Is het een idee om de hoeveelheid speelgoed flink te verminderen? Dat je een aantal grote bakken maakt en 3/4 gewoon wegzet, en om de x aantal weken weer een andere bak speelgoed neerzet? Een een ander opbergsysteem wat makkelijker bij te houden is?
Het kan echt zo veel worden met al dat speelgoed en ik herken het gek worden van de zooi. Kleine troepjes ruim ik sowieso 1x in de zoveel tijd op (weggooien).
Mijn oudste kinderen zijn 8 en 7 en het speelgoed dat echt van hun is (barbies, playmobil, hun eigen lego sets) staat op hun eigen kamer. Vooral mijn zoon vind het spelen op zijn eigen kamer echt heerlijk. Ik heb ook nog een peuter en kan ook niet de hele dag tegen haar zeggen dat ze er niet aan mag komen.
En opruimen: ze zullen wel moeten. De regel is nu dat ik van maandag t/m zondag niets zeg over de staat van hun slaapkamers (ik wil alleen een pad vrij hebben richting hun bed en kast) en dat ze zondagavond voor het slapen wel goed opruimen zodat ik even kan stofzuigen. Gaat ook zeker niet vlekkeloos hoor, maarja ik vond opruimen ook nooit leuk als kind. Niet alles kan/moet zonder problemen.