op insta, wij zijn er heel blij mee!

1 like

Iemand misschien dĆ© tip voor mij? Ben zwanger en mag bijna met verlof, maar kindje ligt nog in stuit. Verloskundige zegt vooral afwachten, maar ik merk dat ik het zo moeilijk kan loslaten…

we zitten natuurlijk in ongeveer hetzelfde schuitje, behalve dat N. om de week de moeder van mn man ziet bij de sporthal, maar ze niet weet dat die vrouw familie is.

Ik kan je geen professioneel advies geven, maar je weet dat mijn inbox altijd voor je openstaat als je even wil praten :kissing_heart:

Oh en N. is ongeveer dezelfde leeftijd en vraagt af en toe aan mijn man hoe zijn ouders heten en waar ze wonen. Dan krijgt ze gewoon antwoord. Tot nu toe denkt ze op de een of andere gekke manier vaak dat mijn ouders ook de ouders zijn van mijn man :joy:. Dan zeggen we wel dat dat niet zo is en dat hij een andere papa en mama heeft, dezelfde als oom X en tante X. Dan reageert ze met: ā€œOja okeā€ en klaar. Ik ben ook altijd benieuwd wanneer de echte vragen gaan komen. Denk dat eerlijk vertellen zonder teveel details dan het beste is.

2 likes

Heb je moxa therapie al geprobeerd? En spinning babies? Staan veel filmpjes van op YouTube!

Wij hebben moxa gedaan.
Met de geplande versie had ze nog maar een klein zetje nodig. Weet natuurlijk niet 100% of het door de moxa komt maar ze lag weken in stuit en na een weekendje moxa was ze ineens heel ver gedraaid!

2 likes

Fijn om hier de tips te lezen over ouders waarmee je geen/weinig contact hebt. Ik heb geen contact met mijn vader en slecht met mijn moeder dus kan soms in m’n gedachten wel verdwalen over hoe ik dat straks moet gaan uitleggen. Ik wil gewoon eerlijk zijn zonder vol haat over te komen.

2 likes

Ja herkenbaar. En ik was lang bang van: wat als ze dan denken dat een moeder (of ouder) zomaar kan besluiten dat ie z’n kind niet hoeft te zien.
Tegelijkertijd is dat natuurlijk wel de realiteit voor sommige kinderen en zei m’n zoon ook direct dat Pietje uit z’n klas inderdaad gescheiden ouders heeft en nu alleen bij mama woont.

2 likes

Haha leuk he. Je hebt ook een boekje over pancakes en tacos enzo.

3 likes

Ok wanhopige vraag: mijn baby van net 14 weken heeft haast en rolt sinds 2 dagen van rug naar buik. En dit heeft ze vannacht flink geoefend in bed. Elke keer als het lukt begint ze te huilen, want ze wil niet op haar buik slapen.

Nu ben ik bereid dat Nunki lakentje van Fedde en Kees te gaan kopen vandaag. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan die voorkomen dat ze zich omdraait?

2 likes