Tips, ervaringen & aanraders #10

Hoelang blijft het lampje van de Lopileis slaaptrainer op groen? Lees bij sommige (zoals de Numsy Lou?) dat ze na 5 min groen uitgaan/dimmen. Blijft deze wel lang aan? Ik wil m buiten handbereik van peuter zetten, dus hij moet wel blijven branden.

1 like

De hele dag als je hem niet uit zet. Je zet ā€˜m uit door een druk op z’n kop te geven. Hij gaat dan automatisch over naar het nachtlampje. Dus om hem helemaal uit te zetten moet je 2 keer drukken.

3 likes

Wij hadden eerst de piep, later de mini (was wel hittegolf toen) en dan de teddy newborn, allemaal van Puckababy (tweedehands), omdat ze graag ingebakerd werd (met mini en newborn bouw je dat geleidelijk af). En daarna vanaf 8 maanden ofzo die Hema slaapzakken van 3 tog met mouwen. Zelfs een groot deel van de zomer :joy: terwijl het niet koud is in onze slaapkamer, maar we merkten dat ze beter slaapt als ze het lekker warm heeft. Oh en wij doen er geen pyjama onder, alleen haar body, dat scheelt natuurlijk ook in warmte (en in armpjes en beentjes in kleertjes proppen haha, zeker als ze zo klein zijn en je 's nachts moet verschonen).

2 likes

Ooh dat klinkt goed! Alleen best duur in vergelijking met kant-en-klare dagplanning magneten. Als ik het bij de Hema zou willen laten maken is het 11 euro voor 4 magneten, dan wordt het wel een duur grapje.

Voor nu vind ik de magneten van Thuis bij Muis vrij compleet, maar vind het een beetje raar/jammer dat een muis in alle plaatjes centraal staat. Ik zou het eigenlijk gewoon neutraal willen zegmaar.

Ja, idd best prijzig, maar er was vorige week een korting van 30% op fotocadeaus dat was wel fijn, toen iets meer dan €30 kwijt voor 16 magneetjes. Misschien ff de website in de gaten houden, zal vast vaker terugkomen!

Edit: de korting is nog geldig tot maandag :blush: ik weet niet of ik de code mag delen, maar de code staat hier

Hoe gaan jullie om met de laatste voeding op de dag/nachtvoedingen in combinatie met tandenpoetsen? Onze baby krijgt eigenlijk altijd een flesje als onderdeel van het naar bed gaan ritueel. Hij wordt daar vaak ook slaperig van en we leggen hem direct na de voeding in bed, daarna poetsen we dus geen tanden meer. Ook niet na eventuele nachtvoedingen waar hij soms nog voor komt… nu betekent dat wel dat de melk de hele nacht in zijn mondje zou zitten en ik lees diverse bronnen over zuigflescariĆ«s die daardoor zou kunnen ontstaan. Poetsen jullie nog de tandjes na zo’n avond of nachtvoeding?

Toen we bij de oudste twee over gingen op een fles hebben we dat wel zsm gedaan (dus geen fles direct na poetsen). Maar toen waren ze al wel 1.5 oid. (Daarvoor borstvoeding en dan schijnt het niet te zijn).
Ik heb 2 kinderen met heel slecht gebit (kaas kiezen). En dat is echt geen lol… dus zijn er wel scherp op

3 likes

Bij Wasbaar Wonderland kun je ook huren en zijn de voordeel pakketten redelijk goed geprijsd ook.

2 likes

Wij hebben gewoon voor de geboorte een grote set totsbots gekocht. Maat 1&2. Nooit iets anders geprobeerd. Het past bij beide kinderen goed. Nooit lekkage. Bij kind 2 nog wat extra over broekjes gekocht. Deze merken zijn gewoon allemaal goed. Als je maar niet via ali gaat bestellen. Misschien had huda bij de tweede wel een iets mooiere pasvorm gehad. Geen idee niet geprobeerd. Je koopt het toch meestal ook voor meer dan een kind?
Ik werd daar iig heel onzeker van in het begin al die mensen met meningen over bepaalde merken terwijl het uiteindelijk weinig verschil maakt.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9).