Hier een dochter die dat ook deed. Toen zijn we gestopt om haar onder de dekten te leggen bij het naar bed brengen, maar moest dat zelf doen en nu roept ze ons bijna nooit meer om die reden 's nachts. Ik heb ook wel eens gehoord dat een verzwaringsdeken dan kan helpen, omdat ze daar minder snel onderuit gaan en dat ook beter opmerken.
Is de Pinc Sale de moeite waard?
Nee vind ik niet. Als je gaat zou ik sowieso de eerste dag en zo vroeg mogelijk gaan. Alsnog is het vaak druk dan. Ik kijk liever op vinted naar de merkjes die ik leuk vind.
Ik vond van niet. Misschien als je altijd merkkleding koopt dat je er slaagt, maar ik vond de prijzen alsnog hoog!
Wat hebben jullie bij de opvang als regenpak, zoân ielm pak of een regenbroek met van die clips?
Allebei gehad (of iig een ielm-achtig pak) en vond het allebei prima!
Wij ook allebei, toen ze echt klein waren en of vooral kropen een pak en nu sinds ze loopt meestal een regenbroek met bretels. Maar weet dat ze haar die op de opvang ook wel eens aandeden toen ze nog niet kon lopen. Het maakt dus niet zo veel uit volgens mijâŠ
I love it <3
heb 1x gehad dat er weinig kleding was in de maat die ik zocht. En ik koop vaak een grotere maat dan wat de kleine nu draagt.
Voor de rest koop ik er vaak âextraâsâ. De laatste keer was een kleine maand terug en toen ik een nieuwe jas gekocht, warme truien. Die wissel ik dan af met vooral zeeman&h&m.
Het is vaak maar 50% korting, bij bepaalde merken betaal je dan nog steeds relatief veel. Maar als je sowieso die merken koopt en/of je wilt afwisselen zoals ik doe dan is het een aanrader.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met buurtgezinnen / maatjesgezin oid?
Ik heb me opgegeven als âsteungezinâ en binnenkort komt iemand van de organisatie langs en dan kijken ze of ze een match kunnen maken met een vraag gezin.
Nu denk ik wel: mijn huis is regelmatig wel chaos maarja het is wel gezellig hier (vind ik dan ) dus dan kan ik best wel om de week een middag nog een kindje erbij die komt mee spelen / eten / knutselen, wanneer ik thuis ben met de kinderen.
Ik denk dat een fijn thuis(gevoel) veeeeel belangrijker is dan hoe opgeruimd toch? Hopelijk heb je een leuke intake / is er een match!
Welke sloffen/pantoffels voor (rennende, springende) peuters zijn fijn? Het is âs morgens steeds frisser beneden en peuter draagt ook graag schoenen op het kdv, maar dat hebben ze liever niet (wat heel begrijpelijk is ivm hygiĂ«ne).
Fan van Collegien, ook voor mezelf
Falke slof sokken!
âCosyshoeâ
Ewers had mijn zoontje van 2 tot aan afgelopen zomer. Nu wil ik Falke halen (die hebben wij zelf en vind ze fijn lopen, plus dat mijn zoon dezelfde als papa wilt ).
Na alle fiets-berichten, benieuwd of er ouders zijn die dit herkennenâŠ
Mijn zoontje kreeg een fiets voor zijn vierde verjaardag. Hij is nogal angstig aangelegd, maar ondanks de spanning hebben we toch een kort ritje gemaakt. Een week later is hij er door opa nogal bruut opgezet. Hij móést fietsen, want grote jongens kunnen dat toch? Lang verhaal kort wil hij nu dus niet meer fietsen. Hij raakt al in paniek als hij de fiets ziet.
Iemand tips? Tijd helpt niet echt, want we zijn al 6 maanden later en het wordt alleen maar erger. Hij is eigenlijk altijd heel lief en makkelijk, maar ook wel koppig.
Ik heb al gedacht om gewoon een andere fiets te kopen, samen met hem, en de oude te verkopen. Vind het zo jammer, al zijn klasgenootjes fietsen al
Wat sneu dat je zoontje niet meer durft na het voorval met opa. Wat hier vaak helpt is de fiets weer heel leuk maken, bijv koop samen een mooie magische fietsbel/vlaggetje of iets anders leuks. Benoem tegen je kind dat deze fietsbel ervoor zorgt dat je minder bang bent en heel goed kan fietsen. Monteer het samen en probeer het dan nog een keer. Op die leeftijd denken ze nog heel verbeeldend en kunnen dit soort dingen soms helpen.
En natuurlijk benoemen dat je weet dat hij het spannend vindt, maar dat fietsen ook heel leuk kan zijn (fietsen op je driewieler/loopfiets vond je ook heel leuk toch?), dat je erbij blijft en hem in het begin goed vast houdt etc.
Misschien ook wat boekjes lenen over fietsen van de bieb en samen lezen.
Mân zoontje hield ook niet van fietsen! Iets angstig aangelegd (itt mijn dochter). Hij ging ook naar de BSO en heeft eigenlijk daar samen met zân vrienden geleerd om te fietsen. Denk doordat hij andere zag fietsen en dat zo leuk uitzag wilde hij toch wel. Hij was pas 5,5 denk ik toen hij vrij kon fietsen. Ik vond dat zelf geen probleem, want we fietsen zelf ook nauwelijks.
Vervelend dat voorval met opa! Ik zou me los daarvan geen zorgen maken over dat andere kinderen fietsen en hij nog niet. Mijn kind was ook ruim 5 toen hij wilde fietsen, hij is ook koppig en doet dingen pas als hij zelf de behoefte voelt om het te doen. Dan kun je motiveren wat je wilt maar hij trekt echt zn eigen plan. Zijn zus was nog geen 3, dat is zoân strebertje die alles wil wat een ander ook doet. Ze zijn echt allemaal anders en het komt echt wel
Ik ben benieuwd hoe jullie om zijn gegaan met de nachtvoeding. Mijn kindje is net 1 en komt eigenlijk elke nacht nog wel voor een voeding. Ergens tussen 00:00 en 3:00.
Hij krijgt dan 90cc water met 2 schepjes dus het stelt niet zo veel voor. Hij drinkt hem ook zelf in bed en slaapt daarna weer verder.
Maar hij is echt een goede eter. Overdag eet hij voldoende dus ergens denk ik wel dat het gewenning is.
Ben benieuwd naar ervaringen. Zowel van mensen die het hebben gelaten en wanneer is jullie kindje dan vanzelf gestopt met vragen erom, als actief er mee stoppen en hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik probeer hem soms wel eens te sussen maar weinig succes. Moet wel zeggen dat ik nog niet echt heb doorgezet.
Mijn ouders wel, die hebben een tijdje om de week een kind gehad maar dat was best lastig, had ook veel gedragsproblemen. Ze waren er wel echt voor hem maar hij vond het zelf ook heel moeilijk en toen zijn ze ermee gestopt. Nu hebben ze weer een ander kind, heb nog niet echt gevraagd hoe het daarmee gaat. Hou er dus wel rekening mee dat het niet zomaar een extra vriendje voor je kinderen kan zijn, maar dat het ook kinderen met een rugzakje kunnen zijn.
Maar wel echt goed dat je het wil doen!