Tips, ervaringen & aanraders #10

@Memento_mori @Howth
Thanks.
Wil graag op haar verlanglijstje ook altijd genoeg voor een kleiner budget, ik vind zelf 10 euro voor kinderverjaardag ook wel genoeg. Maar ga deze er sowieso bijzetten.

1 like

Ik zie soms op Instagrams accounts langskomen die leuke tips delen voor uitjes / restaurants / speeltuinen voor kinderen. Maar dat zijn altijd net andere regio’s dan waar ik woon.

Iemand tips voor dergelijke accounts maar dan (ruime) regio Rotterdam / Zuid-Holland?

2 likes

Zou ik ook wel willen weten! Ik kan hier altijd maar weinig leuke plekjes vinden :confused:

Hier wat eigen tips:

• Hoeve Bouwlust, Maasland
  • De Vreemde Vogel, Vlaardingen
  • Juffrouw van Zanten, Rotterdam
  • Pannenkoekenhuis de Soete Suikerbol, Vlaardingen
  • Strand Vlugtenburg (de Pit/Elements)

Ik wil nog graag naar plukkerij Framblij en het Klauterwoud in Vlaardingen.

5 likes

Kidspots_nl doet het hele land, maar veel ZH want daar woont ze zelf geloof ik. Daar haal ik altijd wel leuke dingen vandaan.

3 likes

Ah aantal dingen die ik nog kende. Ben je al eens bij de Belevenisboerderij in Schieveen geweest? Met mooi weer hebben ze een leuke buitenspeeltuin en er zit fijne horeca bij.

Qua plukken vind ik de Buytenhof in Rhoon ook leuk. Vorig jaar hebben we daar aardbeien en peren geplukt. Voor de appels waren we nét te laat. Maar sowieso leuk omheind (!) speelgebied waar het terras op uitkijkt.

6 likes

Mom.on.tour doet veel Randstad

4 likes

Buytendelft is ook leuk! Superleuke waterspeeltuin hebben ze.

4 likes

Bestaat het wjekw-topic voor kinderen niet meer?

Ah, dat ben ik nog niet. Even doorposten hier dan nog maar.

1 like

Ik volg daarvoor pipenpia en kotersenkoffie op Instagram :blush:

2 likes

Ik volg Kari van der Heide, zij gaat vaak naar musea in de Randstad, waar dan kinderdingen zijn.

1 like

Ik wil in de meivakantie 1 of 2 nachtjes met mijn oudste van 4 gaan slapen in een leuke accomodatie op een camping. Bijv iets van een pipowagen, maar kan ook iets anders zijn. Tent lijkt me ook leuk maar de temperaturen zijn nog zo laag dat ik dat nog niet aandurf.

Iemand een tip voor een leuke camping niet al te ver van de randstad? Ik wil er best met de auto heen rijden. Maar liever niet meer dan 1.5 uur rijden.

Logeren op de boerderij is heel leuk! Farmcamps biedt dit aan

Heeft iemand tips voor leuke baby/kinderkledingwinkels in Rotterdam?

1 like

Le Fanfare, Pommes de Jus, Little department store. Allemaal wel duur. In Hillegersberg. Ik vind dat je in het centrum weinig hebt. Alleen de kleine kapitein vind ik leuk maar dat is meer speelgoed en boekjes.

Mijn hemeltje in Kralingen. Hier hebben ze vooral antroposofische materialen en speelgoed.

2 likes

Geversduin in castricum heeft een holletje in de grond waar je kunt slapen

1 like

Daar ga ik dan inderdaad ook maar vanuit want anders ligt ons kind nu onder 7.4 tog :joy: Maar tot nu toe gaat het goed en vindt ze haar grote meiden dekbed helemaal fantastisch.

3 likes

Nu mijn kinderen op school zitten blijkt de Avond4daagse ineens een heel ding. In mijn tijd (of iig in de plaats waar ik opgroeide) was dit helemaal niet aan de hand dus ik zie er de lol ook niet van in, en al helemaal niet voor kinderen van 4 a 5 jaar.

Is dit overal echt een happening tegenwoordig of heb ik de pech dat ik nu ergens woon waar iedereen hier helemaal wild van wordt?

1 like

Ja ik heb het nu ook nog kunnen afhouden door te zeggen dat ze dan 4 avonden ‘heel lang moeten lopen’ Toen was het animo wel weg want idd klagen ze al over vermoeidheid zodra we >10 minuten in het bos lopen met de hond :grin:
Maar zal misschien het enige jaar zijn, zodra ze horen van vriendjes hoe ‘leuk’ het is…

4 likes

Iemand een tip waar je mooie geboortekisten/memoryboxen kan kopen? Met google vind ik wel het een en ander, maar misschien hier nog een goede ervaring ergens.

2 likes