Tips, ervaringen & aanraders #10

Dan zou ik gewoon 92 en een paar items 98 bestellen. Voor mijn zoon deed ik gewoon de maat die hij had, en als hij een tussenmaatje had dan altijd groter. De leggings kan je prima optrekken en dan zit het gewoon goed. Nu zit mijn zoon echt in 98 en valt 92 te klein en dan vooral bij de armen en benen. Het zit hem vooral in de lengte van de mouwen en benen want het is heel rekbaar en een grotere maat zit gewoon iets los maar absoluut niet oversized of dat het afzakt ofzo.

1 like

Richard scarry is echt jeugdsentiment :face_holding_back_tears:

5 likes

Here we are van Oliver Jeffers vind ik heel mooi, mooie tekeningen en boodschap. Hij heeft het zelf geschreven voor zijn eerste kind geloof ik

2 likes

Je kan nu al bestellen met korting

3 likes

Thanks! Meteeb gedaan❤️

2 likes

Ik had hier ook echt gedoe mee, bij ons hielp uiteindelijk Pampers Baby Dry en dan een maatje groter. Kruidvat, etos, huggies etc heb ik uitgeprobeerd maar dan was het elke x lekken.

Soms deed ik ook een klein lapje van een stuk hydrofiele doek onder zijn romper. Mocht hij dan doorlekken, dan deed ik alleen dat doekje eruit in de nacht, ipv een nieuwe romper te moeten pakken

1 like

Heeft iemand aanraders voor een kindvriendelijke restaurantje/café in Breda? Hoeft geen uitgebreide speelhoek maar kinderstoel is wel fijn

1 like

Zoet in Breda. Is ook leuk aangekleed.

2 likes

Spruit

2 likes

Mijn dochter van 8 speelt eigenlijk nooit binnen. Ze leest vooral veel, of is buiten aan het fietsen/steppen/skeeleren. Als het echt slecht weer is hangt ze daarom ook vaak verveelt rond.

Playmobil of lego vindt ze niet leuk en ze is te perfectionistisch om te knutselen. Hebben jullie misschien een tip wat wel leuk is om binnen mee te spelen?

Mijn nichtjes vonden Smartgames heel leuk op die leeftijd

Dit klinkt als mijzelf op die leeftijd. Is een puzzelboek of Maxi Loco misschien iets?
En ik twijfel of dit in de leeftijd past, maar iets als Ministeck?

1 like

Een legpuzzel, zentangle kleurplaten, kleuren/schilderen op nummer, smartgames, loomen. Ministeck is ook leuk. En mijn dochter van 8 speelt ook graag met barbie’s of we doen samen een spelletje

Lijkt mij dan een kindje die niet graag stilzit ook aan tafel.
Ik was vroeger altijd aan het turnen en wij hadden altijd een speelzolder met grotere speelkussens/matrasjes en een trampoline (en ook mijn zus die niet turnde en broertje en vriendjes vonden dat echt leuk). Niet iedereen heeft daar ruimte voor natuurlijk, maar misschien is een wat grotere speelbank met losse elementen wel leuk? Wij konden ons daar altijd heel erg lang mee vermaken.
Of als ze toevallig graag gym/turnt een tumblingmat?

2 likes

Sorry moest als reactie op @Spencer was niet als reactie op jouw tips @itakepictures

1 like

Diamond painting of schilderen op nummer? Daar doe je gewoon wat er staat dus misschien geen last van haar perfectionisme?

Dit lijkt me echt fantastisch als kind. Helaas hebben wij hier geen ruimte voor maar wel heel tof als je dat kan creëren.

2 likes

Te veel om te taggen, maar super dank voor alle tips! In ieder geval 2 merken/types die hier heel duidelijk terug kwamen, gaan we naar kijken :heart_eyes:

2 likes

Mijn kinderen vinden cinnetix + de knikkerbaan daarvan heel leuk.ze zijn 4 7, 9 en 10.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen / tips wat betreft praten.

Zoontje wordt over twee weken 2 jaar (tijd gaat veel te snel :flushed:)
Hij kan al een paar woordjes zeggen (mama, papa, oma, opa, auto, die, ja, nee) en begrijpt wat wij zeggen (’‘Kom we gaan naar buiten’’, ‘‘Laten we onze schoenen pakken’’, ‘‘Kom we gaan eten’’, etc.)

Soms merk ik dat hij mij iets duidelijk wil maken (vaak kan ik het raden, maar heel soms niet). Het frustreert hem enorm en vaak krijgt hij een woedeaanval als we er te lang over doen om te raden wat hij precies wil.

We oefenen al met kaartjes met plaatjes en de woorden / grote prentenboeken. Wij benoemen altijd alles wat we voorbij zien komen (op de fiets, in de auto, dierentuin etc.) Zijn er nog meer dingen die wij kunnen toepassen? Of spelletjes?

Hoorde van collega’s met soortgelijke ervaringen (en zelfde leeftijd) al gauw een logopedist inschakelden, maar vind ik persoonlijk een beetje vroeg?