Tips, ervaringen & aanraders #10

Hoe duidelijk de teststreep is, verschilt per persoon omdat je inderdaad altijd wat LH hebt en dat is bij de een meer dan bij de ander. Als de test echt bijna even donker was als de controlestreep kan het zijn dat je net de positieve test hebt gemist. Op welk moment van de dag test je en hoe vaak per dag? Heb je wel een regelmatige cyclus verder en niet veel langer dan ca 35 dagen of korter dan 21 dagen? Als dat zo is zou ik me niet gek laten maken door ovulatietesten maar als je ook een onregelmatige of lange/hele korte cyclus hebt dan kan je dat eens bespreken met je huisarts als je consequent je ovulatie niet kan vinden.

Dank voor de extra antwoorden ook. Vind het fijn om beide kanten te lezen.

Zoon gaat vanaf november naar de peutergroep op een andere locatie (we zijn verhuisd), we hopen daarmee dat hij dan meer verschillende woorden gaat kopiëren en zeggen.

Op de huidige opvang hebben ze het 1 keer benoemd (dat was afgelopen week), ze zei dat het niet erg is maar dat we het de aankomende paar maanden nog aan moeten kijken en anders inderdaad aan de bel moeten trekken bij het CB.

Vanwege de wachttijden bij de meeste logopedisten hier in de buurt ga ik nu wel alvast aan de bel trekken bij het CB en even overleggen (en evt verwijzing vragen).

5 likes

Mijn ervaring (werk in de kinderopvang) is dat kinderen vaak wel een grote sprong maken als ze van een babygroep naar een peutergroep (met kinderen van 2/2,5 tot 4) gaan. Wellicht omdat ze veel pratende kinderen om zich heen hebben en wellicht ook omdat het er wat taliger aan toe gaat (in de kring bijvoorbeeld, en de focus ligt er wat meer op omdat er nu eenmaal meer kinderen zitten die kunnen praten). Hoop dat dat voor jouw kind ook zo zal zijn.

5 likes

Ik heb inderdaad een keer per dag getest. Zal het volgende maand twee keer per dag doen rond de tijd dat ik mijn eisprong verwacht. Dank!

Ik heb inderdaad maar een keer per dag getest, in de middag rond 12 uur. Het kan dus zijn dat ik de piek net gemist heb. Maar dan zou ik verwachten dat de teststreepjes nu beduidend lichter zouden zijn, maar dat valt wel mee. Ze zijn lichter, maar niet veel lichter. Mijn cyclus is redelijk regelmatig, rond de 28/30 dagen. Daar maak ik me dus niet druk om. Hoop alleen binnenkort meer duidelijkheid te krijgen over het moment van de ovulatie. Ik test voor de zekerheid komende week nog even door (zit nu op dag 17) en dan volgende maand eens kijken hoe het dan weer gaat.

2 likes

Ja en bovendien heeft ee achterstand op taal niet alleen invloed op taal maar ook op dingen als: emoties begrijpen en uitdrukken, daaruit voortvloeiend gedrag, maar ook dingen als: sociale regels begrijpen, kunnen plannen, spelletjes begrijpen, eigenlijk op alles dus.

Edit en ook voor mij geldt net als bij @Croky dat ik niemand bang wil maken, en al helemaal niet degene die hierover begon. Want ja in de meeste gevallen zal het ook wel loslopen, maar in genoeg gevallen ook niet. Want iets als tos is geen zeldzaamheid. Je wilt niet weten hoeveel ouders ik heb gesproken die zeiden: had ik dit maar eerder geweten. Of bij meerdere kinderen: had mijn oudste deze hulp ook maar gehad. Problemen met taal kan ook iets zijn dat misschien niet gelijk naar voren komt in het uiten van taal maar bijv in het begrijpen of beter gezegd het niet begrijpen ervan. Dit soort dingen kunnen er ook toe leiden dat bepaald gedrag onterecht als een gedragsprobleem (wat is er toch met dat kind, hij snapt toch wel wat ik bedoel?! Waarom doet hij niet gewoon zoals de rest?!) wordt gezien, terwijl het ook een stuk taal kan zijn. Bij ons dachten buitenstaanders ook lang dat dochter autisme had, nou nee. Dus als je twijfels hebt, vraag dan echt een professional om hulp. Ook als je kindje wel bepaalde lijstjes kan afvinken op het internet. Een deel van de kinderen komt er gewoon niet met dagelijks voorlezen en liedjes zingen helaas.

4 likes

Deze week bevallen van de tweede, merk dat ik nog welk wat (mooie) hydrofiele doeken kan gebruiken en misschien ook een wipstoeltje. Wat vinden jullie aanraders qua doeken die ook echt lekker zacht blijven en qua stoeltje mag vrij basic en niet voor de hoofdprijs per se? Alhoewel als een dure echt de betere optie is dan kan ik natuurlijk tweedehands zoeken en/of een nieuwe doorverkopen…

Baby Bjorn is heel goed tweede hands te vinden! En qua hydrofiel is Jollein echt mijn favoriet qua stof en mooi blijven.

2 likes

Herkenbaar, mijn kindje is 6 maanden en elke keer als hij speelt klotst er wat melk uit, ongeacht hoe lang hij rechtop heeft gezeten na het voeden. Hij heeft er geen last van en groeit goed. Hij beweegt nu natuurlijk wat meer dan de voorbije maanden, toen lag hij vooral op zijn rug en was de tijd op de buik erg kort. Nu wil hij niks liever dan op zijn buik liggen.

@Minettes ik vind de hydrofielen van de Hema ook best zacht blijven. En de babybjorn heb ik zelf tweedehands en geen spijt van.

2 likes

Ik heb een tweedehands wipstoel van Koelstra. Deze is heel basic, maar werkt super. Ik vond dat je wipstoelen heel goed tweedehands kon vinden, helemaal als je je niet merk gebonden voelt.

3 likes

Babybjorn wipstoel is hier ook favoriet! Vooral omdat het licht is en inklapbaar. Je kan het dus snel meenemen als je ergens op visite gaat bij mensen zonder baby.

Via marktplaats gekocht, volgens mij zijn ze populair want ook tweedehands vind ik ze nog best prijzig.

3 likes

Ongeveer een even oude baby, maar zelfde “probleem” hier. Heb niet het idee dat ze er zelf veel last van heeft (in tegenstelling tot de verborgen reflux eerder). Het heeft al wel iets geholpen om een kleinere speenmaat te gebruiken bij de flesvoeding, maar nog steeds komt er wel regelmatig een flinke slok terug.

2 likes

Oh wij namen hem ook zo vaak mee! Echt enorm fijn + handig dat je de hoes makkelijk kan wassen ook!

4 likes

Ik vind hydrofiele doeken met bamboe fijn! Ik heb er een paar van Jollein en van Sweet little crown.

1 like

Yes! Het enige wat je kunt doen is genoeg doekjes hebben waarmee je het kunt schoonmaken :sweat_smile:. Mijn baby is 7,5 maand en kruipt nu dus ligt niet meer zo veel direct op haar buik waardoor het spugen een stuk minder is. Nog even volhouden!

3 likes

Iemand een tip voor een fijn peuter/kinderkussen?

1 like

Ikea

En ook tips voor een fijne loopfiets? Budget tussen de €50 en €80. En het liefst roze en met een mandje :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zie online die van Little Dutch, maar rijdt die ook lekker? En niet te zwaar?

Puky, tweedehands goed te verkrijgen op marktplaats. Ook in het roze (mandje weet ik niet)

3 likes

Wij hebben deze in een andere kleur, maar ik zag dat ze hem ook in het roze hebben (met mandje!)

1 like