Tips, ervaringen & aanraders #10

Hebben jullie tips hoe je leuke kledingpakketten van een bepaalde maat op Vinted kan vinden? Op de een of andere manier zie ik dit nooit voorbij komen.

1 like

Trybike tweedehands :smiling_face_with_three_hearts:?

2 likes

Die ziet er wel precies uit wat we zoeken! Ik ga even overleggen wat de voorkeur heeft, tweedehands of niet, is voor een cadeautje.

2 likes

Bij bundels en dan filteren op de juiste maat en dan veel scrollen.

Soms typ ik in de zoekbalk nog “winter”, of “groot” of een merk.

Maar vooral scrollen

1 like

Mijn oudste had dit tot ze ging staan/lopen. Ze droeg standaard een slabje die ik dan 10x per dag verwisselde. Maar vaak genoeg rolde ze er inderdaad doorheen of met een mouw waardoor ze een wolk van zurigheid bij zich droeg. Geen tips, behalve accepteren (als de groei goed is natuurlijk)!

Vanaf welke leeftijd hebben jullie een fiets gegeven aan je kind? Dus echt met 2 trappers, geen driewieler. En konden ze vrij snel ermee uit de voeten?

1 like

Op hun derde verjaardag. Mijn zoon heeft ongeveer een jaar met zijwieltjes gefietst en mijn dochter maar een paar maanden. Maar was toen ook verknocht aan haar loopfiets en was en is gek op rondjes fietsen.

1 like

Oudste heeft één voor de 3e verjaardag gekregen, kon er direct mee uit de voeten. Jongste fietst vanaf 2.5 op gewone fiets met zijwielen.

1 like

Bij vier jaar zijn we overgestapt van de loopfiets (met twee wielen) naar de trapfiets. Mijn zoon fietste vrijwel meteen weg doordat hij al goed was geworden in het balanceren op zijn loopfiets. Wij hadden een Trybike: eerst driewieler omgebouwd naar tweewieler loopfiets

2 likes

Met welke leeftijd heb je hem omgebouwd naar twee wielen? Hier al een aantal keer geprobeerd maar ze weigert er elke keer mee te fietsen dan🥲

Gefeliciteerd!

Ik vind zelf de hydrofielen fijn van done by deer, totbots (kan je nog wel vinden met fijne korting) en dreambee, maar deze kan je volgens mij alleen in belgië kopen? Die laatste is m’n fave in elk geval.

Qua wipstoel heb ik die van prénatal, maar hoor veel goede dingen over de babybjorn idd!

1 like

Wij hebben hem ook voor haar derde verjaardag gegeven. We hebben er bewust geen zijwieltjes opgezet en haar totdat ze er zelf om vroeg (en groter en wat sterker was) gewoon nog op haar loopfiets laten fietsen. Ze kon eigenlijk vrijwel meteen zelf fietsen toen ze zelf aangaf het te willen oefenen (was denk ik ongeveer 3 maanden later). Tip om op een stevig grasveldje te oefenen dan zijn ze (meestal) wat minder bang om te vallen.

1 like

Ik heb even in mijn filmrol opgezocht en rond zijn derde verjaardag was het nog een driewieler en bij drieënhalf was het een tweewieler, dus ergens daartussen. We hebben hem eerst veel laten oefenen met sturen met de driewieler en vaart maken. En daarna af en toe geoefend op de tweewieler loopfiets van de buurjongen. Toen dat redelijk ging hebben we er een tweewieler van gemaakt.

2 likes

Wij zijn met 4 jaar van de loopfiets naar de ‘gewone’ fiets overgegaan. Maar wel met de sidenote dat ze het hele zijwieltjes gebeuren heeft overgeslagen. En ze kon echt binnen no-time zelfstandig fietsen.

Er is een onderzoek gedaan waaruit bleek dat kinderen die eerst een loopfiets hebben gehad sneller ‘echt’ kunnen fietsen dan de groep die eerst zijwieltjes had. Omdat ze op een loopfiets goed leren balanceren.

We hebben wel specifiek gekozen voor een fiets die wat lichter is. Zeker als ze wat kleiner/jonger helpt dat zeker. Wooom heeft hele lichte fietsen maar zijn ook heel duur. Wij hebben een aluminium van Pucky.

1 like

Wij hebben daarom direct een loopfiets met twee wielen gekocht. Duurde alleen wat langer voordat onze dochter er goed op paste. Ik had ingeschat dat ze met 2j wel op de veloretti paste, maar dat was iets later, rond 2,5. Maar toen ze er eenmaal goed op kon zitten, hield ze ook vrijwel direct goed de balans en kon ze met een lekker tempo loopfietsen.

Wat voor speelkleed of speelmat hebben jullie? We hebben nu een kleintje voor onder de babygym maar nu hij oefent met rollen is het al veel te klein.

1 like

Deze is ook leuk om een tunnel mee te maken, als een tent neer te zetten of om in de tuin te gebruiken!

4 likes

Nog een keer de babybjorn tip. Echt een topstoel, klapt ook helemaal plat in dus heel makkelijk mee te nemen als je ergens naartoe gaat (sleepte dat ding in & om het huis overal mee naartoe). Hoes is makkelijk in de wasmachine te reinigen. Ik heb m 6 jaar later nog voor 80 euro verkocht.

3 likes

Dochter (3,5) gebruikt haar deken niet. Als ze er ‘s nachts onderuit rolt dan laat ze het gewoon liggen en mag ik haar later weer instoppen omdat ze het koud heeft. Iemand tips? Oefenen? :grinning: Ze is zindelijk, dus slaapzak hebben we om die reden weggedaan.

1 like

Ik heb zo’n puzzelmat (paar pakketten gekocht).
Is lekker zacht en warme en dat kunnen nog ze jaren als speelmat gebruiken.
Zijn ook in neutrale of mooie prints te krijgen, niet alleen van die felle kleuren met nummers gelukkig!

Zoiets dus

4 likes