Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb online al een cursus gevolgd, die kan ik nog een jaar lang terug kijken dus dat doe ik regelmatig! Wil ook nog fysiek doen, alleen zit er niet echt iets in de buurt en op tijden dat ik niet kan. Dus even puzzelen nog!

Zag idd in de app grotere stukken staan.

@girlonfire ik zie nu dat één functie betaald is, maar opzoeken hoe groot alle stukken etc moeten zijn is volgens mij gratis idd!

1 like

Huh, nee wat gek. Ik betaal er niks voor

Edit: oh dat is al duidelijk

Ik zoek een leuk, mooi geïllustreerd sprookjesboek. Ik wil zeg maar gewoon de klassieke sprookjes lezen met mijn kinderen en dan mag er best een moderne twist aan zitten. Maar al die normale boeken hebben van die gruwelijke dingen erin zitten. Zoals bij hans en grietje dat die moeder die kinderen wil achterlaten in het bos. Dadelijk willen mijn kinderen niet meer met me naar het bos zeg maar.
En vaak zijn die tekeningen allemaal zo ouderwets. Anyway tips gevraagd voor een leuk sprookjesboek.

2 likes

Mijn zoontje krijgt over 2/3 weken opnieuw buisjes. Deze keer wordt ook zijn neusamandel verwijderd…… Dat is toch wel een andere ingreep dan die 5 minuten voor de buisjes. Iemand die haar ervaring kan delen?

Ik kijk ook op tegen het niet mogen geven van de speen daarna, m’n zoontje is verslaafd aan dat ding :smiling_face_with_tear: hij begon net een beetje te slapen na 2 jaar niet te slapen. 🫠

Mijn dochter heeft buisjes gekregen en neusamandel verwijderd toen ze anderhalf was. Ik vond het meevallen! Operatie was binnen 10min oid klaar.

Zij mocht idd ook haar speen niet ivm het zuigen. Maar ze werd uit de narcose echt hysterisch wakker en ik kreeg haar met geen mogelijkheid rustig zonder speen. Kon op die leeftijd ook niet uitleggen waarom ze m niet mocht. Maar ze zoog eigenlijk nooit echt op haar speen, omdat ze niet door haar neus kon ademen. Dus ze had m altijd in haar mond met haar mond ook half open :joy: toen ik dat uitlegde mocht ze m wel even om rustig te worden.

Het duurde even voordat het bloeden bij haar neus stopte (niet dat het er stromend uit kwam hoor maar af en toe een druppel). En toen hebben ze nog een neusspray oid gegeven en daarna stopte het. Dat was een voorwaarde om te mogen gaan.

Ze was de rest van de dag wel wat moe maar verder eigenlijk niks meer aan haar gemerkt. En het was daarna een wereld van verschil qua ziek zijn en ook enorm qua ontwikkeling (ze ging ineens lopen, praten enzo).

1 like

Ik ben op zoek naar van die dagindeling/dagritme magneetjes of hoe noem je het? Gebruiken jullie die weleens?

Ik heb die van olifantastisch, daar kan je ook fotomagneten laten maken en ik kon de kleuren van de dagen van de week laten aanpassen aan de kleuren die ze op school gebruiken.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met compressiebroekjes/shorts na een keizersnede?

3 likes

Met hoeveel weken/maanden ging jullie kindje in een slaapzak? Ik merk dat onze baby nu al zoveel beweegt dat ik een lakentje+dekentje spannend begin te vinden maar ze is nog geen 3 weken oud.

Met dochter weet ik niet meer hoe oud ze was, maar al in de co-sleeper gewisseld en daar heeft ze minder dan drie maanden in gelegen denk ik zo… ze werd ook onrustig. Denk dat je best snel over kan/mag stappen zolang de slaapzak bij de nek niet te ruim is en ze er dus niet in weg kunnen zakken…

Heb even teruggezocht met foto’s en onze dochter lijkt ook met nog geen drie weken al in de slaapzak te zitten!

Sowieso met 3 weken obv foto’s, ik denk daarvoor ookal.

Gewoon vanaf de geboorte!

1 like

Hier ook vanaf de geboorte

1 like

Vanaf 4 weken ongeveer in zo’n inbakerslaapzakje. Legden hem toen ook nog wel onder een deken omdat het anders te koud was

1 like

Meteen na de geboorte heb ik ze in een slaapzakje gedaan (+ dekentje ook).

Welke slaapzak gebruikten jullie? En ook de anderen die hier reageerden :blush:

1 like

Thanks! Welke slaapzak gebruikte je? (En ook @Kusjessoldaat @whosthatgirl @Mimosa @chachaloco

Ik heb nu een slaapzak van Hema in de kleinste maat. Dat is 3 TOG met armen. Volgens mij is dat te warm voor een slaapkamer van 18-19 graden maar ik snap niet zoveel van TOG

1 like

@Airy-fairy @Phoebs gewoon een slaapzak van Hema in 50/62. En volgens mij snapt niemand iets van TOG. Dat zou ik echt loslaten en afgaan op hoe je kindje voelt en regeert.

6 likes

Toen mijn baby klein was gebruikte ik deze!

Hier kunnen ook de mouwen nog vanaf

2 likes