Tips, ervaringen & aanraders #10

Lanoline is volgens mij precies ook wat in heilwol zit, heilwol kun je ook in je bh doen bij tepelkloven. Dus geen toeval dat die lanoline werkt als je bij heilwol ook al verbetering zag :blush:

6 likes

Werkt ook als een tierelier bij gebarsten lippen.

6 likes

Ja, lanoline is wolvet inderdaad. Legt denk ik een goede beschermende en helende barrière.
Het is ook het hoofdbestanddeel van calendulazalf van vsm herinner ik me nu, dat hielp mij vroeger ook veel met huiduitslag.

2 likes

Oef, ik vond de waterpokken zo zielig. Wij hadden ook een speciale mousse die we in de koelkast bewaarde. En hier ook 2x per dag een havermoutbadje, precies op dezelfde manier als @wiewatwaar . Deed echt wonderen hier! En wij gebruikte menthol talkpoeder ter verkoeling.

2 likes

En kloven op je voeten.

Echt fantastisch spul is tepelcreme.

3 likes

Ja vergelijkbaar met Urban Arrow inderdaad. Nu je het zegt zie ik daar zelf op de straat ook nooit beschadigingen

@Izzie carbon is ander materiaal toch? Maar je bedoelt denk ik bakken zoals die van Urban Arrow?

1 like

Huiduitslag als in eczeem? Want dan ga ik t proberen bij mn oudste…

1 like

Ja, eczeem idd, als kind wel. Nu helpt het niet meer, maar proberen kan altijd.

3 likes

O sorry ik dacht dqt die man dat zei, zelf geen verstand van, inderdaad hetzelfde als Urban Arrow, de Mercedes onder de bakfietsen :stuck_out_tongue_winking_eye:
De bakken zijn van piepschuim, ff aan mijn vriend gevraagd

1 like

Haha dat van die kloven had ik toevallig laatst ook bedacht, en nu zijn m’n voeten inderdaad een stuk zachter :laughing:

1 like

Nou t is indd heftig, gilt t uit van de pijn de hele nacht, zetpil, die mousse, talkpoeder doet allemaal niks. Ze wil niet goed drinken en in bad doet au dus staat ze ook rechtop te krijssen ipv zitten.
Vooral veel last bij schaamstreek en tussen billen. In haar nekje zit een hele cluster (zoals bij gordelroos).

Wordt zo teruggebeld door de huisarts ivm mijn zwangerschap 30wkn(heb t wel gehad als kind) en of ze nog wat kunnen doen. Maar ben bang van niet.
🫠 ellende.

1 like

Ja lijkt daar op inderdaad. Hmm wisselende ervaringen hoor ik dus. We hebben gegevens opgegeven voor ophalen en kunnen daarna pas uitkiezen dus kunnen de keuze nog even uitstellen en nader onderzoeken. Moet zeggen dat ik niet per se gecharmeerd ben van hoe de houten bak eruit ziet na een paar jaar :smile:

1 like

Zijn er hier die de babyzen yoyo 2 als enige kinderwagen/buggy gebruiken? Dus niet gewoon voor erbij of zo.
We hebben net weer de kinderwagen bovengehaald omdat ik bijna ga bevallen, maar eigenlijk is dat toch een lomp en breed ding tegenover een buggy. Je kan er ook niet mee door het gangpad van de trein bvb.
Dus ik vroeg me af of dat echt een alternatief is? Is die yoyo echt geschikt voor dagelijks (intensief) gebruik?
We gebruiken nu de Easywalker Miley2 maar daar kan je natuurlijk geen babywieg op klikken.

Ik heb 'm, maar dan wel alleen als buggy. Als buggy ben ik er dolblij mee maar ik weet niet of het echt een kinderwagen kan vervangen. Ze hebben tegenwoordig wel een reiswieg, maar ik zou even kijken hoe groot die is, want ik ben bang dat 't tegenvalt. Dat ‘nestje’ is in ieder gaval echt niet geschikt voor een newborn. Sowieso denk ik dat hij voor een jonge baby wel echt teveel schudt als je op iets anders rijdt dan een gladde vloer.

De Yoyo is een top buggy maar ik krijg het idee dat ze steeds maar nieuwe dingen willen bedenken (de 2 Yoyo’s aan elkaar) om maar iets op de markt te brengen.

4 likes

Ja de reiswieg is redelijk klein heb ik in de winkel gezien. Langs de andere kant kon onze oudste dochter al wel na 6 maanden in het zitgedeelte.
Waarom is het nestje niet geschikt voor een newborn?

Onze kinderwagen is trouwens een goedkope van Maxi Cosi en die schudt eigenlijk ook wel redelijk hard t.o.v. duurdere modellen.

3 likes

Ik vind dat mijn kind niet goed zit in de babyzen yoyo en daarom gebruiken wij hem alleen voor op vakantie of dagjes weg, niet voor dagelijks gebruik. Dat niet goed zitten gold trouwens toen mijn kind net 1 was maar nu nog steeds (2,5).

Vanaf 8 maanden hebben wij de babyzen als enige vervoersmiddel gebruikt. Daarvoor een (geleende) kinderwagen met reiswieg. Vond de babyzen een ideaal ding, zeker voor in de stad.

1 like

Als ik het zo lees ga ik er vrij streng mee om. Blijven zitten totdat iedereen klaar is met eten (bord hoeft niet perse leeg ofzo, maar je wacht wel op elkaar). Is sinds het begin duidelijk en ook nooit echt een strijd geweest eigenlijk.

Ik zou zo’n ultracompacte buggy niet als dagelijkse kinderwagen gebruiken, vooral niet voor een heel kleine baby. Jullie kinderwagen zal veel meer vering hebben dan de buggy, ook al was ie goedkoop en de buggy duur. Ik denk dat het alleen geschikt is als je het weinig gebruikt en vooral een draagzak ofzo gebruikt. Er zijn ook best compactere kinderwagens natuurlijk.

2 likes

Zijn er tips voor betaalbaar goed kinetisch zand? Van kintec hoor ik, maar die is ook meteen het meest prijzig volgens mij.