Tips, ervaringen & aanraders #10

Thanks! Vind het zelf van Amazon ook lastig, maar die van Reiff zien er heerlijk uit.

Puckababy heeft ook een slaapzak voor kindjes tot 128cm.

2 likes

Dat is daadwerkelijk anders gemeten. Het gaat in dat geval om de lengte van de slaapzak en niet de maat van de slaapzak. Als je bij de plaatjes kijkt en dan verder scrollt zie je dat.

2 likes

Als jullie een kinderverjaardag vieren voor familie, op een weekenddag, vanaf hoelaat nodigen jullie iedereen uit? En geef je ook een eindtijd of gaat dat meestal wel vanzelf?

1 like

Ik doe hier ochtend (want dan is m’n zoontje zelf ook het meest actief). Dus vanaf 10:30 (10:00 is te vroeg ivm ver rijden van sommigen). Dan tot ongeveer 13:00 incl. wel iets van lunch. Ik had wel een eindtijd gegeven (niet precies wel maar wel ongeveer zo ā€œna de lunchā€ zegmaar).

Te lang is echt te druk voor m’n zoontje en ook voor mij :sweat_smile:. Nu al 2 jaar dit zo gedaan en dit ging prima! Kreeg wel ff commentaar waarom het ā€œalleenā€ ā€˜s ochtends was maar goed, mijn leven dus jammer. Zoontje is 3!

3 likes

Wat fijn te weten dat ze daar zulke grote slaapzakken hebben! Die ga ik onthouden, want zit nu al aan 110 in NL en begon me al af te vragen hoe straks moet

2 likes

Wij doen hetzelfde als @Theekransje eigenlijk. Of soms 's ochtends mensen met kinderen en vroege avond opa en oma/oom en tante. Zeker als de kinderen nog een dutje doen is 12:30 best een natuurlijk einde!

2 likes

Ik zag het later ja! Ik ga toevallig over twee weken naar Duitsland, ga er voor kijken!

1 like

Ik zet eigenlijk de hele dag open van 10:00 - 18:00 ongeveer, en dan zeg ik wel erbij dat de kinderen slapen van 13:00 tot 15:00. En dan komen mensen eigenlijk de ochtendshift of de middagshift.
Onze woonkamer is ook niet super groot, dus qua ruimte ook wel fijn dat het dan een beetje verspreid over de dag is. En dan is het niet te overweldigend voor de kinderen, met heel veel mensen bij elkaar (nouja zoveel zijn het er niet perse, maar het huis is snel gevuld :joy: )
En ik vind het dan wel fijn als iedereen voor kinderbedtijd dan weer naar huis gaat, want tegen die tijd ben ik zelf ook wel moe :joy:

Maar je moet vooral doen wat jij zelf prettig vindt en mensen schikken zich daar dan wel naar. Is toch jouw huis dus jij bepaalt :grin:

2 likes

Wij splitsen het altijd op in zijn familie en mijn familie omdat het anders niet past.

Zijn familie in de ochtend vanaf 10/half 11 tot een uur of 12 en mijn familie in de middag vanaf een uur of half 3. Meestal gaat iedereen wel rond half 5 weg ivm de kinderen en degene die langer blijven die kunnen blijven eten maar dit doen we dan wel rond 17:00 zodat iedereen daarna op tijd weg kan en we thuis nog even rust hebben.

1 like

Wij doen altijd vanaf 15.00u (meeste zijn er dan ook wel echt tussen 15.00 en 15.30u) en vaak tot 20.30 uur ongeveer. Maar er is geen eindtijd, ze gaan gewoon dan naar huis en eventueel leggen we onze kinderen dan dus al op bed, maar 22.00u is iedereen tot nu toe wel weg. We vieren het ook standaard op zaterdag.

Als wij op bezoek gaan naar de verjaardagen dan gaan wij vaak rond 20.00u naar huis, de rest van de familie blijft vaak wel hangen maar zij hebben oudere kinderen (basisschool leeftijd) en bij ons is de oudste bijna 3, dus we kijken vaak naar zijn energie op basis daarvan vertrekken we naar huis.

6 likes

Ik heb echt een hele kleine familie, meestal begint het rond 13:00/14:00 en dan tot 17:00. Mijn ouders zijn bij het moment van binnenkomen al bezig met vertrekken :roll_eyes::joy: dus nooit hele lange feestjes hier.

1 like

We doen het meestal op de zondag.
Afgelopen keer wilde ik het in de ochtend rond 11 uur, nou dan komt mijn familie niet haha. Uiteindelijk dit keer een buitenactiviteit gedaan rond 1 tot 4 uur. Als ik het thuis vier is het meestal rond 3 tot 6-7 uur. Dan doen we meteen warm eten.

1 like

Meestal 's middags. We zetten 15.00 op de uitnodiging maar er zijn ook nog mensen die om 17.00 pas binnenkomen. En het wisselt hoe laat iedereen weg gaat, meestal tussen 20.00 en 21.00. Vrienden komen dan soms wel 's ochtends al. Mijn voorkeur heeft altijd om het op zaterdag te vieren en dan vind ik het niet zo erg als ze wat later naar bed gaan. Al slapen onze kinderen sowieso meestal pas rond 20.00 uur.

2 likes

Helaas teruggestuurd, bij mij geen succes :see_no_evil: mooie stof, maar zat heel losjes bij knieƫn en enkels

4 likes

Echt chill dat je dit vraagt, mijn zoontje wordt 1 over een paar weken en zat mijn hoofd al te breken over wat een handig tijdstip is (dus fijn om hier iedereens antwoorden te lezen). We zijn in totaal met iets van 15 mensen en dat vind ik al best veel om de hele dag over de vloer te hebben (ja ik ben daar misschien een beetje moeilijker in dan vele anderen), en zoontje doet 2 dutten, zo’n dag is ook gewoon lang en veel voor hem, ik wil het voor hem ook zo relaxed mogelijk houden. Ik zat dus te denken aan 10:30/11:00 tot 17:00 ofzo. Dan kunnen we nog ff rustig met z’n drietjes eten daarna, en kan hij gewoon normale tijd naar bed.

4 likes

Wij hebben met de eerste verjaardag van mijn baby van 14 tot 17 gezegd. Uiteindelijk was iedereen om 17:30 weg en is alleen mijn zwager met kids blijven eten, die kunnen we er heel relaxed bij hebben altijd. Was voor mijn zoontje goed te doen zo dus denk dat we t volgend jaar weer zo doen. Heb je ook lekker de ochtend nog rustig

1 like

Ik vind dit echt heel lang, ook op de eerdere mensen die zulke tijden commenten. Snap het wel als je een grote familie hebt, die hebben wij niet.
Haar 1e verjaardag was van 11 tot 2 met lunch, haar 2e verjaardag was van 3 tot half 8 met friet.
Bij die 2e verjaardag hadden we ook pas bij d’r dutje alles versierd, ze had toen toch nog geen besef van wat nou een hele dag was en daardoor was de ochtend voor haar gewoon zoals altijd en rustig.

4 likes

Mijn dochter sliep ook nog twee keer op haar eerste verjaardag. Zo uit mijn hoofd 's ochtends tot half 10 en 's middags vanaf 13.00. Ik had daarom iedereen (ook ca 15 mensen) vanaf 10 tot en met de lunch uitgenodigd en was perfect zo. Heb je lekker de middag nog voor jezelf en kind was in top conditie. Ik had met die slaapjes en toch nog wel klein kind liever 3 uurtjes, 15 mensen in 1 keer dan de hele dag mensen die komen aanwaaien en weggaan als het hun uitkomt.

Ik deed 10 tot 17 en dan erbij zeggen dat ze slapen van 12 tot 14. Mensen met baby’s en kleintjes komen vaak de ochtend, de rest later. Maar doe nu vanaf 14 en wie wilt eten blijft eten. Al gaan veel alsnog rond 17 weg.

1 like