Ja en bovendien heeft ee achterstand op taal niet alleen invloed op taal maar ook op dingen als: emoties begrijpen en uitdrukken, daaruit voortvloeiend gedrag, maar ook dingen als: sociale regels begrijpen, kunnen plannen, spelletjes begrijpen, eigenlijk op alles dus.
Edit en ook voor mij geldt net als bij @Croky dat ik niemand bang wil maken, en al helemaal niet degene die hierover begon. Want ja in de meeste gevallen zal het ook wel loslopen, maar in genoeg gevallen ook niet. Want iets als tos is geen zeldzaamheid. Je wilt niet weten hoeveel ouders ik heb gesproken die zeiden: had ik dit maar eerder geweten. Of bij meerdere kinderen: had mijn oudste deze hulp ook maar gehad. Problemen met taal kan ook iets zijn dat misschien niet gelijk naar voren komt in het uiten van taal maar bijv in het begrijpen of beter gezegd het niet begrijpen ervan. Dit soort dingen kunnen er ook toe leiden dat bepaald gedrag onterecht als een gedragsprobleem (wat is er toch met dat kind, hij snapt toch wel wat ik bedoel?! Waarom doet hij niet gewoon zoals de rest?!) wordt gezien, terwijl het ook een stuk taal kan zijn. Bij ons dachten buitenstaanders ook lang dat dochter autisme had, nou nee. Dus als je twijfels hebt, vraag dan echt een professional om hulp. Ook als je kindje wel bepaalde lijstjes kan afvinken op het internet. Een deel van de kinderen komt er gewoon niet met dagelijks voorlezen en liedjes zingen helaas.