Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik laat mijn kind altijd in een Deryan tentje slapen als we ergens anders zijn. Daardoor is ze daar ook aan gewend. Neemt ook ideaal mee, veel kleiner dan een campingbed. We gaan binnenkort naar een land waar in vrijwel geen enkel hotel kinderbedjes zijn en dan gaat ook het tentje mee in de backpack.

De peutertent past je oudste ook in. De babytent die ik nu gebruik is tot ca 2-2.5 jaar. Marktplaats staat er vol mee!

2 likes

Wij hebben zoiets gekocht zodra hij in een groot bed ging slapen. En nemen dit overal mee naartoe (is compact maar wel nog redelijk groot. We hebben de pomp ingewisseld voor een automatisch klein elektrisch pompje wel). Past vb ook in onze reiskoffer etc dus is al mee naar amerika geweest.
Hangt misschien van je kind af maar de onze zou nu op 3 jaar nog uit een gewoon bed vallen. En dan zou ik daar ook weer een bedrand enzo voor moeten meenemen. We boeken zo ook regelmatig iets met een bed ‘tekort’ waar hij daar gewoon in kan slapen.

3 likes

Je hebt ook van die opblaasbare randen die je onder het hoeslaken kan doen. Dan kan je kind wel veilig in een groot bed en hoef je niet helemaal zelf wat mee te nemen.

3 likes

Ohhh, dit lijkt mij wel wat! Bedankt voor het delen. Eigenlijk een nestje voor grotere kindjes. Ik heb dat nestje zo gemist, want een campingbed werkt hier niet.

Ja we zijn er wel tevreden van. Eens hij thuis overgestapt was Naar een groot bed wil hij ook op verplaatsing niet meer in een ‘baby’bed. Hier slaapt hij wel graag in. Tot hiertoe al veel gebruikt en nog niet stuk
 vind het vooral een voordeel tov enkel een opblaasbare bedrand dat er geen bed moet aanwezig zijn. We vinden vb een zeer hoog bed of slaapzetel niet altijd geschikt voor hem. Je moet natuurlijk wel een lakentje, kussentje en matrashoes meenemen. Wij namen dan enkel een dun laken mee en vroegen een extra deken op hotel. Dat is er altijd wel.

3 likes

Snoep eten. Na school nog met je klasgenootjes op pad zijn. De grote intocht aan het einde met ijsjes van de lokale ijssalon, drumband en medaille. En nog meer snoep.

En citroenen met een zakdoek erom.

2 likes

Sinaasappel met pepermunt! (Met een zakdoek erover en dan lekker aan lebberen). Sowieso het heuptasje met rolletjes mentos en fruitella, haha.
En inderdaad lekker zingen en kletsen.
Ik heb er mooie herinneringen aan. Is toch bijzonder met zo’n grote groep lopen.

2 likes

Heb wel echt van een tandarts gehoord dat je die citroen beter niet kan doen. Echt een aanslag op je gebit om een paar uur lang aan te lebberen :joy:

1 like

Vergeet het snoep niet! :rofl::rofl:
Mentos rolletjes en dextro

Maar idd! Hier ook altijd langs de route dan een boer met trekker en kratten appels / peren!

Ok thanks allemaal! Denk dat het een gevalletje is van ‘had je bij moeten zijn’ om te weten hoe leuk het is :sweat_smile:
Maar klinkt als iets voor hooguit volgend jaar, zie mijn kinderen geen 4 dagen 3k lopen na een schooldag en we zijn een weekend weg op de laatste avond dus dat is dan is het sowieso niet zo leuk.

En Mars! De enige keer per jaar dat we dat mochten, want van Mars ‘kreeg je energie’?! :joy:

3 likes

Bij ons kan je ook 1 dag meedoen, misschien is dat bij jullie ook? Ideaal om mee te beginnen.

Hm nee volgens mij niet, was idd wel een goede optie geweest!

1 like

Set prĂȘt

2 likes

Ik heb voor mijn kinderen een bedtent van deryan gekocht

Thuis slapen ze nog in een ledikant. Maar in de bedtent gaat het heel goed, in een gewoon bed of met het matras op de grond.
We hebben het eerst een keer uitgeprobeerd toen we bij mijn ouders bleven slapen, en ze vonden het meteen prima om daarin te liggen. Volgens mij vinden ze het wel geborgen en ook wel cool om in de tent te liggen haha
Maakt de overgang naar een groot bed iets kleiner. En het houdt mijn kinderen ook tegen om dan steeds uit bed te gaan (daar was ik een beetje bang voor, dat ze dan steeds eruit zouden gaan en op onderzoek uit zouden gaan haha).

3 likes

Oooh dit ziet er gaaf uit! Is misschien wel iets voor ons.
Thnx voor het delen!

2 likes

Iemand ervaring met zo’n elektrische neusreiniger? Mijn baby wordt tegenwoordig helemaal hysterisch als we ĂŒberhaupt met onze hand bij haar neus komen, dus uitzuigen moet zo snel en effectief mogelijk. :sweat_smile: Met de Otrivin aspirator is het in je eentje eigenlijk geen doen meer.

1 like

Heb je geprobeerd je baby te lokken naar de zijkant te kijken en dan het hoofdje die kant op omlaag houden. Dat vind ik veel makkelijker dan proberen je baby recht vooruit te laten kijken.
Wij moeten ons kind heel vaak druppelen/medicijnen geven/uitzuigen/sprayen en dit werkt echt heel goed

1 like

Iemand hier ervaring met het plaatsen van buisjes bij een ouder kind? De mijne (6) moet maandag en ik ben benieuwd wat ik kan verwachten qua nasleep. Is natuurlijk per kind anders, maar zou ze de volgende dag meteen weer naar school kunnen?

1 like

Ik heb ooit ook (wanhopig) om hulp gevraagd bij een tegenstribbelende baby tijdens verschonen.
Enkele tips die mij hielpen (afhankelijk van de leeftijd)

• afleiding van speelgoed, kerstkaart met muziek, potjes, flesjes die ze nog niet kennen, andere spullen die nieuw zijn en geen speelgoed zoals sleutels of de afstandsbediening. Of een schermpje. Ik laat haar nu nog steeds speelgoed uitkiezen om mee te nemen voor tijdens verschonen.
  • niet zeggen “niet draaien” of “niet doen” maar taal gebruiken wat hij/zij WEL moet doen, bijv “blijven liggen”
  • vertellen wat je doet en heel positief reageren als je klaar bent “KLAAR” “bedankt voor het meehelpen, je bleef goed liggen, knuffel”
  • de houdgreep. Ik zie wel eens filmpje van babies met hun armen in de romper vastgemaakt, maar dat werkte bij ons niet. Wat ik deed was met de achterkant van mijn linker bovenarm op haar buik drukken en dan kon ik met 2 handen verschonen. Ik moest dan wel een beetje door m’n knieĂ«n om met een platte arm druk op de buik uit te oefenen. Dit resulteerde wel altijd in gillen trouwens, maar soms kon het niet anders.

EDIT nog wat toevoegingen

• liedjes zingen
  • staand verschonen (maar is bij een baby meestal geen optie)
  • luierbroekjes

Gelukkig is het bij ons na een tijdje over gegaan. Ik zag in die periode echt op tegen verschonen omdat ik telkens ruzie had met mijn kind :cry: Succes!

4 likes