Op welke leeftijd vinden jullie dat kinderen zo veel mogelijk op hun eigen kamer ‘moeten’ spelen?
Ik merk dat ik echt zo geïrriteerd raak van al dat speelgoed, duplo spoorbanen, smartmax en al die kleine rommeltjes ( gekregen traktaties / kermisspeelgoed) die de hele dag door beneden rondslingeren. We hebben 2 Smastad tafeltjes met 1 speelgoedlade waar zich in de loop van de tijd vooral zooi in is gaan ophopen. Mijn twee oudsten (6,5 en bijna 4) zijn voornamelijk de rommelkonten, terwijl ze echt een behoorlijk grote slaapkamer hebben waar M.i. ook best gespeeld kan worden. Opruimen is ook totaaaaaal niet aan ze besteed. Is elke keer weer een strijd. Er wordt maar steeds nieuw speelgoed gepakt.
Ik merk dat het mijn moment van ontspannen in de woonkamer totaal weghaalt omdat ik gewoon in de chaos van het speelgoed niet mijn rust kan vinden.
Nu wil ik eigenlijk gewoon al het speelgoed naar boven. De Smastad constructie weg ( want zitten ze nooit aan). Op die plek een leuk dressoir met daarin misschien wat knutsel spullen / spelletjes en eventueel een bak smartmax erin en voor de rest gewoon op 2 stokke stoelen na geen kinder dingen meer in onze kleine woonkamer.
Van mij mag er heus wel eens wat speelgoed naar beneden, maar dan aan het einde van de dag ook weer mee naar boven.
Ben ik nu heel onredelijk?
Mijn man zegt dat ze daar nog te jong moet zijn en ik er maar aan moet wennen, maar inmiddels heb ik er echt alleen maar stress en irritatie van.