Dankjulliewel voor jullie antwoorden!
@JeMoeder Ja, hetzelfde hier met de gebaren! We hebben standaard gebaren voor eten, drinken en klaar. Dat gaat wel goed! En voorlezen doe ik al inderdaad
@Zitzak Goede tip! Ik ga het aankijken het aankomende half jaar. Hij heeft naar mijn idee nooit een oorontsteking gehad oid, maar volgens mij wil dat niet altijd iets zeggen.
@Feather @Nefertiti Fijn om te horen! Dank voor de link!!
Heb de SNEL-test net gedaan en die was gelukkig goed (geen bijzonderheden, in orde dus).
Nu ben ik (disclaimer vergeten - sorry haha) wel vergeten te melden dat hij op de dagen dat hij bij mijn moeder is wel een andere taal te horen krijgt. Na de posts van @Nefertiti en @Huismus ging het lampje even branden.
Dit is 1 x per week. En af en toe hoort hij mij in een andere taal praten als ik met familie bel; dagelijks gesprekje met mijn vader - meestal 10 minuten soms met oma een keer per week. Misschien dat dit ook meespeelt.
@Huismus Waarschijnlijk speelt de migratieachtergrond inderdaad mee. Ik verwacht ook dat ze dat bij ons aan gaan kaarten. Logisch ook wel. Wij wonen in een buurt met heel veel expats (en hun kids), de voertaal is hier in de buurt ook Engels. En hij was afgelopen zomer iedere dag wel te vinden in de speeltuin. Dus ben benieuwd of dat ook gaat meespelen in zijn ontwikkeling.
Hoop dat je niet heel lang meer hoeft te wachten voor de logopedie als je al zo lang wacht. Wel fijn om te horen dat ze vanaf 2 jaar echt een mooie inhaalslag heeft gemaakt. Bevestigt ook alleen maar wat anderen zeggen; ieder kind heeft zijn/haar eigen ontwikkeling.