Tips, ervaringen & aanraders #10

Van oysho, en ik vond die van noppies ook fijn!

2 likes

Ik zeg ook Oysho!

2 likes

Hoe doen jullie het met een baby in de auto tijdens de kou/winter? Een jasje in de maxicosi mogen ze niet aan, maar mag een voetenzak dan wel? Ik heb een winterbaby (januari) maar tijdens de newborn periode bleef hij natuurlijk voorbeeldig stil liggen en deed ik een dekentje om. Nu schopt hij telkens alle dekens af zodra ze 5 minuten om zijn :joy:

Ik heb die vraag een aantal dagen geleden ook gesteld haha! Vind het maar een puzzel.

Heb nu voetenzak in de wandelwagen, dus ga er nog maar eentje erbij halen voor maxicosi. Lijkt me toch het makkelijkste… en dan heeft ā€˜ie een dun wollen jasje aan!

6 likes

Dat lijkt mij wel hoor! Wij hadden er 1 van Jollein. Het gevaar van (dikke) jasjes is dat bij een grote impact kinderen toch onder de schouderbanden van de autostoel door kunnen schieten. Dat heb je bij een voetenzak niet.

1 like

Wij hadden zo’n dilling kinderwagenpak, dat was (vond ik) dun genoeg om wel in de maxicosi aan te kunnen doen, kun je ook de voeten en handjes van dichtklappen.

3 likes

Ja Oysho!

2 likes

Dank allemaal! Ga deze proberen!

3 likes

Ik heb zo’n dikke voetenzak van jolleinn

2 likes

Ik had ook een voetenzak van Jollein, maar hij trapte dat ook op een gegeven moment af of vond hij niet meer fijn (misschien alleen voor het stukje buiten even) maar ik vond hierboven paar dagen terug de tip van Engel Natur jasje ook wel echt een goeie, voelde voor mij ook altijd niet te dik maar wel warm genoeg voor de Maxi cosi.

3 likes

Engel jasje! Ook een januari baby. En eventueel een dekentje er over heen toen ze nog klein waren

3 likes

Ja die is fijn, maar ook de gewone van Oysho is al erg oregnancy proof. En de ā€œgewoneā€ zwangerschapsbroeken van Oysho ook!

Ik had er een van lululemon, en deze zit lekkerder en bleef langer mooi.

1 like

Over de maxicosi. Ik heb zo’n dikkere voetenzak van Jollein maar krijgt dat er met geen mogelijkheid netjes in. Heb die nu in de kinderwagen liggen en voor de maxi cosi een wikkeldeken besteld aangezien we die toch voornamelijk in de auto of voor een snelle boodschap gebruiken, maar ook dat zit er niet zo lekker in. Wel beter dan die dikke voetenzak. Ze moet nog in het newborn zitje (tot wanneer moet dat eigenlijk?) en die doe ik dus over de wikkeldeken heen. Hij zit zo:

Is dat dan goed? Ik kom er echt niet uit met die dingen hahha kan ook nergens een goed voorbeeld vinden, overal zit dat ding er perfect in op die verkoopplaatjes.

1 like

Op dat inzetje staat tot 60cm.

Ik zou de zak zelf eerder op de inzet doen ipv ertussen weet niet of je het nu heel strak kan aantrekken of dat de deken zorgt voor ā€˜wrijving’? Ik had toen zelf nog niet een stoel met inzet zoals deze…
En had dit:

In plaats van een deken…

1 like

Ja las overal dat die inzet juist erin moet. Maar net getest met baby en t zit voor geen meter dus ik geef het op. Dan maar een losse deken eroverheen zoals we nu doen. Dacht voor als het straks echt veel kouder wordt maar dit is niks. Ik kan het gewoon niet denk ik hahah

1 like

Ja misschien dan beter inderdaad vanaf dat je die inzet niet meer nodig hebt als het voor je gevoel raar zit en even een lekker dekentje…

2 likes

Ik had de voetenzak van Jollein in de maxicosi en dat ging prima, zelfs nog met de newborn set erin. Had deze er wel gewoon bovenop liggen en niet zoals je foto.

Oh naja ik kan t nog andersom proberen, las alleen dat die inzet dat niet zo veel nut had. Ga even kijken en anders maar zonder en een deken meenemen. Alleen zo zonde want die voetenzak is heerlijk warm.

Edit: Nou ga m wel terugsturen want t zit zo opgefrommeld ofzo, ik vind t niks haha.

1 like

Ik heb de deken ook en vond hem tot onze baby 4/5 maanden was (daarna werd het zomer :joy:) ideaal! Nooit in de maxicosi gebruikt omdat het dan te dik werd (zeiden ze in het ziekenhuis) maar wel thuis/bij andere mensen heeeeel veel gebruikt

Ja heb hier al 3 dekentjes liggen dus dan heb k m niet nodig haha dacht handig voor de maxi Cosi maar verder komen we er in om hahah

3 likes