Tips, ervaringen & aanraders #10

Volgens mij zijn kleine voetjes van net lopende kindjes gewoon echt een kriem om in schoenen te krijgen, omdat ze de tenen opkrullen en ze vaak ook van die bolle voetjes hebben :stuck_out_tongue:

Ik weet niet welke Vans je geprobeerd hebt, maar je zou eens in een schoenenwinkel kunnen proberen om schoenen aan te krijgen die zo ver mogelijk open kunnen, vaak met veters. En dan dus de veters echt heel los maken of zelfs uithalen. En heeft je kindje echt al maat 23/24? Of bedoel je te zeggen dat zelfs een te grote maat niet aangaat?

Ik had bijv Naturino Cocoons in die tijd, en die kunnen echt ver open. Niet de meest hippe schoen, maar ze kunnen er wel ook echt goed op lopen. Of anders leren slofjes? Ik weet niet welke afstanden hij al aflegt?

3 likes

Kan zijn dat zijn voetjes nog wat moeten vormen/zetten met dat hij nog vrij jong is en net loopt. Ik zou wel even advies vragen in een schoenwinkel.

1 like

Mijn zoontje heeft last van een hoge wreef waardoor hij hier ook last van heeft. Bij next hebben ze schoenen speciaal met wijde pasvorm. Deze gingen bij ons wel makkelijk aan

4 likes

Zijn er hier mensen met kinderen én een hond? We gaan binnenkort voor een kinderwagen shoppen en ik wil wel echt graag de mogelijkheid hebben om gewoon nog over bospaadjes te kunnen lopen. Iemand tips? Zit zelf nu vooral met Thule Urban Glide in mijn hoofd.

1 like

Ik heb de Easywalker Harvey 2. Ben er heel tevreden over. Zou sowiezo zelf even testen wat je fijn vind

2 likes

Wij hebben een hond en de bugaboo fox 5. Ding rijdt echt fantastisch en makkelijk bestuurbaar met 1 hand. Ik moet regelmatig de hond uitlaten in m’n uppie en dat gaat heel goed met deze wagen. Drempels en hobbels gaan ook goed door de wielen.

Edit; zie dat de wielen van die thule echt mega zijn. Hou er rekening mee dat de wielen vaak de vervelendste factor zijn als de wagen mee moet in de auto.

3 likes

Ik heb de easywalker Rudey en ben er super tevreden over. Eerst met reiswieg gebruikt tot mn baby ± 7 maanden was en nu met de buggy. Is lekker stevig en robuust, maar wel goed te hanteren met 1 hand als ik de hondenriem in de andere hand heb

2 likes

Wij hebbben de bugaboo fox 5 en die heeft banden die in het bos kunnen! Ding rijd geweldig en ben er echt heel blij mee.

2 likes

Ja m’n zoon van 8 heeft al een hoodie aan. M’n dochter vandaag ook een dik pakje. Ik vind het zelf ook wel fris. Kids komen ook meer buiten met pauzes en opvang/bso.

2 likes

Ja, wij hebben er eentje van de Hema. We hebben 2 auto’s en eentje van de Hema gekocht voor de auto die we minder vaak rijden (met kids). Het stoeltje doet zijn werk prima, maar het kliksysteem werkt wel ietwat minder handig dan de maxi cosi axissfix (die we in de ander auto hebben). Ze zit ook wat rechter in de stoel van de Hema, terwijl ze iets meer ligt in het andere stoeltje.

2 likes

M’n baby slaapt sinds kort op z’n zij en sindsdien lekt hij altijd aan de zijkant door z’n luier. Ik heb al een maat groter geprobeerd, andere merken, maar het lekken bleef altijd. Iemand hier misschien de tip? Luierbroekjes heb ik nog niet geprobeerd, of misschien ‘s nachts wasbare luiers?

1 like

Heb je 2 luiers over elkaar al geprobeerd? Eerste de gewone maat en daarover heen een maat groter.
En een romper die los zit beneden

Nee nog niet, ga ik vanavond proberen! Thanks.

Een oplossing uit de totaal andere hoek, maar wel het enige wat bij ons echt werkte (nadat alle luiertrucs hadden gefaald): verschonen op het moment dat je zelf gaat slapen.
Werkt niet bij elke baby, maar bij onze dochter werkte dit tot ruim 1,5 jaar heel goed. We tilden haar zachtjes uit bed met enkel een klein nachtlampje aan, en verschoonden haar met slaapzak nog half aan op de commode. Ze werd er nooit echt wakker van, en sliep bij terugleggen altijd gewoon meteen lekker door. Wel heel lief dat ze (omdat we dit elke avond deden) op t gegeven moment wel slaapdronken meewerkte met benen omhoog en strekken enzo :heart:
Valt te proberen, maar als je een baby hebt die daarna niet lekker doorslaapt, dan is dit natuurlijk helemaal niks.

3 likes

Wij hebben een labrador en een tweedehands buggaboo buffalo. Wielen die het nog prima doen in het bos (mits er modder ligt) en het achterstel past nog net achterin mijn kleine Corsa.

1 like

Oh jeugdsentiment! Ik heb mijn kinderen Het Zakmes voorgelezen en nu zitten we de film te kijken. Zo leuk! En die jaren '80 mode en interieur, geweldig!

11 likes

Ik dacht dat Zeeman altijd regenponcho’s voor kinderen verkocht, maar ik zie nu niks meer in de winkel en online. Weet iemand of dit iets is wat altijd rond deze tijd vh jaar wel daar in de winkel komt?

Ik zag ze hier liggen, wel onderin de schappen op de grond in een doos.

2 likes

Gebruik je overdag al wasbare luiers of zou je dat dan voor de nacht willen aanschaffen? Ik denk dat dat laatste niet per see handig is/zou het persoonlijk een beetje zonde vinden om om de 2 nachten 2 luiertjes te moeten wassen ipv een hele luierwas.

Je zou ook alleen een wollen overbroekje of een gewoon wasbaar overbroekje kunnen kopen voor s nachts en over de wegwerpluier doen. Ik doe dat altijd als we een paar nachten van huis zijn en wegwerp gebruiken ipv wasbaar. Ik vind wol dan zelf fijner omdat dat heel lekproof is en je ook lang (hier soms weken) achter elkaar kan gebruiken. Het nadeel is dat je het apart moet wassen en nieuwere broekjes vervolgens ook moet behandelen met lanoline. Een normale gaat hier korter mee, ca 3 a 4 nachten, voor het in de was moet maar wissel ik wel om de nacht zodat het goed droogt/lucht. Voordeel van normale overbroekjes is dat je ze gewoon mee wast met je normale 60 graden was.

@colalight ik heb ook rond die leeftijd de eerste schoentjes gekocht en vond dat heel lastig door haar voet. Echt nog zo’n bol babyvoetje inderdaad dat nergens in paste. Dat plat wel af als ze langer, vaker en meer gaan lopen. Haar eerste schoentje was een soepele leren veterschoen omdat je daar het lipje goed van naar voren kan trekken en met de veters strak maakt. Deze waren van Falcotto. En altijd Bergstein regenlaarzen gehad, Hema kwam en komt ze niet in. Vans past ze inmiddels wel, stuggere leren schoenen heeft ze nog een te hoge wreef voor. Dus het verandert ook door de tijd!

Maat 23/24 klinkt ook best groot voor 14 maanden, heb je dat laten meten? Ik heb de meetlat van shoesme en dat komt tot nu overeen met wat ze in de schoenenwinkel meten.

3 likes

Is dit echt een naam van een kledingmerk?

3 likes