Als je ze in een luiercontainer moet (kunt) doen is dat wel het handigst. Ik wil zelf ook niet nog een bak in de tuin (in de zon in de zomer) hebben staan.
Ik vind een luieremmer wel fijn. Echt geen zin om 's nachts helemaal naar beneden naar buiten te moeten gaan om een luier weg te gooien.
Maar daar komen ze toch sowieso in terecht? Of leeg je een luieremmer echt 1x in de 2 weken ofzo? Oprechte vraag, ken het niet uit mijn omgeving
Ik snap niet wat je bedoelt. In mijn gemeente gooi je luiers niet in de kliko maar in een speciale container die op verschillende plekken staat, meestal bij een glasbak.
In zoān geval zou je dus nog een extra afvalbak in je tuin moeten zetten als je geen luieremmer in huis wilt.
Ik leeg hem 2/3x per week.
Ah ok, hier gaan ze gewoon in de grijze kliko.
Wordt die dan bij jullie iedere week geleegd? Bij mij om de week.
Want die luiers zijn zwaaaaar en dan is de bak snel vol en loodzwaar (maar dat is dan een combi rest&gft-kliko).
Zal iig blij zijn als de luierperiode voorbij is, haha!
Wij hebben dan weer geen grijze kliko maar in de wijk zoān ondergrondse container. Dus vandaar ook een luieremmer.
Iedereen heeft toch andere vuilnis situaties. Daarom makkelijk gezegd van āwaarom zou je in godsnaam luiers in je huis bewaren -met kotsemojiā niet iedereen kan toch luiers buiten huis bewarenā¦
Hier ook! Vind dat ook wel een duurzame keuze. We hebben er een van meer dan 5 jaar oud en die ziet er echt nog netjes uit. En leuke kleuren
Maar het belangrijkste inderdaad: geen geur zolang de deksel dicht is.
Daarom gooi ik het dan dus uit het raam
Wij betalen hier per lediging en niet per kg. Je kunt als je een extra gezinslid (bijv een baby) krijgt de grotere variant (van de 2) containers aanvragen. Daar betaal je dan jaarlijks ook meer voor. Container wordt 1x per 2 weken geledigd.
Ik heb trouwens de Etos puur en zacht luiers en die liggen hier soms wel een dag in de bijkeuken en ik ruik ze niet tot amper (laatste in geval poepluier). Dacht dat dat wel normaal was, maar kennelijk niet?
Ligt er heel erg aan welk merk je gebruikt. Ik vind bijv de luiers van de kruidvat echt heel snel stinken.
Zo blij met wasbare luiers als ik dit geƫmmer (haha) met die stinkluiers lees. Nog nooit een te volle zware kliko/stinkbak in de tuin gehad vanwege die luiers
Ja zelfde hier, zo blij met wasbaar. Bij ons wordt de rest afvalbak maar 1x per maand geleegd. Zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen met de hoeveelheid luiers waar tot voor kort nog 2 kinderen in liepen (nu gelukkig oudste zindelijk).
Daar zitten toch wel inleggers met urine en ontlasting in?
Ik gebruik fleece inleggers en spoel poep door de wc. Dus geen afval. Als je papieren inleggers gebruikt heb je idd dat velletje als afval wanneer er gepoept is. Bij plas was je het inlegvelletje gewoon mee met de luier en komt er weer schoon uit.
Ik gooi alleen versleten papieren inleggers weg of als ik de poep er niet af kan schudden. Echt veeeeeel minder afval dan met wegwerpluiers! Dat is misschien 1 velletje per dag. Maargoed ook de wasbare luiers moet je gewoon ergens bewaren tot ze in de was gaan en dat ruikt ook niet naar bloemetjes hoor.
Oh, dat wist ik niet, nog duurzamer dus. In een volgend leven wil ik het ook zo doen.
Er staat toch ook āals je ze ook in de kliko kunt gooien of anderzins buiten kunt bewarenā? Relax zeg.
Ik snap heus wel dat als je geen buiten hebt, het niet kan. Maar ik zie zelf gewoon niet in waarom je ze binnen zou laten als het ook buiten kan.