Tips, ervaringen & aanraders #10

Persoonlijk zou ik 62/68 doen en dan de mouwtjes omslaan. Maar de jasjes vallen wel groot idd. Net wat je mooi vindt

5 likes

Mijn dochter was bij haar geboorte in november 54cm en heeft tot het te warm werd tegen juni de 50/56 makkelijk gedragen. In augustus heb ik de 74/80 gekocht en die draagt ze nu nog steeds bij maat 80/86. Als je wilt kan ik wel een foto sturen hoe 50/56 bij haar zat aan het begin en einde.

2 likes

Ik gebruik 62/68 nog voor mijn baby in maat 80 (bijna een jaar) en hij is nog steeds een beetje te groot.

2 likes

Ik heb sinds kort maat 62-68 in huis, mijn kind heeft heel lang 50-56 gedragen. Ze was natuurlijk wel wat kleiner dan de gemiddelde baby, maar ze draagt nu voornamelijk 68, soms nog 62 en eigenlijk kon het jasje van 50-56 nog wel. Werd wat aan de korte kant, maar verder… valt dus erg ruim!

2 likes

Wij gaan deze zomer voor het eerst op echte strandvakantie met een baby en een peuter. Ik moet dus allemaal dingen bedenken en aanschaffen waar ik nog nooit bij stil gestaan heb.
Dingen zoals een UV pakje, een puddle jumper, slaaptentje voor op het strand etc. Zijn er nog onmisbare tips of dingen die echt mee moeten?

Je hebt al veel reacties gehad meer hier nog iemand die een baby aan het uitbroeden is op de 3e verdieping. Vonden het even spannend maar zien het zoveel buren doen met baby’s de trappen op en afsjouwen. Wij kunnen onze kinderwagen kwijt op de 1e verdieping. Wij gaan zelf vooral inzetten op een draagzak en hebben als autostoel de maxi Cosi coral, die heeft een lichter binnenzitje die je er extra uit kan klikken.

3 likes

Slipstops tegen uitglijden bij het zwembad en op het hete zand.
En voor UV-pakjes de tip om een felle kleur (oranje/roze/rood) te kiezen, die andere kleuren zie je niet door het water mocht je kind onder water raken.
En als je zo’n tentje koopt, thuis ook al een paar keer mee oefenen, anders kan het nog wel eens krijsen worden als je ze erin opsluit :sweat_smile:

2 likes

goeie van die slipstops!
een gekleurd uv pak heb ik idd geregeld, dankzij een tip van hier ook

pak van vinted

dat tentje wordt al mee geoefend, echt een verademing om mee te nemen ipv zon gaar campingbed haha

4 likes

Wasbare zwemluiers, strandspeelgoed (met een schepje en een emmer kom je al heel ver), zonnehoedje, zwemband voor de baby.

2 likes

Wasbare zwemluiers inderdaad! Ik heb die van happy bear en die zijn echt top!

2 likes

goeie, ik heb er maar 1 maar beter nog 1 erbij!
hoop dat het past onder zo’n uv pak haha

1 like

Ja past prima! Maar hou er wel rekening mee dat een wasbare zwemluier zo lek is als een mandje voor plas (net zoals gewone zwemluiers) dus dat je tussen het zwemmen door een normale luier aan doet.

Ik heb 2 UV pakjes zodat er 1 droog en 1 nat kan zijn. Parasol huren of op bestemming kopen, en een handventilator vond ik heel handig om in het tentje of de kinderwagen te hangen zodat het niet zo leip warm is tijdens het slapen. Ik was op onze strandvakantie de Dooky voor de wagen vergeten en dat bleek erg onhandig want een hydrofiel is lastiger veilig (qua voldoende tocht) te knopen en waait sneller weg.

En iets van een groot kleed vind ik fijn op het strand, dan is het niet 1 keer rollen van de handdoek af.

Ik heb nu alle strandspullen in zo’n netjes boodschappentas van de AH zodat ik een paar keer kan schudden en dan het meeste zand er wel af is, maar ben nog op zoek naar een handigere tas met kleine gaatjes.

1 like

Even een tip voor mensen die baby-led weaning doen: koop een catchy! Soort van plastic opvangbak die je om de kinderstoel doet. Scheelt een hoop schoonmaak- en bukwerk.

1 like

Mocht je niet gaan vliegen:

Wij hebben deze gehaald en ik denk dat ons kind nu al niet kan wachten totdat we op vakantie gaan en het gebruikt kan worden.

7 likes

Afhankelijk van waar je heen gaat even kijken of drijfhulpmiddelen zoals zwembandjes of puddle jumper wel is toegestaan.
Aan de Nederlandse stranden wordt het afgeraden. In ondiep water heb je er niets aan het drijfvermogen en kan het opstaan moeilijker maken. In diep water kunnen kinderen makkelijk wegdrijven door stroming of wind, iets wat je op zee niet wil

Voor peuter een polsbandje met telefoonnummer.
Schepje en emmertje

1 like

Ik haalde dan de wagenbak van het onderstel en tilde die naar boven. Maar inderdaad, je moet wel een ruim trappenhuis hebben om dat te kunnen doen. En draagzak is ideaal.

Verder vond ik een appartement best chill met een baby. En je hebt geen traphekjes nodig :grin:

3 likes

dit is nog een hele goede!
en we gaan naar Italië, maar idd wel het overwegen waard wat je zegt
waar we heen gaan is de zee wel heel ondiep maar je weet het maar nooit
ik ga dit nog even overdenken : )

2 likes

Voor het polsbandje. Ik heb zoiets op Amazon gehaald. Je kunt ze op maat maken en zitten ook best stevig vast.

https://www.amazon.nl/-/en/Childrens-Identification-Bracelet-Anti-Loss-Children/dp/B0B53JC6GQ

2 likes

Hebben jullie tips voor fijne uv pakjes?? (Of toevallig iemand die ze verkoopt? Zoek er 2 in maat 74)

1 like

Ik ben nog nooit in Italië geweest dus geen idee wat daar het advies is. Er is vast iemand anders die dat weet. Een puddle jumper neemt nogal wat ruimte in dus zonde om voor niets mee te nemen.

Polsbandjes heb ik van mijnarmbandje.nl maar daarnaast ook beschrijfbare zoals het linkje van Keroppi want soms is een ander telefoonnummer handiger of bandje vergeten ofzo.

1 like