Ja, zou hier ook voor gaan. Mijn kind nam die step altijd overal mee naartoe.
Hier ook goede ervaringen met de Decathlon step! Super ding.
Wij hebben het allegoedkoopste model step van de Decathlon en zou 'm niet aanraden. Volgens mij rijdt hij echt veel minder soepel waardoor het veel âzwaarderâ is.
Wij hebben die Decathlon step waar je dat gekleurde deel waar ze op staan los bij moet kopen. Kind stept er al vanaf 1.5jaar op en is het 2e kind wat deze step gebruikt. Voor onszelf zou ik het nut van zoân andere/ dure niet inzien.
Wij hebben een Mini Micro step (mét lampjes) en zo blij mee. We zijn nu op vakantie en hebben hem op het laatst nog in de koffer gepropt en zeiden gisteren toevallig nog, dat ding is al 100 keer zijn geld waard. Lekker crossen over de boulevard. Hij is wel duur, maar hij is echt mooi en stevig vind ik. Je kunt hem evt ook wel weer goed doorverkopen.
ik zou sowieso voor iets 2e hands gaan dan is de burn minder hard als ze het niet gebruiken
Dank je voor jullie antwoorden! Heb ik wat aan. Ik ga wel even met haar langs de decathlon om te kijken.
@Sanseveria die micro dacht ik ook al aan. Heeft ze van het weekend op gestaan bij de speeltuin.
@Gelatelli ja ik zal even kijken voor tweedehands, maar opa en oma willen het graag cadeau doen en ik denk dat oma hem nieuw wil kopen. Dan geef ik hem gewoon weer door aan neefjes/nichtjes.
Ik heb voor de baby (7 weken) een 2e hands bugaboo buffalo wagen. Fijn om door het bos mee te lopen met de hond, maar in de praktijk toch wel behoorlijk groot en onhandig om mee te nemen in mijn kleine auto naar mân schoonouders. Aangezien die straks 2 dagen in de week gaan oppassen na mijn verlof, wil ik toch liever een lichtere, makkelijk opvouwbare wagen erbij. Maar ja, hij kan natuurlijk nog niet in een buggy. Zijn er nog aanraders wat betreft kinderwagens die wat kleiner zijn en makkelijk inklapbaar?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wij willen binnen 6 - 11 weken (niet echt tijdsgebonden) graag op vakantie met onze twee kids (eentje bijna 3 en eentje van 10 maanden). We zijn al veel weggeweest in NL en ik merk dat we toe zijn aan echt er even uit en wat zon ânodigâ hebben.
We twijfelen nu tussen autovakantie of vliegvakantie. Beide geeft me zoveel stress. We hebben zelf geen auto, dus dat wordt dan een auto huren (voorheen gingen we met auto van schoonouders, maar dat kan helaas dit jaar niet).
Vliegvakantie lijkt me dan wellicht makkelijker, want boek gewoon via organisatie zonder nadenken. Alleen hoe werkt dat dan weer, mag de maxi-cosi mee? Hoeveel kilo hand- en ruimbagage, wat zijn de regels. Onze kinderwagen is te groot, dus we hebben een buggy nodig etc etc.
En los daarvan, waarheen moeten we gaan. Waar begin ik deze zoektocht? Wij haten (als in, ik ga dan echt niet, dan heb ik het thuis gewoon te fijn) van die grote parken, heel veel zwembaden, grote vreetschuren, etc, heel veel vooral haha. Ik hou heel erg van kleinschalige appartementen (hoeft niet eens op een park te zijn, helemaal los ook prima). Hoe pakken jullie dit aan?
Kijk eens bij elizawashere, daar hebben ze kleinschalige accommodaties weg van de massa. Wij zijn toen onze kinderen baby waren eens naar Portugal geweest via hen, was echt een topplek. Uurtje van Porto, met allerlei diertjes en een fijn zwembad. Je boekt het meestal met vliegreis en huurauto.
Op de site van de vliegtuigmaatschappij vind je gewoon de specs voor bagage enzo. Of je belt even, dan kun je alles vragen en weet je het meteen.
De bugaboo dragonfly of de joolz aer eventueel? Daar kan je beide een bak op kopen.
Misschien een wagen op marktplaats kopen en daar laten? Hoef je niet steeds de wagen mee te nemen.
Ja wij hebben ook een wagen bij mân ouders staan, ideaal. Ze waren er niet zo enthousiast over eerst maar vinden het nu toch wel handig. Was omdat ik altijd met de fiets naar ze toe ging en ze dan geen wagen hadden.
Idd Eliza was here! Wel even checken of je accomodatie kindvriendelijk is (dat was ons appartement niet zo, evengoed een heerlijke vakantie gehad). Informatie over bagage hoor je wel als het geboekt is (en alles is bij te kopen als je meer nodig hebt) en autostoeltjes kun je ook ter plekke huren. Maak er vooral geen heel grote zoektocht van want dan word je gek inderdaad.
In het vliegtuig zit een kind <2 in principe op schoot.
De buggy/ kinderwagen mag mee tot gate en gaat dan in ruim (tenzij je extreem kleine opvouwbare hebt, die mag bij sommige wel mee als handbagage).
Hiervoor betaal je niet extra.
Enige vervelende is dat bij aankomst de wagen op bagageband komt.
Autozitje/ stoeltje kun je bij auto bij huren.
Laatste keer kon ik zelfs bij autoverhuur gewoon kiezen welke ik wilde.
Vanaf 9 maanden kunnen ze in stoeltje ipv maxicosi.
Maxicosi meenemen is lastig, je kunt een extra stoel boeken voor je kleine maar standaard maxicosi is te breed voor vliegtuigstoel, dus zijn maar enkele die kunnen.
Ik had vorig jaar (met 9 maanden) goedkope 2ehands buggy gekocht om mee te nemen en dus stoeltje bij huurauto. Ging eigenlijk heel soepel.
Ja, dat is nog handiger natuurlijk. Goed idee!Ik zie al gelijk prima wagens op marktplaats. Alleen nog even mân schoonouders overtuigen
Edit: helaasâŠze willen het niet, want geen ruimte om de wagen stallen.
Heeft iemand hier recent nog een fiets gekocht bij Veloretti? We willen voor de derde verjaardag van onze zoon een fiets geven en hoor altijd goede verhalen over Veloretti maar de recensies zijn de laatste weken/maanden echt dramatisch slecht.
Dat klinkt meer als buikgriep denk ik? Waterpokken heeft best een lange incubatietijd volgens mij. Bij ons zat er anderhalve week tussen onze twee kinderen. Begon met hoesten en koorts en toen kwamen de eerste vlekjes ook al.
Hier helemaal niets gemerkt tot ik wat vlekjes zag en ze ongeveer op dat moment ook licht verkouden begon te worden. Veel erger is het ook niet geworden. Wel inderdaad een lange incubatietijd, het duurde hier wel twee weken van blootstelling tot de eerste vlekjes.
Ons zoontje heeft vandaag zijn eerste vaccinatie prikken gehad en slaapt nu al 2,5 uur. 10 minuten geleden mocht hij officieel alweer een fles. Weet nou niet zo goed of ik hem wakker moet maken of maar lekker moet laten slapen Wat zouden jullie doen?
Hij voelde zich de rest van de dag erg goed!