Tips, ervaringen & aanraders #10

Bladergoud en studio Dijs

2 likes

Meestal nam ik hem mee. We gingen dan bijv. naar de speeltuin en dan was het niet zo ver lopen dus vond ik dat voor een klein stukje wel goed te doen.

Maar als die beugel er op zit. Kan de Joolz dan nog zo makkelijk inklappen of moet je die dan ook steeds weer er af halen?

Nee die moet er dus iedere keer vanaf, je kunt hem wel aan een kant los halen en dan de wagen platvouwen maar dan steekt de beugel er aan kant uit. Vond ik in de auto bijvoorbeeld heel lastig.

1 like

De aer+ beugel kan erop blijven zitten. Heb spijt dat ik voor wat euro’s minder de aer beugel heb gekocht. Ga het misschien nog wel halen en die andere verkopen.
De aer+ beugel kan ook op de aer.

3 likes

Ik kom weer even terug op mijn luier vraag van laatst… Ons kleintje is nu iets meer dan 3 kilo maar door zijn vroege komst heel dunnetjes. Hij lekt door Kruidvat eigen merk en de duurdere Pampers heen. Heb ook Woezel en Pip gekocht maar maatje 1 is véél groter dan bovenstaande maatjes 1, daar lekte hij na een uur al langs/doorheen. Gaat allemaal om plasluiers trouwens.

Ik heb inmiddels een half Kruidvat schap in de babykamer aan luiers… iemand nog een gouden tip of advies?

Kan wel janken want nu moet de pukababy in de was dus slapen wordt ‘m vanacht ook niet meer.

Hier sinds gisteren ook de waterpokken. Ondanks het havermout badje en zink smeren op de plekjes hebben we vannacht allemaal heeeel weinig geslapen. Vind het vooral lastig bij haar hoofdhuid, daar kan je niet echt smeren. Hoe is het nu bij jullie?

Als ik google zie ik dat sommige merken ook maat 0 verkopen. Zou dat iets kunnen zijn of zijn die al te klein voor je kindje?

1 like

Maar is maat 0 echt te klein? Ik zou je niet blind staren op de kilo’s die op de verpakking staan maar ook kijken wat aansluit.

En een reserve puckababy aanschaffen (via vinted)! Of je kan op youtube filmpjes kijken hoe je kan inbakeren met een hydrofiel.

2 likes

Ik heb een vriendin laatst de tip gegeven om de romper los te maken, doordat die tegen de luier aandrukt. Dit geeft geholpen, en zij had ook alles al geprobeerd (zelfs maandverbandjes bovenin de luier :sweat_smile:). Misschien is de tip al gegeven maar hopelijk heb je er iets aan!

2 likes

Wat rot. Wat bij ons fantastisch werkte zijn wasbare luiers maar weet niet of je daar interesse in hebt. Zou de Popolini minisnap aanraden met bijbehorende overbroekjes. Heb daar nog nooit een lek mee gehad.
Qua wegwerp vind ik rascal and friends luiers heel goed. Maar die zijn er volgens mij vanaf 4 kilo en vallen best ruim.

2 likes

Ik gebruik altijd Lillydoo, wil wel een paar maat 1 naar je opsturen om te proberen?

3 likes

Dit klopt niet hoor. Zodra je de rits open hebt verschijnen er bandjes waarmee je kunt verstellen hoe plat je de ligstand wil

Edit oh ik zie nu dat je het over de + hebt, ik heb de aer. Maar kan me niet voorstellen dat ze de + juist minder goed gemaakt hebben

2 likes

Oh echt? Excuus! Dan heeft de medewerker in babypark mij verkeerd ingelicht :sweat_smile:

4 likes

Net nog een edit gedaan in mn post :sweat_smile: ik kijk het wel even na

1 like

Aan de andere kant zit dan het verstelbare bandje bij de aer. Dus denk bij de aer+ ook wel

1 like

Ik deed dan de plakkers altijd iets schuin richting de voeten plakken (ipv richt de navel) zodat de luier wat strakker om de dijbeentjes zaten. Weet niet of ik het goed genoeg uitleg :face_holding_back_tears: Ook kun je bij de rug/buik de luier maar binnen vouwen.
En je doet het vast al maar het geslacht niet naar boven gericht hebben in de luier zeg maar :sweat_smile:

En wordt lekker weer, die puckababy droogt wel.

2 likes

Puckababy gewoon droog föhnen vanavond! Heb ik ook zo vaak staan doen.

7 likes

@Memento_mori We zijn overgegaan op 1 omdat hij bij 0 ook al af en toe doorlekte, dat leek voor ons dat ‘ie te klein zouden zijn… gedoe zeg! Ik ga maar weer een tripje maken naar Kruidvat :face_exhaling:

En idd even een reserve aanschaffen via Vinted, stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb!

Oh wat vervelend zeg! En hij lekt dan door bij de rug, buik of benen?

3 likes