Zag toevallig net een post van Zeeman voorbij komen. Geen idee of het wat is maar goedkoop is het wel haha
Oh echt, hadden onze dochter er even ingezet in de winkel en dat is me niet direct opgevallen!
@Nefertiti Ja daar twijfel ik dus over. Ik vond hem echt heel soepel rijden maar dat was natuurlijk wel in een winkel met perfect gladde vloer. Ik ben ook bang dat de kleine wieltjes snel verslijten bij intensief gebruik.
Heeft iemand een tip voor een fijne, zachte babyshampoo zonder parfum of andere onnodige bestanddelen erin? Baby is nu ruim 5 maanden en we hebben zijn haartjes nog nooit gewassen, ook omdat ik een beetje panisch ben om teveel producten en kunstmatige dingen op zijn huidje te gebruiken. Maar hij heeft best veel haar, dus het wordt wel eens tijd denk ik. Hij heeft ook best wat berg op zijn hoofdje (wat ik ook maar gewoon laat zitten, het valt bijna niet op door de flinke haardos en hij heeft er geen last van).
Incia of Naif? Ik vind Naif alleen niet lekker ruiken. Maar volgens mij ben ik daar een van de weinig in haha. Mijn baby had ook berg en ik heb het wel weg gehaald met dr Leenarts zalf. Werkte heel goed! Had ook niet het idee dat het heel agressief is. Hij had er ook geen last van maar ik heb een paar kindjes op werk (peuters) en tussen hun haar zie je nog steeds berg en dat is helemaal bruinig/zwartig geworden. Maar het kan ook wel vanzelf weg gaan geloof ik.
Weleda?
Derma eco baby
Ik gebruik altijd neutral baby shampoo. Ruikt letterlijk nergens naar haha en prima shampoo.
Weleda vind ik erg fijn!
Ik heb deze nav jouw post gekocht en vind deze echt heel fijn! Mijn baby had een hele droge huid na haar babyacne uitbraak en nu is haar gezichtje zo zo zacht.
Andere optie, niet wassen met een product. Onze oudste is 2 jaar en we hebben dr haar nog nooit gewassen (ondanks dat ze al snel veel haar had). Niet omdat ik dat per se zo voorgenomen had maar meer, nooit een moment gehad tot nu toe dat we het nodig vonden? Het bespaart ons tot nu toe in ieder geval een hoop gedoe (als ik me haren wassen uit mijn eigen vroege jeugd herinner).
Op deze reactie had ik eigenlijk gehoopt. Ik denk dat we maar gewoon de gok gaan wagen. Mocht het echt tegenvallen dan hebben we natuurlijk nog altijd de Maxi Cosi in huis.
Naif heeft volgens mij best veel parfum erin zitten toch?
Ja ik denk het ook! Al hebben ze nu wel al een aantal producten parfumvrij gemaakt, maar volgens mij nog niet de shampoo en douchegel.
Ik gebruik deze volgens mij voor alles. Ruikt nergens naar en kwam uit die parfumvrij site van @Huismus ook naar voren als budget aanrader.
Laatst had m’n man de 2 in 1 gekocht en die geurt wel dus die gebruik ik nu zelf maar haha.
Ik vind het ook een beetje onzin, water is voldoende bij ons want het haar wordt absoluut niet vet. Ik zie ook geen verschil tussen twee weken niet gewassen en net gewassen. Mijn man gebruikt het graag maar ik weiger het te doen, het is zoveel gedoe.
Hm dat klinkt niet zo fris, als het bruin of zwart wordt Ik heb die zalf van dr leenarts in huis (een vriendin had hem over) maar mijn baby’s haar is zo lang dat ik echt niet goed voor me zie hoe ik dat moet doen haha. Hij heeft echt een hoofd vol met haar, en bovenop (waar de berg voornamelijk zit) is het wel 8 cm lang ofzo
Thanks voor alle tips voor shampoo (of geen shampoo gebruiken). Loopt flink uiteen iig, ik ga de verschillende merkjes eens opzoeken en bekijken! En misschien wacht ik er toch nog wel een tijdje mee om zijn haartjes te wassen.
Mijn dochter en ik hebben een megagevoelige huid en ik gebruik zo’n zeepvrij blokje voor baby’s van Holland & barret (?). Bevalt heel goed en ruikt lekker.
Wij gebruiken ook nooit shampoo. Het wordt nooit vet en gebruiken toch geen gel o.i.d. Mijn zoon is bijna 4
Mijn kind smeert wel echt spaghetti in haar haar en rolt in de zandbak. Dat krijg ik er zonder shampoo niet heel lekker uit.