Tips, ervaringen & aanraders #10

Haha oké bedankt jullie hebben me overtuigd om mijn man nog een keer proberen te overtuigen en het is gelukt :grinning:

5 likes

Wat fijn! Hier kijkt er eentje heel boos in de camera van de babyfoon :joy: de aanhouder wint, ik weet dat ‘ie zo vanzelf een keer in slaap valt haha!

1 like

Wat heb je uiteindelijk gedaan? Wij gaan morgen. :heart_eyes:

1 like

oeps :grimacing:

1 like

Ons kindje wilde met 20 maanden er ook niet meer in, heb de babyset in zijn geheel eraf gehaald. Ze is er 2 afgevallen in de afgelopen 4 maanden maar gaat eigenlijk heel goed. Verschilt per kindje maar proberen kan altijd toch?

1 like

Als hij geen sokken aan wil dan zijn gevoerde (winter)laarzen vast fijner dan de gewone regenlaarzen.

2 likes

Ja dat is wel een goede, met zo’n fleece-sok, want zonder sokken kunnen er wel snel blaren ontstaan @Ohappyday (ervaring hier helaas). Al gaat zo’n sok wel zweten natuurlijk.

1 like

Geen ervaring zelf maar heb de blackfox laarzen op mijn lijstje staan. Zouden zachte ugg achtige dingen zijn maar wel waterdicht.

1 like

Voor de lunch zijn we in het museum gebleven. Je kunt er prima wat lekkers halen. Niet super veel keus, maar wel voldoende en het smaakte goed. Vond het wel prijzig. Dus gelukkig hadden we voor de kinderen van alles meegenomen, dus die hebben gewoon ons eigen brood en fruit gegeten. Daarna hebben ze nog even gespeeld met de blokken en houten dieren. Erg leuk! Sowieso hebben ze genoten. De oudste vond het geweldig en wilde absoluut niet naar huis, maar zelfs de jongste vond het interessant en bleef maar naar alles wijzen. Zo leuk!

Edit: was trouwens echt positief verrast door het museum en hoe leuk het is voor jonge kinderen. We gaan hier echt nog wel een keer naar terug.

14 likes

Wij zijn 3 keer op vakantie geweest toen ze nog niet leerplichtig was en aantal keer dagje weg. Ook wel eens thuisgehouden als ze heel moe was. Nu net nog kan en je niet met de leerplichtwet zit, zou ik het zeeeeeeker doen!

1 like

Ja wij nemen ook altijd zelf iets mee (en koop dan wel koffie/thee oid) Mijn zoontje is 2,5 en wij komen er al vanaf 9 maanden ofzo. Eerst in de draagzak, daarna lopend en nu rennend. Hij heeft daar trappen leren lopen, wij hebben geen trap en heb weleens een bezoek alleen daarop doorgebracht :joy:
Ik vind het ook zo lekker ruim, de mensen zijn aardig en het is echt leuk en interessant voor elke leeftijd.

3 likes

Ja kak ik heb denk ik net te groot gekocht en de bon weggepleurd perongeluk. Misschien groeien zijn voeten opeens nog een centimeter voor de zomer :joy:

Ik heb twee keer regenlaarzen van En-Fant gekocht. Wel de wintervariant met wollen voering.

Eigenlijk vond ik ze wel behoorlijk aan de prijs maar ik vind de kwaliteit heel okee. De oudste heeft ze eerst gedragen en deze winter heeft de jongste ze heel frequent aangehad. Waar de Hema laarsjes van de oudste er na een winter er niet meer uit zien, zien de laarsjes van En-Fant er nog mooi uit.

2 likes

Ik zoek een nieuwe babyfoon

We hebben nu de luvion grand elite connect 3 waar je maar 1 camera op kunt aansluiten en ik wil kunnen switchen tussen de 2 baby/kinderkamers.

Hebben jullie tips voor een fijne babyfoon waar dit mee kan? Wil graag een groot kleurenscherm. En goed bereik ivm nieuwbouw, (dat is momenteel net haalbaar naar woonkamer maar bij de keuken valt signaal weg)
Wil hem graag ook via een app aan kunnen op mobiel.

Mijn baby heeft 2 tandjes dus wil gaan beginnen met poetsen. Maar doen jullie dit ook echt al 2 keer per dag of is 1 keer nog wel voldoende?

1 like

1x is prima hoor!

4 likes

Onze tandarts zei vanaf 2,5 jaar 2x per dag poetsen, daarvoor is 1x genoeg

4 likes

En is ‘s ochtends of ‘s avonds beter? Ik dacht eerst om het ‘s avonds te doen maarja mijn baby krijgt nog een nachtvoeding dus dan maakt het misschien niet zo veel uit?

2 likes

Dat weet ik niet, wij deden altijd 's avonds omdat we het makkelijker (en gezelliger haha) vonden om het bij het avondritueel te doen.

3 likes

Wat zijn jullie tips voor fijne zomer schoenen / sandalen voor kleine kindjes?

1 like