Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij kregen hem met de eerste verjaardag en pas toen ze 2 was kon ze er echt goed op rijden. Ons kind is iets groter dan gemiddeld.

1 like

Ik vind het een onding, veel te groot en lomp. Ze is heel behendig verder, maar dit ding manoeuvreren was niet te doen🤣

3 likes

Mijn zoon is erg klein en daarom past hij er pas sinds hij 3 is op op de laagste stand. Wel gelijk eem tweewieler van gemaakt.

1 like

Niet van Veloretti, maar van Trybike. Voordeel is dat je deze later om kan bouwen naar een tweewieler en hij is echt op heel veel manieren in hoogte aan te passen, niet alleen het stuur en zadel maar ook bij de assen.
Hij heeft ā€˜m voor z’n eerste verjaardag gehad, maar toen kon hij er echt nog lang niet mee overweg. Pas vanaf 2 werd het hier echt leuk, maar hij is motorisch ook niet zo snel.
Nu 3,5 jaar en zit nog steeds op deze driewieler, haha. Ombouwen wil hij echt nog niet, maar ook dat zal per kind weer verschillen lijkt mij.

5 likes

Echt een goede tip. Kind is helemaal gelukkig dat ze thuis ook in bad kanšŸ‘Œ

Dit is ook bij de veloretti allemaal mogelijk. Zou m gewoon ombouwen een keer dan went ie er snel genoeg aan toch.

1 like

Hebben wij ook gekregen voor z’n eerste verjaardag, maar hij kan er nog niet op. Paar maanden geleden zo’n Pukylino gehaald via Marktplaats. Daar past hij wel op en kan hij inmiddels ook best aardig een klein stukje op rijden in de tuin (1,5 jaar).

1 like

Dat zal vast wel inderdaad, het is meer het idee voor ā€˜m denk ik.
Aan de andere kant, heb er ook geen haast mee. Komt vanzelf wel.

1 like

Ik wil met mijn dochter naar peuterdans gaan. Weet iemand of je daarvoor al speciale schoenen nodig hebt? Ik kan geen dans/turnschoentjes vinden in maat 23. Ik dacht nu aan Slipstops (die hebben we al), maar misschien is iedereen wel op sokken. Tips?
Ik wil binnenkort een proefles volgen, maar was nu benieuwd :grimacing:

3 likes

Mijn dochter heeft eerst een les peuterdans gehad waarbij iedereen het bloedserieus nam en in tutu en bijpassende schoentjes kwam. Daarna gingen we naar een andere les, waar iedereen gewoon hun eigen kleren aan hield en het op blote voeten ging. Verschilt dus denk ik echt per soort les en wie het geeft.

4 likes

Ik heb balletschoenen bij scapino gekocht in maat 23 maar ik zie ze nu alleen nog vanaf maat 24. Hier bij zowel dans als gym heeft het merendeel gewoon blote voetjes maar slipstops zie ik ook wel! Het gaat erom dat ze niet wegglijden en dat gebeurt sneller op sokken. Ik vind zelf de vloer van de zaal echt heel koud voor blote voeten.

1 like

Bij ons mag het op normale schoenen, ouders doen ook mee (min of meer verplicht).
Er is hier ook 1 kindje volledig in balletpakje, met tutu en die heeft schoentjes vd H&M zag ik, dus als je wel wilt daar.

Sokken mogen bij ons niet ivm gladheid, blote voeten wel maar dat vind ik dus niet zo fris.

2 likes

Wij hebben van trybike, in 3 wieler model kon hij er vanaf 18 maanden goed mee uit de voeten en vond hij het echt leuk. En nu gebruiken we het als 2 wieler sinds dat hij 2,5 was ongeveer.

1 like

Hier op sokken en ā€œnormaleā€ kleding (ik doe wel altijd een joggingsbroekje of legging aan) en sommige kindjes hebben wel een tutu aan!

Van de week was er ook een jongetje in een drakenpak :joy::smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Staat zoiets niet meestal op de website? Als het een balletschool/dansschool is hebben ze meestal wel kleding voorschriften op hun website staan. En anders bel/mail je ze toch even, kleine moeite en je moet ws toch contact zoeken om je aan te melden voor een proefles.

3 likes

Over 2 weken (edit) gaat de klok een uur terug, dit hebben wij met onze baby nog niet meegemaakt… dus beetje spannend vind ik het wel! Op het moment wordt hij elke dag standaard rond 5u wakker en kunnen we het vaak nog met de speen rekken tot 6u, max 6:30u.

Ik ga er vanuit dat hij dan straks rond 4u wakker wordt, wat zouden jullie doen? Dit tijdstip ā€˜behandelen’ als nachtvoeding en een fles geven of ook weer proberen te rekken? We zijn voor mijn gevoel zo close met doorslapen, dat ik hem eindelijk niet weer wil laten wennen aan een nachtvoeding (we hebben ook nog die van 23u :sleeping:) maar vanaf 4u elke 20/30 min speen en knuffeltje geven is ook geen doen, dat vind ik nu vanaf 5u al zwaar haha!

Phoe, zou ik ook zwaar vinden, vanaf 5 u (of 4!) niet meer echt slapen. Is een flesje om die toekomstige 4u geven dan niet veel chiller, als je daarna mogelijk nog 2 uur kunt slapen? Maar om op je echte vraag te antwoorden: bij mijn kinderen normaliseert zich dat echt snel, na een paar dagen weer. Denk dat hun ritme net als bij ons volwassenen ook wel sterk bepaald wordt door externe factoren als bedtijden en hoe laat ze naar de opvang gaan/naar bed worden gebracht. Dus dat komt hopelijk goed!

3 likes

Dans school bij mij in de buurt heeft op de site staan wat ze precies aan moeten. Alle kindjes moeten dezelfde schoenen, maillot en danspakje van hetzelfde merk. Maar dat is wel echt een balletschool en die hebben voor elke groep zulke eisen.

3 likes

Als we nu om 5u de fles geven is hij daarna gewoon klaar wakker. Voor hem is dat gewoon ochtend lijkt het… dus vandaar dat we nu proberen te rekken ipv de fles.

Denk dat we, als hij idd vanaf volgende week standaard 4u wakker is, wel gewoon fles gaan geven en hopen op een wonder :joy:

1 like

Hier kan echt veel in! En kan zeker daarna als sporttas. Vind hem zelf fijn tnt, ook qua prijs en goede kwaliteit ritsjes etc.

2 likes