Het is ook altijd troep. Ik gooi al die kleine plastic prutspullen direct de prullenbak in. Zo zonde van het plastic en geld.
Ik vind het ook vaak echt snoep dat ik best gevaarlijk vind. Harde/ gladde snoepjes etc.
Mijn oudste mag eind dit jaar trakteren, ben er nog niet uit wat. Knijpfruit vind ze niet meer leuk helaas
Mijn oudste kreeg laatst ook snoep met (varkens)gelatine. Wij eten vegetarisch maar er zitten ook moslims in de groep. Wij vinden het dan voor die ene keer niet erg maar ik vind er niet over nagedacht. Sowieso hoeft snoep van mij niet. Ik vind zelf die uitdeelboekjes nog steeds heel leuk, maar dat zal straks op de basisschool wel te kinderachtig zijn.
Ja en de groep is een stuk groter dan op de opvang. Dan heb je ipv 12-15 traktaties opeens 20 - 25 (of meer…) traktaties.
Hier mag het kind op de basisschool geen eigen traktatie meenemen. Er staan 3 potten op school met snoep, koek en nog iets en daar mogen ze dan uit kiezen om uit te delen in de klas.
Ik vind het zelf jammer juist, die traktatie samen maken en erover nadenken vond ik juist zo leuk snap het ook wel, dan is het voor iedereen gelijk. Oh ik bedoel trouwens gewoon een traktatie maken in de zin van een knutsel met koekje/fruit/ander eten. Geen speelgoed erbij, vind dat ook erg overdreven en onnodig.
Gaan jullie actief iets doen om je kind voor te bereiden op de wintertijd?
Ik zag op insta een paar keer voorbij komen om je kindje elke dag een kwartier eerder op bed te leggen. Maar het is niet dat mijn baby stipt 19:00 uur in bed ligt. Soms al 18:30 soms 19:15
Mijn baby was hetzelfde, dus heb er ook nooit wat aan voorbereid en nooit last mee gehad, juist doordat er geen strak ritme was.
Fijn om te lezen! Ik ben best een beetje bang omdat mijn baby nu in een periode zit dat hij goed slaapt. Dus hoop dat het zo blijft.
Ik vind het wel leuk voor een kind dat hij mag trakteren op de basisschool. Maar gewoon 1 snoepje, mandarijn, koekje, wat je wilt is toch meer dan genoeg?
Mijn kind kwam deze week thuis met een zakje met snoep (en ze hadden ook al 1 ding opgegeten in de klas), ballon, kleurboekje met potloodjes en een memory spelletje. Ik vind dat echt niet een normale traktatie.
Nee, ik kijk gewoon hoe de dag verloopt. Waarschijnlijk is hij die zondag vroeger wakker, dan gaat hij ‘s avonds ook eerder naar bed en dan langzaam wordt het wel weer de oude tijd vaak. Of extra moe maken zodat hij wat langer slaapt (weet uit ervaring dat dit niet altijd werkt en soms zelfs averechts )
Och nee vind ik ook niet normaal. Kwam mijn oudste laatst ook mee thuis ( snoepzak). Over het algemeen valt het volgens mij wel mee, ze krijgen vaak popcorn hoorde ik van hem. Ik doe ook meestal iets van een stokje fruit met spekjes of een koekje, een keer waterijsjes gedaan, sowieso geen prullaria.
Oja 1 keer stoepkrijt.
Ik zoek een mat voor mijn baby, zodat ze zich niet stoot aan de harde vloer en zodat ze meer grip heeft met rollen/kruipen.
Zou zo’n mat van ikea geschikt zijn? Of is een foammat dan beter?
Zo’n mat hebben wij ook. Stevig en schuift niet zomaar weg, dus wat mij betreft een aanrader. Alleen op de een of andere manier weten kinderen altijd precies NAAST de mat terecht te komen. Dus het is geen waterdicht systeem zegmaar
Het is een beetje schijnveiligheid, want ernaast vallen gaat 100% alsnog gebeuren, maar wij hebben deze mat ook gebruikt toen ons kind begon te leren staan/lopen en daarvoor vond ik hem heel fijn! En het leuke is dat hij er nu jaren later nog steeds mee speelt maar dan om te koprollen of auto’s vanaf te laten rijden
Stichting de Lieve Sint? Hier doet de voedselbank ook lokaal iets.
Ik vind de Linda Foundation wel een goede insteek hebben. Zij geven een pakket met cadeaubonnen ipv spullen. Hierdoor kunnen de ouders zelf beslissen wat er nodig is.
Dat lijkt mij namelijk echt lastig aan de andere initiatieven, eigenlijk wil je daar als ouder zelf controle over houden.
Deze matten van de Ikea zijn echt geweldig, helemaal als ze straks wat ouder zijn. Er worden huisjes, glijbanen, auto’s en weet ik wat nog meer van gemaakt. En natuurlijk om te koprollen, springen etc.
Als je wil voorbereiden op de wintertijd moet je je kindje toch juist later op bed leggen? De klok gaat een uur terug, dus als je dan ook je kind al stapsgewijs steeds eerder naar bed hebt gebracht zit je na het terugzetten vd klok op 17.00 wintertijd (=18.00 zomertijd) bij gewenste bedtijd van 19.00. Als je kind op zaterdag om 20.00 in bed ligt dan is dat zondag 19.00 zomertijd.
Vanaf welke leeftijd is zo’n slaaptrainer (lamp) effectief? Ofwel: vanaf welke leeftijd hadden jullie een slaaptrainer?
2,5 maar mijn kind heeft schijt. Die komt dan te vroeg de kamer in en dan zegt hij: de tijger is wakker, maar jij mag het niet zien…