Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik gaf de fles op verzoek, dus ik zou hem lekker laten slapen en de fles geven als hij wakker wordt. Geef je altijd op een vaste tijd de fles of is hij zelf heel stipt? Ik zou denken dat hij de slaap nodig heeft.

3 likes

Hij is vaak zelf heel stipt haha!
Vaak komt hij zelf maar maximaal 10 minuten eerder of later. Had even bij hem gekeken en hij slaapt zo diep dat ik niet verwacht dat hij snel wakker wordt. Denk dat we hem maar lekker laten slapen :blush:

2 likes

Ja, mijn baby had ook een eigen klok, dus op schema werkte hier ook niet.
Als hij honger heeft zal hij wel wakker worden en als het erg lang duurt kun je hem altijd nog wakker maken. Maar als ze niet lekker zijn is het niet gek dat ze minder drinken/eten.
Tenzij zijn gewicht een probleem is natuurlijk.

1 like

Mijn motto is: nooit een slapend kind wakker maken :smile:

13 likes

Wij zijn in de zomer met dochter van drie maanden en zoontje van drie naar Italië gereden en zitten op dit moment op een van de Canarische eilanden, met het vliegtuig dus. Dochtertje is nu dus 11 maanden. Beide goed te doen vind ik, je moet gewoon zorgen dat je alles wat je nodig hebt aan luiers, melk, snacks (vooral veel snacks!!) voor het grijpen hebt in de auto/in je handbagage hebt. Ik vond het pakken van koffers voor in het vliegtuig wel wat uitdagender dan pakken voor in de auto, want dan kun je natuurlijk meer mee (en je hebt zoveel zooi haha). Maar met het vliegtuig ben je wel weer veel sneller in zonzeker weer (hoi, 28 graden hele week). Met de auto gingen wij naar Italië en dan ben je wel écht lang onderweg (met ook nog overnachting)

Ik vind verder een draagzak én buggy meenemen heel handig, dan kan je dat een beetje afwisselen. Zoontje gaat normaal nooit meer in de buggy, maar hier wel af en toe. En een baby mag hem dus gratis mee in het vliegtuig.

Wij zitten nu voor het eerst in een Airbnb en ik vind het echt ideaaaaal. Wij wilden sowieso 2 slaapkamers en dan vond ik appartementen best duur. Ik had nu gezocht op kindvriendelijke accomodaties en we hebben alles bij de hand, kinderstoel, bedje etc. En een lekker groot terras. Dat vind ik met kind(eren) wel echt een must, omdat je best veel bij het huisje zit door slaapjes en ‘s avonds, en dan kun je zelf ook gewoon lekker chillen.

3 likes

Ja die hebben wij ook (die waar je dat gekleurde ding los op moet klikken dus) en ze kunnen er hier dus beiden geen lange stukken op steppen. Dacht eerst ze moeten het leren, maar hebben hem nu 1,5 jaar. Klein stukje ja, maar niet naar de winkel ofzo. Ik heb zelfs een fase de scoot&ride laten verdwijnen met het idee dat ze het wel leren als ze geen alternatief hebben, maar bee.

Wij hebben er dus onlangs nog een 2e scoot & ride bijgekocht. Onze dochter van bijna 5 gebruikt de scoot&ride ook nog, die krijgt voor haar verjaardag een step met 2 wielen en dan kan die van haar naar haar broertje want die kan er ook al mee uit de voeten (als fietsje).

Dus mijn tip; test het uit want het is echt zo kindafhankelijk. Scoot&ride konden ze meteen mee uit de voeten en die decathlonstep niet en ondanks dat we ze echt hebben gestimuleerd, gaat hij nu naar de kringloop.

17:30 mocht hij de fles, om 18:00 werd hij wakker. 1,5 uur wakker geweest en nu weer op bed want hij is alweer moe. Verder wel ontzettend vrolijk op de momenten dat hij wakker is dus we zijn allang blij :blush:

3 likes

Vermoeidheid/veel slapen is wel een bekende bijwerking van de eerste vaccinaties! Fijn dat ie verder wel vrolijk is tussendoor :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Welk zoekboek voor max 10 en/of max 15 euro raden jullie aan?

En nog andere tips voor 2e verjaardag van max 10 euro?

Mijn zoontje is gek op deze

Klei, puzzels, buitenspeelgoed en Bobbi boekjes zijn ook leuk om te geven. Dat kun je denk ik wel binnen je budget vinden.

3 likes

Wat zijn leuke spelletjes om met een zesjarige te spelen? Ze is helemaal weg van Uno, dus zoek iets wat daar een beetje op lijkt.

Pesten, heb je meteen in elk mogelijk café iets te spelen!

1 like

Beverbende, pesten, keer op keer, kinder yatzee (garden yatzy), cluedo junior, mens erger je niet. Vooral beverbende is echt een grote hit bij ons in huis en de potjes duren niet lang.

1 like

Regenwormen junior is hier naast UNO ook een grote hit!

1 like

Dobble!

3 likes

Euro duurder maar mijn dochter vindt dit echt een leuk zoekboek.

Bekijk Zoek en ontdek - Naar de markt op: Zoek en ontdek - Naar de markt, Doro Göbel | 9789021683447 | Boeken | bol

Op de achterkant kun je de personages opzoeken en elke bladzijde “vertelt” een nieuw verhaal. Er gebeurt zoveel. Er zijn nog 2 andere varianten (aan het werk en varen) maar naar de markt blijft haar favoriet.

3 likes

Lama! Wordt hier veel gespeeld en lijkt er heel erg op

3 likes

Ik ben misschien heel dom maar ik vind beide dekbedden bijna even dik, ik merk maar een heel klein beetje verschil.

Maar is dan het zomer gedeelte 3.2 en het wintergedeelte 4.0 of zijn beide delen samen 4.0?
Want het andere gedeelte is nooit 0.8 in mijn ogen.

Je kunt beide delen aan elkaar maken met klittenband.

Ik denk samen 4 tog, want winter is als je beide delen gebruikt. Staat er alleen niet duideljjk. Ook niet bij Jollein zelf, maar omdat het dekbed als een eenheid wordt omschreven lijkt me de tog-waarde ook voor die eenheid.

@Memento_mori @Howth
Thanks.
Wil graag op haar verlanglijstje ook altijd genoeg voor een kleiner budget, ik vind zelf 10 euro voor kinderverjaardag ook wel genoeg. Maar ga deze er sowieso bijzetten.

1 like