Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja echt zo’n beetje alle antwoorden zijn verschillend tot nu! Dat is ook wel fijn om te horen, er is geen goed of fout.

Ik ben zelf geen ochtendpersoon, dus ik denk dat ik iedereen van 13-17 uur uitnodig. Dan kunnen we eerst rustig opstaan, en het met z’n 3en vieren. Eigen cadeautje geven en gelijk even gebruiken natuurlijk. Daarna de woonkamer klaarmaken, nog even lunchen en dan de visite. En iedereen is weer voor het eten thuis, scheelt ook in de kosten. Het zou wel kunnen dat directe familie (opa en oma van 1 kant) nog even blijven eten. Maar de rest mag van mij naar huis :sweat_smile:

4 likes

@dblauw We hebben toevallig gisteren de 2e verjaardag van zoontje gevierd. En dit ging goed! We waren maar met 9 man, dus dat scheelde al.

In de ochtend heel erg rustig aan gedaan, onze cadeaus gegeven. Daarna heeft hij van 13.00 van 15.30 een dutje gedaan.

We hebben met mijn familie en man zijn familie afgesproken dat ze zouden komen rond 16.00 (na zijn middagdutje). Kaarsjes uitgeblazen, cadeautjes gegeven. We zijn met zijn allen gaan eten van 18.00 tot 19.30 (open buffet - zelf van alles gekookt en iedereen had wat kleins meegenomen). Rond 20.30 waren ze weg en lag zoontje in bed. Even gepraat en de dag afgesloten, geknuffeld en hij sliep na 5 min.

Hij ligt normaal rond 19u in bed, dus dit was wel laat, maar de cadeautjes zorgden er waarschijnlijk wel voor dat hij vrolijk naar bed ging.

2 likes

Ik ging naar peutergym pas voor het eerst en zag daar veel op slipstops! Die heb ik zelf ook, totaal niet aan gedacht, maar leek me ook wel handig voor de volgende x!

1 like

Uiteindelijk voor de bugaboo fox 5 gegaan! Was wel aan het twijfelen tussen die en de easywalker. Maar vond de bugaboo heel licht sturen, super fijn. Dank voor de tips hier :pray:t3:

Ook nog €250 van de prijs af weten te halen omdat die op een andere (onbekende) website in de aanbieding was. Heel chill :raised_hands:t2:

4 likes

Wij kwamen toevallig ook uit bij de fox 5, vonden hem het fijnste rijden icm inklappen enzo.

Misschien nog een tip qua kleding. Ik heb twee palazzo leggings van stieglitz gekocht en die kunnen echt flink meerekken en zitten heel fijn. Ik doe eigenlijk niks anders meer aan en je hebt veel leuke prints maar ook gewoon een zwarte.

1 like

Wij hebben de bugaboo nu 10 weken in gebruik en zo blij meen

3 likes

Ik ben op zoek naar waterdichte slofjes of makkelijke schoentjes voor buiten die een baby makkelijk aankrijgt maar niet uit. Mijn baby is net 1 en loopt al heel goed maar ik krijg zn voetje echt onmogelijk in een schoen en verder krijgt ie bijna alles uit.
Mijn oudste liep net in de zomer en dan kun je lang door met blote voetjes maar nu weet ik het even niet.
Geprobeerd:
Donsje laarsjes
Lodger slofjes
Leren schoentjes met klittenband
Suede slofjes van kruitvat
Ewers sokken etc gaan ook direct uit.

Het enige dat langer aanblijft zijn wollen alwero slofjes met zo’n rijgkoordje maar die zijn niet waterdicht en erg glad.
Iemand tips?

Ga je geen spijt van krijgen! Heb dit weekend weer door een modderig bos gelopen en dat ding gaat overal doorheen.

3 likes

Ik zag laatst bij de H&M volgens mij waterdichte slofjes. Misschien is dat wat?

Misschien ongevraagde tip, en ik weet niet of de moeilijkheid van het aandoen zit in dat hij het niet wil, maar ik krijg schoentjes veel gemakkelijker aan nu ze er interesse in heeft. Ik heb een tijdje gevraagd of ze haar schoentjes wou aandoen “nee? Oké, dan doet mama ze aan” en deed ik haar schoen over mijn tenen ofzo haha, zonder verdere druk om ze bij haar aan te doen, veel getoond hoe ik mijn eigen schoenen aan en uit doe, en plots is ze veel geïnteresseerder. Ze heeft ook een klein stoeltje dat ze geweldig vindt, dus dan vraag ik of ze op haar stoel wil zitten om de schoenen aan te doen. Een leuke show van maken helpt hier dus wel. Al doe ik regelmatig nog steeds haar kousen en schoenen pas aan eens ze in de buggy/draagzak zit, zodat ze niet weg kan :smiling_face_with_tear:

En schoenen die ruim open kunnen, dus ofwel met veters waardoor je die flap helemaal open kan doen, ofwel laarsjes met een rits en elastiek aan de zijkanten. En je verzekeren dat de schoentjes zeker groot genoeg zijn.

Maar misschien doe je dit allemaal al

2 likes

Volgens mij ging het hier een tijdje terug over waar opletten bij het uitkiezen van een basisschool, welke vragen stellen enzo. Wie is er beter in de zoekfunctie dan ik en wil mij naar de discussie wijzen zodat ik het terug kan lezen?

Donderdag eerste rondleiding op een school :grimacing:

@still ik denk vanaf de post waar ik op reageer. De oorspronkelijke vraag lijkt verwijderd

3 likes

Geweldig, dankjewel!

1 like

Mijn kindje ging wel wat later lopen (en zomerkind), maar ik vond Naturino Cocoons hele fijne eerste schoentjes. Kunnen heel ver open(klappen), super flexibele zool en kunnen ze niet uitkrijgen (met dubbele knoop in de veters :japanese_ogre:)

3 likes

Deze wilde ik ook aanraden! Lekker brede voorvoet en kan inderdaad ver open.

1 like

En mocht je toevallig een TK Maxx in de buurt hebben, hier liggen vaak naturino schoenen bij de kleine maatjes!

3 likes

Dit is echt zo’n leuk boek voor het slapen gaan, heel interactief. Moet hem elke avond 3x lezen met de peuter :sweat_smile:

6 likes

Dankje voor de tip! Ik probeer het inderdaad wel heel chill en vrolijk en gek te doen maar hij is nog geen maand 1 en nog niet echt te beïnvloeden hierin merk ik. Hij is blij en vrolijk maar als die schoen zn teentjes raakt wordt ie al wild. Ik krijg ze wel aan (rustig maar met heel veel moeite) maar dan zijn ze heel snel dus weer uit. Sokken hetzelfde 🫠

@kaasvlinder en @MyMoon dank voor de tip! Deze ga ik even opzoeken!

1 like

Heeft iemand ervaring met zo een Fedde en Kees lakentje? Werkt het fijn? En kan je het bijvoorbeeld 's nachts niet gebruiken en overdag wel?

Ons zoontje (7 maanden) slaapt zo kort overdag, soms een half uur, max 45 minuten. Het lukt hem niet om de slaapjes aan elkaar te koppelen, terwijl hij vaak nog wel moe is.

1 like

Het heeft mijn baby wel wat geholpen! De druk gaf hem wel meer rust voor mijn gevoel. Het lakentje is heel dun je zou hem erop kunnen leggen.

Want het is wel echt een rotklus om het strak om het matras te krijgen :weary: