Tips, ervaringen & aanraders #10

Haha idd tog waardes zijn echt nog steeds als hogere wiskunde voor me. Ik let nu gewoon op signalen zoals meer plassen of bewegen naar een hoekje (doen ze omdat het koud is).

@Phoebs je zou evt ook nog inbakeren kunnen proberen als je dat ziet zitten.

2 likes

God wat werd ik hier onzeker van in het begin. In kleding/pyjama’s staat ook geen TOG :joy: dus dat sommetje snapte ik nooit

4 likes

Onze dochter lag met een week al in een love to dream zakje

1 like

Ik zocht laatst iets vergelijkbaars, maar ik kon net niet helemaal vinden wat ik handig vond. Daarom zelf magneetjes met een foto laten afdrukken via de HEMA. Ik gebruik het voor onze peuter van net drie jaar, die iedere dag vraagt wat hij gaat doen vandaag, ik heb dus plaatjes gemaakt van het kdv, ons huis, opa, oma’s, foto met mij en foto van hem met papa zodat hij iedere dag weet, vandaag ga ik naar het kdv en morgen thuis met papa en broertje. Het biedt hem ook duidelijkheid wanneer hij gaat douchen, wie hem naar bed brengt (dit was nogal eens strijd omdat hij de voorkeur geeft aan mij). Voor nu werkt het zo fijn, ik kan me voorstellen dat hoe ouder hij wordt, meer kaartjes handig zouden zijn, van bijvoorbeeld verjaardagen of echt dagritmes met opstaan, aankleden etc

6 likes

Aldi heeft een leuke speelgoedfolder. Voor de liefhebbers van sensorische bakken verkoopt de Aldi vanaf 9 november benodigdheden om er zelf 1 samen te stellen. Overigens staan er ook wobbels, pikler driehoeken en stapelstein lookalikes in de folder (vanaf 30 okt). En neppe connetix vanaf 2 nov

23 likes

Heb je deze ooit nog besteld en zo ja welke en waar?

Ik meen me te herinneren dat ik iets las over proefpakketten voor wasbare luiers. Ik wil eigenlijk eerst wat uitproberen voordat ik een lading totbots of popolini koop en het niet blijkt te passen.

Weten jullie waar dat kan? Ik kan zelf niks meer vinden. Ik weet dat er fb-groepen zijn, maar ik heb geen facebook.

Je kan bij Nappy’s verschillende merken en soorten wasbare luiers proberen in een huurpakket. Ik ben zelf heel enthousiast over wasbare luiers en heb ook veel gehad aan alle tips van forummers toen ik begon, dus als je een keer vragen hebt: laat 't weten :slight_smile:

Edit - dacht dat je bij de billenboetiek de merken kon huren die jij noemt maar dat is dus niet (meer) zo.

5 likes

Wasbare luiers op reis is gratis! Is een Facebook groep.

Klopt! Ik wilde dat bij de billenboetiek doen, maar zie dat ze daarmee zijn gestopt.

Dan ga ik kijken bij nappy’s, thanks!

Zien jullie nog meerwaarde van een nieuw pakket of zou ik ook prima tweedehands kunnen kopen?

1 like

Ja maar ik heb dus geen facebook zeg ik al haha

2 likes

Tweedehands absorberende delen (voorgevormde luiers, inleggers, boosters) kan meestal wel prima. Tweedehands overbroekjes heb ik wisselende ervaring mee, daarvan moet echt het elastiek bij de benen goed zijn en het klittenband of drukknoopjes ook als je dat niet zelf wil gaan vervangen. En ze moeten natuurlijk waterdicht zijn. Dat zijn allemaal dingen die gewoon slijten door gebruik en wassen, waardoor ik het liever zelf nieuw koop.

Bij Nappy’s tweedehands is mij wel altijd goed bevallen. Zij zorgen dat alles goed schoon is en testen de overbroekjes op kwaliteit.

1 like

Ooh haha sorry ik lees maar een half woord.
Mocht totsbots je favoriet zijn mag je die van mij overkopen :’).

Maar die heb je denk ik wel pas gekocht toen ze er al was toch? Ik twijfel heel erg of ik vooraf een slaapzak wil aanschaffen maar er zijn zo veel verschillende soorten. Weet ik veel waar mijn baby behoefte aan gaat hebben :face_with_monocle:

1 like

Ik had de slaapzak van lodger, maat 50. Had ze via het forum gekregen en vond die heel fijn want smalle hals. Maar m’n nichtje was dik en die had daar niet ingepast als newborn.
Ik gebruik nog steeds de slaapzakken van lodger.

2 likes

Nee bij voorbaat had ik hem al. Had een gewone slaapzak gekregen van een vriendin en zelf de love to dream om te proberen. Ook een puckababy piep maar die vond ze helemaal kut haha.

2 likes

Haah thanks @Kusjessoldaat & @JustinBieber . Net nadat ik dit berichtje had geplaatst kwam mijn schoonzusje met een tas met allemaal spullen. Waaronder slaapzakken :partying_face:

7 likes

Ik heb voor kind #2 een pakket luiers (little lamb maat 1) via marktplaats gekocht. Deze set nog wel aangevuld met een paar nieuwe overbroekjes maar al met al was ik voor €175 klaar en daar hebben we al bijna 7 maanden plezier van! Omdat het onze tweede (en laatste) is wilde ik liever niet een heel pakket nieuw kopen.
Overigens had ik al goede ervaringen met luiers van little lamb; bij de oudste ben ik nl rond haar eerste verjaardag pas begonnen met wasbare luiers van dat merk, maar dan natuurlijk in een grotere maat. Dus vandaar dat ik het wel aandurfde om van dit merk een set tweedehands luiers te kopen.

2 likes

Je hoeft niet bang te zijn dat het niet past hoor. Als je kind billen heeft dan past het. Je kan ze op meerdere manieren verkleinen en vergroten. Als je voor een tweedelig systeem gaat van katoen of bamboe kan het bijna niet mis gaan. Bij tweedehands vooral opletten of de elastieken nog functioneel zijn.

4 likes

Meeste past inderdaad vrijwel altijd wel, zeker de merken die gewoon een maat 1 en 2 hebben zoals popolini en totsbots, maar er zijn toch wat merken overbroekjes die hier nu al een tijdje te klein zijn. Hele smalle merken zoals Bare&Boho en Buttons one size past bijvoorbeeld sowieso niet altijd/lang over voorgevormde luiers en nu ook niet meer als SIO. Elskbar is heel lang echt groot geweest bij de beentjes en zat pas bij 7 kilo (6 maanden) mooi. En totsbots had bij mijn kindje weer een veel minder mooie pasvorm dan huda.

1 like