Met hoeveel weken/maanden ging jullie kindje in een slaapzak? Ik merk dat onze baby nu al zoveel beweegt dat ik een lakentje+dekentje spannend begin te vinden maar ze is nog geen 3 weken oud.
Met dochter weet ik niet meer hoe oud ze was, maar al in de co-sleeper gewisseld en daar heeft ze minder dan drie maanden in gelegen denk ik zo… ze werd ook onrustig. Denk dat je best snel over kan/mag stappen zolang de slaapzak bij de nek niet te ruim is en ze er dus niet in weg kunnen zakken…
Heb even teruggezocht met foto’s en onze dochter lijkt ook met nog geen drie weken al in de slaapzak te zitten!
Sowieso met 3 weken obv foto’s, ik denk daarvoor ookal.
Gewoon vanaf de geboorte!
Hier ook vanaf de geboorte
Vanaf 4 weken ongeveer in zo’n inbakerslaapzakje. Legden hem toen ook nog wel onder een deken omdat het anders te koud was
Meteen na de geboorte heb ik ze in een slaapzakje gedaan (+ dekentje ook).
Welke slaapzak gebruikten jullie? En ook de anderen die hier reageerden
Thanks! Welke slaapzak gebruikte je? (En ook @Kusjessoldaat @whosthatgirl @Mimosa @chachaloco
Ik heb nu een slaapzak van Hema in de kleinste maat. Dat is 3 TOG met armen. Volgens mij is dat te warm voor een slaapkamer van 18-19 graden maar ik snap niet zoveel van TOG
@Airy-fairy @Phoebs gewoon een slaapzak van Hema in 50/62. En volgens mij snapt niemand iets van TOG. Dat zou ik echt loslaten en afgaan op hoe je kindje voelt en regeert.
Toen mijn baby klein was gebruikte ik deze!
Hier kunnen ook de mouwen nog vanaf
Haha idd tog waardes zijn echt nog steeds als hogere wiskunde voor me. Ik let nu gewoon op signalen zoals meer plassen of bewegen naar een hoekje (doen ze omdat het koud is).
@Phoebs je zou evt ook nog inbakeren kunnen proberen als je dat ziet zitten.
God wat werd ik hier onzeker van in het begin. In kleding/pyjama’s staat ook geen TOG dus dat sommetje snapte ik nooit
Onze dochter lag met een week al in een love to dream zakje
Ik zocht laatst iets vergelijkbaars, maar ik kon net niet helemaal vinden wat ik handig vond. Daarom zelf magneetjes met een foto laten afdrukken via de HEMA. Ik gebruik het voor onze peuter van net drie jaar, die iedere dag vraagt wat hij gaat doen vandaag, ik heb dus plaatjes gemaakt van het kdv, ons huis, opa, oma’s, foto met mij en foto van hem met papa zodat hij iedere dag weet, vandaag ga ik naar het kdv en morgen thuis met papa en broertje. Het biedt hem ook duidelijkheid wanneer hij gaat douchen, wie hem naar bed brengt (dit was nogal eens strijd omdat hij de voorkeur geeft aan mij). Voor nu werkt het zo fijn, ik kan me voorstellen dat hoe ouder hij wordt, meer kaartjes handig zouden zijn, van bijvoorbeeld verjaardagen of echt dagritmes met opstaan, aankleden etc
Aldi heeft een leuke speelgoedfolder. Voor de liefhebbers van sensorische bakken verkoopt de Aldi vanaf 9 november benodigdheden om er zelf 1 samen te stellen. Overigens staan er ook wobbels, pikler driehoeken en stapelstein lookalikes in de folder (vanaf 30 okt). En neppe connetix vanaf 2 nov
Heb je deze ooit nog besteld en zo ja welke en waar?
Ik meen me te herinneren dat ik iets las over proefpakketten voor wasbare luiers. Ik wil eigenlijk eerst wat uitproberen voordat ik een lading totbots of popolini koop en het niet blijkt te passen.
Weten jullie waar dat kan? Ik kan zelf niks meer vinden. Ik weet dat er fb-groepen zijn, maar ik heb geen facebook.
Je kan bij Nappy’s verschillende merken en soorten wasbare luiers proberen in een huurpakket. Ik ben zelf heel enthousiast over wasbare luiers en heb ook veel gehad aan alle tips van forummers toen ik begon, dus als je een keer vragen hebt: laat 't weten
Edit - dacht dat je bij de billenboetiek de merken kon huren die jij noemt maar dat is dus niet (meer) zo.