Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja misschien dan beter inderdaad vanaf dat je die inzet niet meer nodig hebt als het voor je gevoel raar zit en even een lekker dekentje…

2 likes

Ik had de voetenzak van Jollein in de maxicosi en dat ging prima, zelfs nog met de newborn set erin. Had deze er wel gewoon bovenop liggen en niet zoals je foto.

Oh naja ik kan t nog andersom proberen, las alleen dat die inzet dat niet zo veel nut had. Ga even kijken en anders maar zonder en een deken meenemen. Alleen zo zonde want die voetenzak is heerlijk warm.

Edit: Nou ga m wel terugsturen want t zit zo opgefrommeld ofzo, ik vind t niks haha.

1 like

Ik heb de deken ook en vond hem tot onze baby 4/5 maanden was (daarna werd het zomer :joy:) ideaal! Nooit in de maxicosi gebruikt omdat het dan te dik werd (zeiden ze in het ziekenhuis) maar wel thuis/bij andere mensen heeeeel veel gebruikt

Ja heb hier al 3 dekentjes liggen dus dan heb k m niet nodig haha dacht handig voor de maxi Cosi maar verder komen we er in om hahah

3 likes

Ik weet niet of ie het merkt, want hij kan het nog niet zeggen. Hij lijkt in ieder geval geen aversie te hebben tegen dingen met ei en ze wel te willen eten. Vanavond aten we quiche, wilde hij ook. Hij mocht maar een hapje omdat er veel ei in zat. Ze willen ook graag dat je begint met onbewerkte producten, omdat dat minder hard aankomt. Heb contact gehad met de diëtiste en ze gaf ook aan dat ze landelijk bezig zijn om de eiladder gezonder te maken. Blijkbaar was die ze me stuurde ook voor volwassenen (dat had ze er ook niet bij gezegd). Maar helaas had ze ook niet veel tips die ik nog niet had bedacht, behalve beschuit. Ik ga zeker laag beginnen en dat opbouwen.
@wiewatwaar Goede tips qua recepten, bedankt! Ik ga zeker die muffins eens uitproberen. Het bananenbrood ken ik ook dus die kan ook in de ladder. Pasta met ei had ik ook al bedacht, maar helaas wil hij moeilijk aan de pasta dus we gaan zien of dat lukt.

5 likes

Goeie, die heb ik ook maar nooit aan gedacht voor de auto! Wel zo dun (en warm) dat dat inderdaad volgens mij ook wel moet kunnen. Moet ook zeggen, door dit forum ben ik heel bewust van het risico dikke jas en autostoel maar hoor weinig anderen erover. Nu laatst in het ziekenhuis met de tweede voor het eerst ook dat ze het daar noemden met naar huis gaan :relaxed:

1 like

Ja zo’n zak heb ik ook maar dat zat er ook niet chill in hahah ik laat het voor nu nog even. Waarschijnlijk mag toch binnenkort die inzet eruit.

2 likes

Wat ik al een paar keer voorbij heb zien komen is fotolijstjes versieren en dan krijgen ze die met een groepsfoto’s erin mee naar huis! Zelf hebben we verschillende dingen geknutseld, en dan inderdaad gecomibineerd met een speurtocht.

4 likes

Hier doen ze veel oud hollandse spelletjes zoals koek happen, met eieren lopen op een lepel, snoep uit het water vissen etc.

3 likes

Even deze post van @Yzile tippen. Dit lijkt mij dus echt een mega leuk feest haha

3 likes

Voor knutselactiviteiten vind ik Baker Ross heel leuk voor producten en inspiratie.

Mijn dochter heeft laatst een feestje gegeven en 1 van de activiteiten was cupcake versieren en dat vonden die meisjes (5/6) al helemaal fantastisch.

En het helpt ook met een thema te werken en daaromheen activiteiten te bedenken/daarop te googelen. Volgens mij zijn kinderen gauw tevreden.

Ik zag hierboven als thema al disco, maar zo kun je natuurlijk van alles bedenken: disco, circus, lego (en dan van die grote xl blokken huren bijv), bingo etc.

4 likes

Ja dat loopt snel op ja

Van de andere kant, ik bestelde petjes en textielmarkers om de petjes mee te versieren en daar was ik ook een behoorlijk bedrag aan kwijt. (Tenzij je het op Temu bestelt, maar dat wil ik pertinent niet).

2 likes

Het partijtje voor de zevende verjaardag van onze dochter willen we in een bakwinkel houden. Het moet allemaal nog geregeld worden, maar het zal iets van cupcakes bakken en versieren worden.

6 likes

Ja dat viel mij ook tegen. Vorig jaar schatkistjes versierd, maar die kistjes waren al snel 3-4€ per stuk, en dan nog verf en alles. Een papieren tafelkleed. Broodjes voor de lunch en nog taartje en chocolademelk. En hadden toen koekjes Bakken en versieren gedaan, maar versiering is ook niet gratis (in tegenstelling: best wel duur als je ze wat keuze wilt geven zegmaar).

Al met al met al we toch ook wel minimaal 50€ kwijt voor 5 kinderen :grimacing:.

2 likes

Ja voor veel mensen is zo’n verjaardagsfeestje niet eens te betalen. Of bijv een cadeautje geven is ook voor sommige niet te doen. Doet me er ook aan denken dat ik traktaties dus ook altijd duur vind. Ik hou het altijd simpel maar het kost altijd meer dan ik verwacht. Op de school waar een vriendin zit mogen de kinderen een activiteit trakteren. Dat zijn dan dingen als: een kwartier langer buiten spelen, een hut bouwen in de klas, verkleed naar school. Zo hebben alle kindjes de mogelijkheid om te trakteren. Ik wil dit eigenlijk ook bij ons op school voorstellen als idee.

27 likes

Wat een cool idee van die activiteit trakteren! Ik merk dat ik me meer en meer erger aan het feit dat traktaties tegenwoordig hele goodiebags aan het worden zijn. Ik merkte zelf dat ik daar ook in mee ging omdat het anders voelde of ze ‘alleen maar’ iets lekkers trakteerde. Dus deed ik er toch weer een mini-boekje oid bij.

Dit jaar gewoon terug naar de basis en enkel iets lekkers laten trakteren.

11 likes

Wat een goed idee! Bij ons kind op school geldt sowieso al de regel dat er maar 1 ding getrakteerd mag worden. Mag zowel gezond als ongezond, speeltje of iets dergelijks mag ook. Een activiteit trakteren lijkt me ook heel leuk.m

2 likes

Bij ons op school wordt ook niet meer getrakteerd nee. Ze vieren het wel, en elke klas heeft een eigen taart. Bijv een houten of gehaakte taart. Zal ooit een juf of meester druk mee zijn geweest haha.
En dan doen ze polonaise door de klas op een liedje wat de jarige mag kiezen, en je mag met een kaart langs alle klassen voor een sticker van de juffen/meesters.
Ze weten niet beter hier, dus ze vragen er ook niet om.

En begrijpelijk ook, want eerst was het nog “gewoon” een zakje chips. Dat moest gezonder, en allergie proof. Dat lukte niet, dus kwamen mensen met cadeautjes en dat werd een ding wat niet iedereen kon betalen… Ik vind het wel prima zo :ok_hand:t2:

5 likes

Ja herkenbaar! Bij ons is op de opvang ook aangegeven dat er liever geen speelgoedjes etc meer bij traktaties gegeven mogen worden. Heel fijn als daar ook gewoon duidelijkheid in is.

4 likes