Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb dat juist gebruikt als ze gingen rollen want dat lukte dan niet meer.

Ik kijk op Zalando of bijvoorbeeld bij de webshop van Tokkelientje vaak wat leuke merken zijn en zoek dan op Vinted op die merken (of koop ook weleens wat nieuw). Want op Vinted ligt de focus wel vaak op de blauwe/neon groene/legerprint-items helaas… Maar vind soms van Friboo leuke dingen, Mini-Rodini, Next, Lindex, Name It, The New, Sproet en Sprout en CarlijnQ. Ik heb trouwens een meisje maar ze loopt de helft van de tijd in kleding die eigenlijk bij een jongenscollectie hoort. Je kunt misschien juist ook bij de meisjescollecties kijken, is vaak nog wel vrolijker.

5 likes

Mijn kind loopt eigenlijk altijd van top tot teen in Zara, en (bijna) nooit in donkerblauw/groen!

6 likes

Ik vind Scotch Shrunk, Tumble 'n Dry en Zara heel leuk voor mijn zoon. En van 4funkyflavours heeft hij van die gekleurde ā€˜trainingsvestjes’. Oh ja, Sissy Boy heeft ook wel eens leuke dingen.
Voor broeken ben ik laatst geslaagd bij Marks and Spencer, van die katoenen chinobroekjes in veel kleuren.

4 likes

Ik word er een beetje gefrustreerd van dat ik geen enkele schoen aankrijg bij m’n 14 maanden baby. Geen crocs geen vans niets. Alleen sandalen die helemaal open kunnen. Maat 23 en 24 van Vans passen niet. Niets wat niet helemaal open kan gaat z’n voet niet in. Doe ik iets verkeerds, heeft die bijzondere voeten of koop ik de verkeerde schoenen :sweat_smile: hij loopt en nu met dit weer zijn sandalen geen optie.
Iemand een tip? Las laatst al de discussie over wel of geen schoenen aan laten meten en dure Shoesme kopen of niet.

1 like

Volgens mij zijn kleine voetjes van net lopende kindjes gewoon echt een kriem om in schoenen te krijgen, omdat ze de tenen opkrullen en ze vaak ook van die bolle voetjes hebben :stuck_out_tongue:

Ik weet niet welke Vans je geprobeerd hebt, maar je zou eens in een schoenenwinkel kunnen proberen om schoenen aan te krijgen die zo ver mogelijk open kunnen, vaak met veters. En dan dus de veters echt heel los maken of zelfs uithalen. En heeft je kindje echt al maat 23/24? Of bedoel je te zeggen dat zelfs een te grote maat niet aangaat?

Ik had bijv Naturino Cocoons in die tijd, en die kunnen echt ver open. Niet de meest hippe schoen, maar ze kunnen er wel ook echt goed op lopen. Of anders leren slofjes? Ik weet niet welke afstanden hij al aflegt?

3 likes

Kan zijn dat zijn voetjes nog wat moeten vormen/zetten met dat hij nog vrij jong is en net loopt. Ik zou wel even advies vragen in een schoenwinkel.

1 like

Mijn zoontje heeft last van een hoge wreef waardoor hij hier ook last van heeft. Bij next hebben ze schoenen speciaal met wijde pasvorm. Deze gingen bij ons wel makkelijk aan

4 likes

Zijn er hier mensen met kinderen Ʃn een hond? We gaan binnenkort voor een kinderwagen shoppen en ik wil wel echt graag de mogelijkheid hebben om gewoon nog over bospaadjes te kunnen lopen. Iemand tips? Zit zelf nu vooral met Thule Urban Glide in mijn hoofd.

1 like

Ik heb de Easywalker Harvey 2. Ben er heel tevreden over. Zou sowiezo zelf even testen wat je fijn vind

2 likes

Wij hebben een hond en de bugaboo fox 5. Ding rijdt echt fantastisch en makkelijk bestuurbaar met 1 hand. Ik moet regelmatig de hond uitlaten in m’n uppie en dat gaat heel goed met deze wagen. Drempels en hobbels gaan ook goed door de wielen.

Edit; zie dat de wielen van die thule echt mega zijn. Hou er rekening mee dat de wielen vaak de vervelendste factor zijn als de wagen mee moet in de auto.

3 likes

Ik heb de easywalker Rudey en ben er super tevreden over. Eerst met reiswieg gebruikt tot mn baby ± 7 maanden was en nu met de buggy. Is lekker stevig en robuust, maar wel goed te hanteren met 1 hand als ik de hondenriem in de andere hand heb

2 likes

Wij hebbben de bugaboo fox 5 en die heeft banden die in het bos kunnen! Ding rijd geweldig en ben er echt heel blij mee.

2 likes

Ja m’n zoon van 8 heeft al een hoodie aan. M’n dochter vandaag ook een dik pakje. Ik vind het zelf ook wel fris. Kids komen ook meer buiten met pauzes en opvang/bso.

2 likes

Ja, wij hebben er eentje van de Hema. We hebben 2 auto’s en eentje van de Hema gekocht voor de auto die we minder vaak rijden (met kids). Het stoeltje doet zijn werk prima, maar het kliksysteem werkt wel ietwat minder handig dan de maxi cosi axissfix (die we in de ander auto hebben). Ze zit ook wat rechter in de stoel van de Hema, terwijl ze iets meer ligt in het andere stoeltje.

2 likes

M’n baby slaapt sinds kort op z’n zij en sindsdien lekt hij altijd aan de zijkant door z’n luier. Ik heb al een maat groter geprobeerd, andere merken, maar het lekken bleef altijd. Iemand hier misschien de tip? Luierbroekjes heb ik nog niet geprobeerd, of misschien ā€˜s nachts wasbare luiers?

1 like

Heb je 2 luiers over elkaar al geprobeerd? Eerste de gewone maat en daarover heen een maat groter.
En een romper die los zit beneden

Nee nog niet, ga ik vanavond proberen! Thanks.

Een oplossing uit de totaal andere hoek, maar wel het enige wat bij ons echt werkte (nadat alle luiertrucs hadden gefaald): verschonen op het moment dat je zelf gaat slapen.
Werkt niet bij elke baby, maar bij onze dochter werkte dit tot ruim 1,5 jaar heel goed. We tilden haar zachtjes uit bed met enkel een klein nachtlampje aan, en verschoonden haar met slaapzak nog half aan op de commode. Ze werd er nooit echt wakker van, en sliep bij terugleggen altijd gewoon meteen lekker door. Wel heel lief dat ze (omdat we dit elke avond deden) op t gegeven moment wel slaapdronken meewerkte met benen omhoog en strekken enzo :heart:
Valt te proberen, maar als je een baby hebt die daarna niet lekker doorslaapt, dan is dit natuurlijk helemaal niks.

3 likes

Wij hebben een labrador en een tweedehands buggaboo buffalo. Wielen die het nog prima doen in het bos (mits er modder ligt) en het achterstel past nog net achterin mijn kleine Corsa.

1 like