Mijn kind (5) doet ook niet mee. Groot deel van zijn klas wel, maar hij is ook niet zo’n wandelaar.
Bij mij was het vroeger ook wel echt een ding. Ik liep zelf ook niet mee toen ik in groep 1/2 zat, pas daarna.
Mijn kind (5) doet ook niet mee. Groot deel van zijn klas wel, maar hij is ook niet zo’n wandelaar.
Bij mij was het vroeger ook wel echt een ding. Ik liep zelf ook niet mee toen ik in groep 1/2 zat, pas daarna.
Ah ik baal echt dat de school van mijn zoontje hier niet aan mee doet, zoveel goede herinneringen aan van vroeger
Hier is de avondvierdaagse vanaf groep 3. En dat is echt een prima leeftijd. Mijn kinderen vinden het echt superleuk
Hier doen ze t zelfs op de opvang, maar dan een aangepast rondje, gewoon einde middag dus ouders hoeven niet mee maar mogen wel.
Ik vond dit als kind ook zo leuk! Hele weg liedjes zingen enzo. Maar bij ons was het vroeger in groep 1 & 2 ook maar tot 3 km. Weet niet hoe dat nu is.
Wanneer gingen jullie over naar onderbroekjes en hemdjes voor jullie jongens? Dreumes wordt in juni 2, heeft nu rompers in maat 86/92 maar die worden wat klein. Ik twijfel of ik nu over moet gaan op hemdjes en onderbroekjes of toch nog even rompers houd…
Set pret op de zwaanshals is een super toffe 2e hands kledingwinkel, met alleen maar mooie merken.
Vind dat zo’n leuke camping. Heb met vrienden weleens in het boomhuis geslapen. Je kan hier helaas wel alleen een weekend of midweek boeken. Dat vind ik meteen zo duur voor eventjes weg met zijn 2en.
Met 2,5 ongeveer. Heb in ieder geval nog rompers maat 98 gekocht. Wij zijn eigenlijk overgestapt toen we begonnen met zindelijkheidstraining/hem af en toe op de wc zetten
Bij 2 jaar. Met rompers lekte het vaak door en hij kreeg interesse in het potje en wc dus was makkelijker zelf uit doen.
In wijk blijdorp.
Hier pas met 3 jaar. De rompers maat 92 paste nog net en pas met 3 zijn we begonnen met zindelijk worden gezien hij 0 interesse er voor had daarvoor. Hij zit nu in maat 98/104 vanwege de lengte, maar is wel dun. Dus hebben nu boxershortjes maat 86/92 en hemdjes maat 98/104.
Heb het hier volledig van zindelijkheid af laten hangen wanneer we over gingen op ondergoed/hemden.
Ik zou pas onderbroeken doen als hij zindelijk is eigenlijk. Lijkt me dat die onderbroeken ook helemaal niet passen met een luier er in?
Ah dankjewel voor jullie antwoorden! Klinkt allemaal vrij logisch, koop ik voor de zomer nog wat rompertjes haha
Hier is er een 2.5 - 5 - 10km. Dus de groep 1-2 doet vaak de 2.5!
Idd een groot feest hier en vroeger ook al haha. Ik mocht niet mee doen de eerste jaren en vond dat zooo jammer. Maar onze school deed niet mee dus dan moest je met je ouders, en mijn moeder kon dat fysiek niet…
Wij gaan in juni voor het eerst met twee kinderen op vakantie (autovakantie naar Zuid-Frankrijk). Ik ben nu bezig om een tussenstop te boeken. Hoe doen jullie dit met bedden/slapen? Kinderen zijn dan bijna 1 en 2,5, slapen beide thuis in een ledikant. Voor de oudste denken we wel eens aan een groter bed, maar tot nu toe nog niet echt aanleiding daartoe gehad en ben blij dat ze eindelijk in dr ledikant doorslaapt .
De plek die ik nu als tussenstop heb gevonden heeft een kamer met een 2-persoons en 1-persoons bed, daarnaast bieden ze ook een reisbedje aan. Lijkt me spannend de oudste dan ineens in een groot bed te laten slapen. Dus voor de oudste dan maar zelf een reisbedje meenemen? Of oefenen met in een groot bed slapen? Op de plek waar we heen gaan zitten we trouwens ook met deze uitdaging, niet alleen de tussenstop. Heel benieuwd naar tips! En andere tips hoe je zo’n nacht met z’n vieren in een kamer op een nieuwe plek overleeft ook welkom
Maar wat is er dan zo leuk aan? Een rondje lopen en liedjes zingen lees ik, maar is dat het?
Haha ja wat is er leuk aan de busrit naar schoolreisje? In de bus zitten en liedjes zingen . Geen idee, maar de gezelligheid, met z’n alle gek doen, liedjes zingen enz.
Edit; OJA en de medaille
Anders elke ouder met 1 kind. Dus 1 ouder met kind in 2 persoonsbed en andere ouder in 1 persoonsbed met reisbed. Het is voor 1 nacht toch ?
En anders campingbedje meenemen of vragen voor 2 bedjes.
ze vroegen ons vanuit de opvang bij kinderen rond de 2 jaar om hemd/onderbroek aan te doen ipv rompers omdat ze dan kunnen oefenen met hun onderbroek naar beneden doen etc.
en het is een stap dichterbij groot en zindelijk zijn.
sindsdien hebben wij dus ook onderbroeken, die passen prima over een luier heen (als je ze een beetje groot koopt haha)