Zal wel een loedermoeder zijn maar ik loop gerust 10 minuten naar de schuur zonder babyfoon. Als je bij de container bent en je baby huilt ben je niet sneller terug als je een babyfoon bij je hebt.
Gaat mij ook niet persé om huilen. Ze slaapt in een peuterbed en ze wordt nog wel eens wakker. Ik spreek haar dan liever toe dat ze even moet wachten dan dat ze gaat ronddolen. En ik ben wel degelijk sneller thuis als ze wakker wordt, dan trek ik een sprintje haha
Wij hebben die Phillips die vaak getipt is, fijne daarvan is dat je ook een temperatuur alarm kunt zetten. En ook nog los een beweging of geluidsmelding en daar kun je dan ook de intensiteit van instellen.
Poppentip gevraagd!
We willen voor mijn dochters 2e verjaardag een pop vragen. Maar ik kom er niet helemaal uit welke dan precies.
Wensen:
- harde pop
- ogen die open en dicht kunnen
- geen geluid
Ik zat naar de Baby Born Little te kijken en Paola Reina. Maar bij PR kom ik er niet uit welke pop nu precies bewegende ogen heeft. En of je die ook zonder geluid hebt?
Andere merken mogen ook!!
Geen bewegende ogen maar mijn zoontje van 2,5 loopt al maanden overal rond met een OlliElla pop (en dan de Dinkum doll). Geen geluid en hard.
Edit: deze
Heb je hiervoor een aparte babyfoon om het geluid te horen? Of zit dat er bij de camera in? Mijn jongste vindt muziekjes van de babyfoon nog prettig, maar ik vind het fijn om beeld te hebben via een app dus ben op zoek naar een alternatief.
Wij hebben de Baby Born Little (gegeven voor de 2e verjaardag) maar dan de Soft Touch variant. Dat is echt een schot in de roos! Ze is ondertussen wat ouder en nu zit ze vaak heel geconcentreerd de luier te verschonen. Echt aankleden is nog best lastig voor een peuter.
De ogen sluiten als ze ligt en het bijbehorende speentje past in de mond. De pop kan ook nog huilen (met tranen, niet met geluid) plassen en ‘poepen’. Maar dat gebruiken we niet want ik heb geen zin om die pop vervolgens van binnen te moeten reinigen. Werd al moe van het lezen van de instructies…
Bonustip: Koop er een buggy bij
De Paola Reina stinkt. Na 3 jaar is het eraf, maar in het begin vond ik die vanillegeur veel te intens.
Die baby born little voldoet dan wel aan je eisen. Heeft ook een mond waar een speentje in kan, favoriete onderdeel van mijn dochter.
Mijn dochter heeft de Paola Reina van 36cm en zacht bovenlichaam (wel harde benen, hoofd en armen) en die heeft ogen die open en dicht kunnen. Vind het een hele lieve pop en ze speelt er veel mee maar je moet wel tegen de vanille geur kunnen. Ze heeft 'm al een half jaar en het wordt minder maar zelfs het poppendekentje ruikt er inmiddels naar.
Mijn dochter heeft Baby Born Magic girl gehad toen ze 2 werd. Voor ons is het wel een miskoop. Ze vind het echt niks aan. Heel soms doet ze een poging tot luier wissel en zet ze de baby op het potje.
Onze oudste en middelste hebben de baby born little soft touch. Oudste heeft die nu bijna 4 jaar en ziet er nog goed uit.
Er is daar trouwens een jongen/meisje variant van en de kleur vd ogen verschilt. Ze hebben hier dus beiden een andere, wel zo handig met uit elkaar houden (en toevallig hebben ze beiden nu een pop met hun eigen oogkleur).
Mijn baby poept regelmatig in de nacht. Zeg zo’n drie/vier keer per week. Hij wordt er wakker van maar van het verschonen wordt hij nog meer wakker. Terwijl in kan heel snel verschonen, laat het schemerig, praat niet etc. Maar hij daarna zo een uur wakker zijn. Wel vrolijk maar niet fijn natuurlijk.
Hij krijgt nog een nachtvoeding. 150cc en komt ergens tussen 00:00 en 2:00. Als hij poept is dit vaak meteen na die fles.
Nu las ik op zo’n slaapcoach instagram dan poepen in de nacht een teken kan zijn dat een baby te veel voeding krijgt en die nachtfles overbodig is. Ook zeggen ze iets over pap en de fles om 19:00 geef ik met fijne granen.
Nouja ik word er gewoon een beetje onzeker van. Van al die tips en ik voel me ook wanhopig omdat vannacht echt weer een rotnacht was omdat hij had gepoept. En ik zat vanochtend met een chagrijnige baby omdat hij zelf ook nog kapot was.
Als hij niet poept slaapt hij na die nachtvoeding trouwens meteen verder.
Dus ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft gehad?
Onze dochter poept ineens ook 's nachts, vaak tussen 2 en 3. Ze krijgt geen nachtvoeding meer in principe, maar wel wat meer vast voedsel, dus denk dat het daardoor komt? Het wennen aan vast voedsel. Wel vervelend dat je baby daarna klaarwakker is… onze dochter is ook nog wel even wakker maar meestal geen uren. Wel ook meestal vrolijk. Helpt het ook niet als je hem bij je neemt? Zo kan ik onze baby wel eens snel weer rustig krijgen en terugleggen. Misschien heeft hij geen honger maar wordt wakker van het moeten poepen? Door de pap (fles met granen) misschien? Lastig he, die zoektocht, je weet ook gewoon niet waar het door komt.
Ja er stond in die instagram post ook dat het door wennen aan vast voedsel kan komen! Mijn baby krijgt vaak rond 17:00 groente, om 18:30 vaak een papfles en dan nog een nachtvoeding dus misschien is dat ook wel veel op elkaar. Misschien ga ik even kijken hoe het gaat als ik de pap uit de fles laat. Of ik dacht om de nachtvoeding te verkleinen naar 120cc… pff het is inderdaad zo’n zoektocht haha. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Kon iemand het maar vertellen
Fijn dat jouw baby wel wat sneller rustig is maar hopelijk slaapt ze binnenkort weer door zonder te poepen! Ik heb het idee dat als ik mijn baby pak dat hij alleen maar meer wakker wordt en denkt: ‘hee ik mag uit bed!’ Het is ook jammer dat ik zelf niet kan slapen als hij gewoon rustig maar wakker in bed ligt.
Dat verkleinen van de voeding heb ik ook wel eens als tip gelezen! Ik geef door die tip als ze wakker wordt 's nachts steeds korter voeding (bv) en zoals vannacht heb ik haar dus helemaal niet gevoed, alleen verschoond. Heb niet het idee dat ze echt trek heeft dan, want na een paar minuten stop ik met voeden en dat vindt ze oké. Dus misschien zit daar ook wel een deel van de oplossing!
Wij proberen na werk/opvang groente te geven maar het lukt soms niet, dan rond 18.30 uur geven we haar de laatste voeding (combi van bv en kv, geen pap of granen)
En dat poepen tjaaa… soms denk ik ook tandjes? Want ze poept de hele dag door ineens weer.
Heeft iemand hier een tip voor een koptelefoon voor een kind van 2 jaar?
We gaan bijna op vakantie en het wordt een langere vlucht dan eerder dus ter vermaak moeten er toch maar wat filmpjes komen.
Vorige keer waren wat snacks en speelgoed voldoende bij 2 uur vliegen maar dat zal nu wel niet zo zijn.
Eisen: niet te duur (zal thuis niet gebruikt worden) en hoeft dus ook geen topmerk te zijn, moet wel goed passen voor een kind van 2.
Ik weet niet of draadloos handiger is, maar ik denk dat hier vast wel iemand is die daar iets over kan zeggen.
Bij de action hebben ze wel es koptelefoons voor een paar euro, lijkt me voor een klein kind prima. Wij hebben er een van Super Mario en die werkt top
Nee bij Eufy zit ook geluid! Zodra er beweging of geluid is krijg je een melding. Geen liedje die je kan afspelen. Maar mijn dochter heeft Wally de Walvis die elke avond 20 minuten een deuntje doet
@Kryptonite mijn dochter heeft deze: JBL JR310 Headset Blauw/Roze - On-ear kinder koptelefoon | bol
Wordt hier ook alleen op vakantie gebruikt. Ik vond het fijn dat het geluid begrenst is. Verder fijn ding.
Ouders met refluxbaby’s, hoe doen jullie de nachten? Onze baby heeft volgens het consultatiebureau milde reflux, omdat ze er niet hard door huilt. Maar het moment dat we haar in de cosleeper leggen voor de nacht begint ze non-stop te spugen.
In het begin kijk ik het even aan, maar hoe langer ze ligt hoe vaker ze begint te spugen en dus te huilen omdat ze niet kan slapen. Dus echt elke minuut dat er weer wat omhoog komt. We volgen verder alle regels, voeden een uur voor we gaan slapen (en proberen steeds minder milliliters) en houden haar omhoog. Veel laten boeren tussendoor, hebben reflux stand geprobeerd van onze snuzpod. We geven borstvoeding met Philips avent flesjes, dr Browns lijkt ook geen verschil te maken.
Het enige dat helpt is dat ik haar op mijn borst laat liggen en we samen slapen, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing. Spugen alle refluxbaby’s non-stop en hoe slapen jullie?