Mocht je naar een camping gaan, ik vond een klein zwembadje wel fijn om mee te spelen op de veranda/grasveldje als het te druk was bij het zwembad en we geen ligbedden konden krijgen. Kind blij met wat water en schepjes, emmertjes, wij ernaast haha
Dankje, ik heb uiteindelijk besloten 62/68 te bestellen (geen geduld om verdere reacties af te wachten haha). Denk dat dat nu echt nog flink te groot is, maar dan kan hij er lekker lang mee doen
Dan ben je toch ook niet anders gewend. Het is vooral in het begin wel pittig met traplopen met een maxi cosi denk ik, maar je zult er vast aan wennen. En heel fit van worden ook
Ik vond zoân mini rond zwembadje heel handig, doe je 4 emmers in en dan is het gevuld. Is je kind vaak al tevreden mee en dan kunnen ze spelen met water en zand bij de bedjes zonder dat je in de branding hoeft te zitten
Voordeel aan geen auto hebben is dat je ook weinig met je maxi cosi loopt te zeulen
Hahahaha omg klopt!
Al vond ik de maxi cosi op de kinderwagen fijner dan die bak eigenlijk
Dit is echt een heel goed idee, zou hier nooit aan gedacht hebben
Mocht je er nog geen hebben. Decathlon heeft er 1 die je niet hoeft op te blazen, plat kan opvouwen en de tas kun je (niet ideaal, maar het kan) gebruiken als âemmerâ om te vullen.
Maar ze hebben ze in allerlei formaten en kleuren.
Hebben jullie misschien boekentips voor mij? Ik zoek iets om voor te lezen aan mijn 4-jarige die erg bezig is met gezond/ongezond eten, waarbij snoep (door âbuitenstaandersâ) als ongezond is bestempeld. Ik wil hem graag leren waarom we âgezondâ voedsel eten, waar ze aan bijdragen in zân lichaam etc, op het niveau van een 4-jarige. Het liefst zonder snoep/koek als slecht te bestempelen. Hebben jullie hier ervaringen mee? Hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Geen tips maar mijn dochter van 4 zegt nu ook dingen als: âX is ongezond want daar zit suiker inâ. Terwijl wij zelf nooit (denk ik) zo over voeding praten.
Onze baby is nu bijna 8 weken. Ze slaapt overdag nog steeds in de box en in de wandelwagen als we weggaan/wandelen. Vanaf wanneer begonnen jullie met het slapen in haar eigen kamertje? En was dat dan in het donker of gewoon in daglicht? 's Nachts ligt ze bij ons op de kamer in de cosleeper.
Ik lees zoveel verschillende dingen. Dat ze bijvoorbeeld niet in de box mogen slapen omdat dat met spelen geassocieerd wordt etc. In daglicht slapen want dag- en nachtritme aanleren. Ik weet ook niet vanaf welke leeftijden dat allemaal geldt.
Ik dacht dat vanaf 3 maanden werd aangeraden om te starten met dutjes in een donkere kamer, omdat dit tot kwalitatievere dutjes leidt. Ervoor altijd baby in zelfde ruimte als jezelf houden ivm wiegendood. Wij zijn er rond 3 maanden dan ook mee begonnen, in het begin 1 dutje, pas later meerdere.
Edit: ik zeg niet dat het zo moet, dit is het advies dat we van onze vroedvrouw kregen.
Ik zou zeggen stop met lezen en luister naar je kind en je eigen gevoel. Je merkt vanzelf wanneer het tijd wordt voor verandering, ookal kun je je dat nu niet voorstellen.
Ik ken me niet meer precies herinneren wanneer het veranderde, maar mijn baby sliep met 2 maanden nog op mij, in mijn armen of in een nestje naast me en dat veranderde geleidelijk naar in de co-sleeper, omdat ik merkte dat ze dat fijner vond en een donkere kamer nodig begon te hebben.
Rond de 2 maanden (in de cosleeper op onze kamer overdag, in het donker), want hij viel niet meer in de box in slaap. Dus hij maakte eigenlijk zelf de keuze haha.
Misschien sowieso in het algemeen wel een goed idee dat ik beter naar mijn gevoel ga luisteren. Ik kan echt overal over twijfelen.
Leren ze ook op school, hoeveel suiker klontjes ergens in zitten en wat voor keuzes je beter kan maken. Ergens vind ik het wel goed, kan het niet zo goed uit leggen maar ik merk dat ze op school niet heel erg nadruk leggen op dat is per definitie heel slecht maar meer dit is een betere keuze.
Heel herkenbaar! Want ik heb zojuist weer van het CB gehoord hem vaker overdag boven te leggen zonder prikkels omdat hij snachts slecht slaapt (en is pas 1 maand oud) Zo zegt/doet iedereen wat andersâŠIk ga het wel gewoon proberen, kan âm altijd weer bij me pakken als het niet werkt!
En hij ligt voor het eerst in een puck a baby, heel benieuwd (ook wel spannend!) want hij zwaait zichzelf steeds wakker met zân armen.
Hoe zijn jullie ervaringen met inbakeren/puckababy piep slaapzakjes? En ik ben geen rekenwonder, maar ik vind dat TOG maar een lastig begrip?
Haha Awhh doet mij denken aan afgelopen zomer toen mijn vriend en ik ook een sticker op ons voorhoofd kregen van een kleine meid, zelf had ze wel 30 stickers op haar hoofd lief
Ik begrijp ook niks van die TOG-waarden. Las toevallig op de website van Hema dat ik een slaapzak heb met een TOG-waarde van 3 wat dan geschikt is voor een kamer met een temperatuur van 16-20 graden.
âs Nachts baker ik mijn baby (ook 1 maand oud) in in een xxl-hydrofiel en ik verwarm haar bed voor met een kruik voordat ze erin gaat + ik leg de kruik bij haar (op de deken, dus indirecte warmte). Warm bed+inbakeren was vanaf de 2e week hier dĂ© truc voor goed slapen âs nachts. Maargoed, elk kind is anders dus het blijft beetje trial en error. En al die adviezen van alles en iedereen kunnen ook onzeker of opgejaagd maken dus doe vooral wat past bij jou/jullie en je kind.
Inbakeren was bij ons echt een redding. Hij maaide zoveel met zân armen dat die elke keer wakker werd.