Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb hem toevallig sinds vorige week omdat we al maanden slecht sliepen door een beweeglijke en onrustige baby, maar hij kan nog wel naar zijn buik rollen. Doet hij vooral als hij ‘s ochtends echt wakker is, de rest van de nacht blijft hij wel rustig liggen nu. Nu is mijn baby wel bijna 9 maanden dus die zal wat sterker zijn dan die van jou denk ik.

3 likes

Ja maar wel in combinatie met het slaapzakje. Gouden combi!

3 likes

Ik heb hem op Vinted gekocht en het helpt goed. Bij mijn nichtje totaal niet dus het is echt proberen. Tweedehands is dan wel fijn vind ik.

3 likes

Ben je hiervoor naar een acupuncturist geweest of heb je het zelf gedaan? Ik zou niet weten wat te doen

1 like

Naar de acupuncturist inderdaad! Zij leggen uit wat je moet doen :slight_smile:

1 like

Weet iemand of er wel eens korting is op kaartjes voor de We Are Pregnant-beurs in Utrecht? Kon zelf niets vinden, dus misschien doen ze uberhaupt niet aan korting…

1 like

Ahh ja dat slaapzakje leek me ook fijn, maar volgens de site kun je die beter niet meer gebruiken als de baby kan rollen (of alleen met ritsjes los en dan verschilt hij imo niet meer van een normale slaapzak).

@Calypso ahh top dat het voor jullie werkt. Hier wordt elke keer dat ze wakker wordt meteen op haar zij gedraaid en gerold. Het lijkt wel een reflex of dat ze nog te jong is om te begrijpen wat ze doet. Zodra ze op haar buik ligt is het huilen. Dus hoop dat ze met dat lakentje niet meer kan draaien.

@lijnewiets Ha ja normaal koop ik zoiets ook 2e hands, maar ik heb geen geduld daarvoor nu. Ik wil niet nog een nacht ingaan zonder “maatregelen” die hopelijk werken. Dus ga vandaag naar babypark om er 1tje te halen. Zag dat ze op Vinted nog voor goed geld weg gaan 2e hands, dus mocht het niks zijn kan ik hem nog verkopen via daar.

3 likes

Hebben jullie kinderen al truien aan? Ik vind het zo lastig wat ze aan moeten en heb het zelf heel snel warm dus loop nog in shirtjes. Gaat om een peuter en een kleuter dus geen jonge baby.

1 like

Ik heb dus ook heel lang geweigerd om hem te kopen vanwege het geld, maar na bijna een week durf ik wel te zeggen dat onze nachtrust dusdanig verbeterd is dat het de investering waard was😅

3 likes

Het wordt hier vandaag 20 graden, dus ik heb mijn kleuter een t-shirt aangedaan. Vanaf een graad of 17 doe ik een t-shirt met lang mouwen aan. Een trui denk ik pas rond een graad of 12 denk ik.
Maar ik kleed haar hetzelfde als mezelf, lekker makkelijk.

1 like

Verschilt heel erg per kind en de omgeving toch?
Mijn kind heeft het ook snel warm, dus die loopt nu vooral in dunne longsleeves. Maar ons huis is bijv vrij koud (en wil nog geen verwarming aan), dus bij ons thuis heeft ze denk ik aankomend weekend al wel een dunne trui aan. Maar op de opvang is het standaard 20 graden volgens mij, dus daar heeft ze het hele jaar rond dunnere kleding aan, anders is ze een tomaat :stuck_out_tongue:

Ik werk in dit seizoen ook graag met bijv een vestje, dan kan ze het zelf aan/uitdoen (of ik, of de leidster) want sochtends is het nu zo koud, en smiddags nog best warm.

1 like

Leuk!! Ik had ze ook voorbij zien komen. Beetje vergelijkbaar met andere flapjes/beweegboekjes denk ik. Voor de oudste (4,5j) is de lol er snel vanaf gok ik, maar overweeg er eentje te kopen voor de jongste (20mnd), al is het gevaar nu dat ze ze stuk maakt denk ik. :thinking:

1 like

Waar kopen jullie leuke kleding voor jongens? Ik vind alles zo donkerblauw en blegh. Hebben jullie tips voor leuke merken voor 4 tot 7 jaar ongeveer?

Heeft iemand een autostoel van de Hema? Zijn nu in de aanbieding en m’n 14 maanden baby is toch echt uit z’n auto stoel gegroeid :sweat_smile:

Mijn dochter is 4 en draagt vooral dunne blousejes met een hemdje eronder. Of tshirt met een vestje of tshirt met lange mouwen.
Mijn zoontje van 1,5 draagt een korte mouwen romper met t-shirt met korte of lange mouwen eroverheen. Maar hij heeft het sneller warm en is ook een stuk actiever.

2 likes

Ik heb dat juist gebruikt als ze gingen rollen want dat lukte dan niet meer.

Ik kijk op Zalando of bijvoorbeeld bij de webshop van Tokkelientje vaak wat leuke merken zijn en zoek dan op Vinted op die merken (of koop ook weleens wat nieuw). Want op Vinted ligt de focus wel vaak op de blauwe/neon groene/legerprint-items helaas… Maar vind soms van Friboo leuke dingen, Mini-Rodini, Next, Lindex, Name It, The New, Sproet en Sprout en CarlijnQ. Ik heb trouwens een meisje maar ze loopt de helft van de tijd in kleding die eigenlijk bij een jongenscollectie hoort. Je kunt misschien juist ook bij de meisjescollecties kijken, is vaak nog wel vrolijker.

5 likes

Mijn kind loopt eigenlijk altijd van top tot teen in Zara, en (bijna) nooit in donkerblauw/groen!

6 likes

Ik vind Scotch Shrunk, Tumble 'n Dry en Zara heel leuk voor mijn zoon. En van 4funkyflavours heeft hij van die gekleurde ‘trainingsvestjes’. Oh ja, Sissy Boy heeft ook wel eens leuke dingen.
Voor broeken ben ik laatst geslaagd bij Marks and Spencer, van die katoenen chinobroekjes in veel kleuren.

4 likes

Ik word er een beetje gefrustreerd van dat ik geen enkele schoen aankrijg bij m’n 14 maanden baby. Geen crocs geen vans niets. Alleen sandalen die helemaal open kunnen. Maat 23 en 24 van Vans passen niet. Niets wat niet helemaal open kan gaat z’n voet niet in. Doe ik iets verkeerds, heeft die bijzondere voeten of koop ik de verkeerde schoenen :sweat_smile: hij loopt en nu met dit weer zijn sandalen geen optie.
Iemand een tip? Las laatst al de discussie over wel of geen schoenen aan laten meten en dure Shoesme kopen of niet.

1 like