Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij zijn daardoor overgestapt naar luierbroekjes. Die trek je gewoon aan als een onderbroek en dan hoeft je baby niet perse op de rug te liggen. In elke houding krijg je de luier dan wel om. Scheelt weer strijd :sweat_smile:

4 likes

Onze dochter heeft ze met 4,5 gekregen. De dag erna is ze weer naar school gegaan, maar belde halverwege de dag de juf of ik haar om half 3 op kon halen ipv naar de bso. Ik twijfel zelf een beetje of ze echt last had of dat het de spanning van de dag ervoor nog was, want daar is ze ook wel gevoelig voor.

Het is ons (en haar) in ieder geval echt 200% meegevallen. Goed het pijnstillingsadvies opvolgen.

1 like

Ja, mijn zoon was 6 toen hij voor de laatste keer buisjes kreeg. Hij had er geen last van, zat binnen een uur na de narcose alweer zingend in zn bed en kon de volgende dag weer naar school.

1 like

Ik zoek nog een leuk klein cadeautje voor de juffen voor het afscheid op het kinderdagverblijf. Iemand ideeën? Ik heb al gepinterest maar hoopte hier nog wat inspiratie op te doen :raising_hand_woman:t3:

Ja, misschien dan wat steviger tegenhouden want ze gaat een soort van headbangen haha :joy:

Bedankt, jij ook @Gatta!

Het is misschien niet bijster origineel maar een leuk verpakte cadeaubon?

Het is volgens mij (onterecht, maar dat terzijde) geen beroep waar je een enorm salaris mee binnenharkt, en dan zou ik zelf denk ik blijer worden van een leuke bon om iets leuks voor mezelf uit te zoeken.

Als je een kleinigheidje wil geven: misschien iets lekkers voor bij de koffie?

Sleutelhanger?

2 likes

Voor degenen die een 5-jarige hebben: waar speelt je kind veel mee? De verjaardag van onze kinderen komt er weer aan en vooral voor mijn dochter ben ik behoorlijk inspiratieloos.
Playmobil en Lego hebben we al veel (ook van onszelf van vroeger hele bakken vol). Ze houdt wel van dingen als Sylvanian Families en knutselen maar heel veel verder kom ik niet

Wat een luxeprobleem toch elk jaar weer. Misschien maar een bon dat ze zelf iets groters kan kopen?

Of een museum jaarkaart? En dan een klein cadeautje erbij wat leuker is om te geven misschien.

1 like

Ja ik bedoel eigenlijk wat kleinere cadeautjes die ze aan familie en vrienden kunnen vragen. Ze krijgen van ons een bezoek aan de Frozen musical en nachtje weg.

Zoon houdt erg van (dieren)weetjes dus daar wil hij boeken over, en een kinderatlas. Maar mijn dochter kan zelf niks verzinnen en ik dus ook niet.

4 likes

Mijn dochter speelt veel met de aquabeads, daar zijn ook veel kleine setjes van, en als ze alleen speelt pakt ze ook vaak een smartgame.
Op haar kinderfeestje kreeg ze ook (kinder)nagellak, topmodel spullen, markeerstiften (dikke hit!) en een barbie. Ze wordt ook gelukkig van haarfrutsels, douchegel, lippenbalsem etc.

1 like

Heeft ze al een vriendenboekje? Dat is echt een ding bij de oudste in de klas.

2 likes

Hoe lang doet jullie avond routine met een peuterbedje? Mijn zoon die komt nog echt 50x eruit voordat hij daadwerkelijk gaat slapen :crazy_face:. Nog allerlei knuffels erin, dan weer dit dan weer dat. Niet echt opzoek naar tips maar meer herkenning?

1 like

Mijn zoontje had dat ook een tijdje. Wat ik vooral veel las was dat het niet ‘leuk’ voor ze moet zijn om eruit te komen. Dus geen heel verhaal en niet ingaan op de (vaak) smoesjes, maar iets zeggen als ‘het is nu tijd om te gaan slapen’ en hem weer terugleggen. Soms waren we dan wel 100x aan het lopen, maar op een gegeven moment hield hij ermee op.

Edit: oh ik zie nu dat je niet echt op zoek was naar tips. Maar zeker herkenning hier, maar het was een fase, hij komt er nu nog maar af en toe uit.

3 likes

Aquabeads en andere knutseldingen inderdaad zoals maak je eigen sleutelhanger, gietvormen etc. Wij hebben dit jaar zo’n laptop gegeven en dat is echt de shit. Ze leert er nu mee rekenen en vindt dat leuk en over een jaar kan ze meer de taal dingen doen enzo. Dat ie van Frozen is maakt het natuurlijk nog beter.

3 likes

Ja die heeft ze vorig jaar al gekregen ‘helaas’.

Maar wat van die Topmodel dingen zijn wel een goed idee, daar hebben ze ook stiften enzo van. En sleutelhangers maken klinkt ook als iets wat ze fantastisch zou vinden. Thanks allemaal!

4 likes

Herkenbaar, ik was alleen te lui om er 50-100x terug te gaan dus ik ging erbij zitten met een boek.
Bij mijn oudste kwam het vanzelf goed. Een enkele keer nog een nacht maar dat zijn bij verklaarbare dingen zoals drukte of ziekte.
Met de jongste moet ik die fase nog door, niet iets waar ik naar uitkijk dus hij blijft zo lang mogelijk in zijn ledikant.

2 likes

Ik heb die van HEMA wel recent gebruikt als zwempakje! Ik ging er vanuit dat het kan.

2 likes

Lijkt mij wel, het is ongeveer dezelfde stof. Mijn kind zwemt in ieder geval in zwemluier en uv-shirt en dat gaat prima.
Enige is dat dat shirt wel heel koud wordt als je uit het water gaat, dus wij hebben er altijd 2 mee. Het droogt wel supersnel in de zon.

6 likes

Ik heb een inpaklijst gemaakt die ik elke keer weer opnieuw gebruik en dan een beetje aanpas haha. Werkt super goed want als je op vakantie iets mist dan zet je dat er zo bij voor de volgende keer of als je iets niet hebt gebruikt kan het er weer af (behalve de ‘voor geval van nood’ spullen dan). Heb helaas de paklijst niet meer van toen ze heel jong was anders had ik die kunnen delen.

Ik doe een UV shirt om in te zwemmen en UV pak om in te spelen! Idd twee meenemen zodat er eentje nat en eentje droog kan zijn. En ook twee wasbare zwemluiers.

Ik zag pas trouwens een hele goede tip voor in het vliegtuig. We hadden zelf al bedacht om een wasbaar overbroekje over de wegwerp luier te doen want dat verkleint de kans op lekkage. Nou was de tip om daarvoor een wasbare zwemluier te gebruiken zodat je die op locatie ook kan gebruiken in het zwembad (normaal overbroekje kan je beter niet mee zwemmen want door chloor wordt het lek). Helemaal niet aan gedacht en scheelt weer extra bagage! Ook handig voor ouders die wel wasbare zwemluiers hebben maar geen wasbare luiers gebruiken verder.

6 likes