Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik ben alvast wat aan het oriënteren bij Dilling om te bestellen met korting. Mijn zus zegt dat er bij de kleding van merinoswol/zijde combinatie snel gaatjes ontstaan, hebben de dilling bestellers onder ons dat ook als ervaring? :grimacing: Heb in het verleden alleen de 100% merinowollen rompers en boxpakjes besteld en vind ze fijn bij mijn dochter als pyjama.

1 like

Hmm, ik herken dit eigenlijk niet. De stof is wel dunner en fragieler, dus in dat opzicht zouden er wel sneller gaatjes in kunnen komen dan bij de wollen kleding. Maar ik koop al 1,5 jaar rompers en pyjama’s van wol/zijde en nog niks heeft gaatjes gehad.

Ik was wel altijd met de hand. Weet niet of dat uitmaakt.

2 likes

Haha, het is zelfs een kledingwinkel ook! Nu je het zo zegt klinkt het best gek inderdaad. Maar ik heb hier geloof ik ook wel eens gelezen over webshops die hippebeebjes, mi toetie en drankjes en boefjes heten, dus ik kijk bij kinderkleding nergens meer van op.

Ik herken dat niet en ik was het gewoon in de wasmachine met wolwas.

2 likes

Ja ik herken dit wel maar ik was het gewoon mee met de normale was.

4 likes

Vervilt het dan niet op 30 graden? Bij ons komen rompers er dan maat 56 weer uit

1 like

Nee niet meegemaakt. Alleen wat dingen die ik tweedehands gekocht heb die al gekrompen waren. Ik had vooral rompers en een paar broekjes.

2 likes

Goed punt! Ik zit er wel over na te denken om wel helemaal over te gaan op wasbare luiers, maar nu nog niet. Ik zal eens naar de (wollen) overbroekjes kijken.

1 like

Weet iemand hoe laat de sale van Dilling begint?

2 likes

Volgens mij middennacht (van donderdag op vrijdag, straks dus).

2 likes

Nee ik heb het ook weleens per ongeluk met de normale was meegedraaid op 40 graden en niets aan de hand.

1 like

Wij hebben geen lekkages meer gehad sinds we baby dry night pants gebruiken!
En hij slaapt ook op z’n zij meestal, of op z’n buik

2 likes

Wat zouden jullie aanraden qua maat voor een kind met nu maat 92. Liever voor 86/92 gaan? Ik denk dat ze nog wel even in maat 92 zal blijven.

Bij Dilling, of in het algemeen? Ik heb bij Dilling altijd lekker groot gekocht, dan gaat het heel lang mee. Dus mijn kind dat eigenlijk nu maar 92 heeft, loopt al een jaar in een trui 98. Qua rompers misschien wel op maat kopen, behalve als je wasbare luiers hebt.

Oh ja bij Dilling bedoel ik, haha. Vind je 98 dan niet groot vallen?

1 like

Ligt ook aan het product denk ik, ik heb een romper in 86 die nu hij richting 98 gaat wel echt klein begint te worden (vooral de mouwen, hij past nog precies dicht over de wasbare luier). Maar ik heb ook een jasje in 86 waar ik nu nog steeds de mouwen van moet omslaan.

1 like

Ik vind het niet storend, het is gewoon echt rekbaar materiaal. En ik houd wel van oversized, dus is ook een kwestie van smaak misschien.

1 like

Mountain buggy☺️. We hebben m tweedehands. Echt wel een robuust ding. Maar vind de wielen niet zo groot als die van Thule. En driewiel is wel fijn in het bos of wandelpaadjes. En rijdt ook soepel in de stad. Heb eens bij een vriendin een kinderwagen geduwd met kleine wieltjes en vond dat die echt minder soepel reed. Voelde elke stoeptegel.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een mooi Engelstalig prentenboek? Vriendin van mij woont hier in Nederland en heeft een Nederlandse partner maar is zelf Iers en spreekt Engels met haar kinderen.

Het is een kraamkado en omdat het een tweede kind is denk ik niet dat ik hoef aan te komen met knuffeldoekjes etc want die hebben ze vast al in 6-voud.

Busy toddler (Amerikaans) heeft een hele lijst met aanraders voor baby boeken. Misschien staat daar iets leuks tussen!
Of een boek van Richard Scarry, ik vind zelf die tekeningen altijd erg leuk, veel te zien. En zijn heel veel verschillende boeken van.
Of een Beatrix Potter boek, ook erg mooi.

2 likes