Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja wij gebruiken love to dream slaapzakken waarbij hun armen omhoog liggen! Voor mijn eerste dochter gebruikt tot ze kon rollen en nu weer voor newborn (vanaf 3 dagen)… het helpt echt tegen dat maaien en ik heb ook het gevoel dat ze rustig wordt

hoewel ik hier eerder een emo bericht had gezet met een nacht vol huilen, slaapt ze de laatste nachten prima! (En huilt ze alleen hele avond :wink:)

2 likes

Ik ben ook gewoon soort van bang dat je dan over zoveel maanden bij het CB komt en er dan iets ter sprake komt wat ik al maanden fout zou doen en dat ik dan een slechte moeder ben.

Gaat nergens over natuurlijk maar ja :smiling_face_with_tear:

Ze groeit goed, is over het algemeen tevreden dus dan gaat het goed toch??

1 like

@Poopiesjaakie @colalight Thanks allemaal!

Ik heb ‘m voor z’n slaap de temperatuur gemeten dus kan straks weer even checken. Nekje voelt volgens mij goed, maar vind ik soms lastig oordelen… daarom dacht ik, ik test/probeer nu alvast in plaats van pas vanacht haha!

We hebben de piep geleend, maar goed om te weten dat er meer goede opties zijn.

2 likes

Een vriendin van mij is op zoek naar een flessensterilisator. Hebben jullie een tip voor een fijne?

Als ze een magnetron heeft gewoon een magnetron sterilisator, vind ik heeeel prima

Maar welke dan? Er zijn zoveel opties!

1 like

Ik heb deze maar het principe is bij allemaal hetzelfde dus je kan ook een goedkopere nemen

https://www.amazon.nl/Philips-Avent-Stoomsterilisator-Steriliseert-borstkolven/dp/B003P9WSVC/ref=asc_df_B003P9WSVC/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430702301713&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=17481589108887712710&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010659&hvtargid=pla-361801697405&psc=1&mcid=a965faf59cff3c40ad2c88e33526a733

3 likes

Sinds relatief kort is het advies dat je bij een gezonde baby die op normale termijn is geboren, alleen voor het eerste gebruik flesjes en spenen e.d. hoeft te steriliseren. En dat kan prima in een (grote) pan.

2 likes

Oh serieus! Goed om te weten. Ze krijgt wel een tweeling, hopelijk op een normale termijn :relaxed:

Van onze kraamzorg moesten we ook alles gewoon steriliseren hoor, maar ik hoorde dat later van iemand die dat weer van haar kraamzorg had en ben er toen ook gelijk mee gestopt. Scheelde met 1 kind al, dus met 2 zeker. Anders kan ze het vast wel even navragen aan de kraamzorgorganisatie die ze zo hebben wat (in hun specifieke situatie) het advies is?

2 likes

Ja dat steriliseren hoeft niet meer maar ik vind het wel een fijn idee, zeker omdat de flesjes van mijn kind mee gaan naar de opvang enzo want hij is nogal merkvast qua merk fles die ze op de opvang niet gebruiken

3 likes

Het is letterlijk een plastieken bak dus maakt echt niet uit welke je neemt. Als je een kleine microgolfoven hebt wel opletten dat hij past want sommige zijn nogal groot.

1 like

Totaal geen antwoord op je vraag maar je kan flessen ook steriliseren in een stoomoven, mocht ze die hebben.
Vond ik altijd heel fijn want zo kon ik de hele collectie in 1x doen zonder al te veel omkijken.

1 like

Ik merk dat ik me een beetje rot voel om het feit dat mijn zoontje (3,5) alleen maar ‘papa’ wil. Voel me zo afgewezen steeds. Terwijl ik ook wel weet dat het een peuter van 3 is, maar toch steekt het. Is dit herkenbaar voor iemand?

3 likes

Heel herkenbaar. Hier dezelfde leeftijd en hij doet het al sinds hij 1/1,5? was, dus de hoop dat het een fase is heb ik opgegeven. Ik probeer nu maar te denken dat ik in ieder geval zijn nummer 1 persoon na papa ben, en dat hij het allerliefst met z’n drieën is. Maar de 2 vaste dagen dat ik 's ochtends aan zijn bed sta en alleen maar te horen krijg ‘ik wil jou niet, ik wil papa! Waarom haalt papa mij niet uit bed?!’ voel ik me soms ook wel echt ongewenst

1 like

Ja, heel erg. Ik ben een maand geleden bevallen, en heb m’n dochter zoveel mogelijk voorbereid, maar ze zat daarvoor al in een fase dat alleen hij haar kan troosten en ze hem constant wil ipv mij, en dat is alleen maar erger geworden. Ze zit ook nog eens in een fase met heel veel meltdowns, huilen, af en toe weer in bed plassen en poepen. Ik wil haar zo graag helpen en troosten, maar ze wil regelmatig niks van me weten. (Zo voelt het dan als je nog vol hormonen zit) we zeggen nu gewoon dat ik haar ophaal, of help met douchen en zetten dan door, of ze nou zeurt om haar vader of niet. Gaat niet altijd soepel, maar eenmaal samen gaat het prima. Doorzetten, niet persoonlijk opvatten en vertrouwen dat het een fase is, dat probeer ik nu. Maar ben toch regelmatig verdrietig hierover.

Ik ben een heel nieuw mens, 2x 3u kunnen slapen én net nog even in slaap kunnen vallen. Hopelijk was dit geen lucky shot en komt het echt door de puckababy haha!

9 likes

Heel herkenbaar! Net wat @Velvetbetty zei, mijn peuter nu 2,5 jaar ontwikkelde dit ook tijdens mijn tweede zwangerschap. Het was papa voor en papa na en altijd de zin “nee mama, niet jijjjjj” auch, ik probeerde het niet persoonlijk op te vatten, maar op sommige momenten maakte het me heel verdrietig. Ik heb echt actief “geïnvesteerd” om weer een band op te bouwen, onverwachts hem meenemen met z’n tweetjes of hem ophalen van het kdv, naast hem gaan zitten en actief spelen. Met zulke stapjes merkte ik dat ik langzaam weer meer mocht van hem. Maar idd probeer het niet persoonlijk op te vatten en denken dat het een fase.

2 likes

Ah @jojo @Velvetbetty en @RosaB, ‘fijn’ dat het herkenbaar is, al vind ik het ook heel rot voor jullie. Hij ging altijd qua fases best wel heen en weer in voorkeur en ik denk dat hij nu wat extremer aan Papa hangt omdat ik best een tijdje ziek ben geweest (zware griep + longontsteking) waardoor mijn partner wat meer heeft moeten overnemen. Daarnaast merk ik dat ik gewoon wat ‘strenger’ en consequenter ben dan mijn partner. Niet dat bij hem alles mag, maar ik denk dat onze zoon toch wel aanvoelt dat de rek wat groter is. Misschien moet ik daar ook maar eens in mee gaan, al wil ik het ook wel op mijn manier doen. Als hij over een half jaar naar school gaat, ben ik er (behalve de woensdag) elke dag voor hem als hij uit school komt, ben wel benieuwd of het dan weer een beetje verschuift.

Vanmorgen was ik wel even emotioneel, omdat hij heel vroeg wakker was en ik erheen ging en hij gelijk Papa wilde en toen zei ik: Papa ligt nog lekker te slapen, kan Mama je helpen? ‘Nee!!’ Oke prima, dan gaat mama ook weer lekker naar bed. Was hij dus boos. Toen lag ik weer in bed en hoor ik hem echt 30 keer achter elkaar jammeren: Ik wil niet mamaaaa Ik wil niet mamaaa. Toen werd ik even emotioneel. Je voelt je dan echt afgewezen.

Laatst toen ik ziek was en Oma bij ons was oppassen hoorde ik hem alleen maar continu huilen/jammeren om ‘Mamaaaa’ dus het is niet dat hij mij nooit wil, alleen is de hang naar Papa momenteel dus groter. Snap het ergens ook wel, z’n papa is ook geweldig :sweat_smile:

1 like

Herkenbaar je verhaal, hier ook een papa fan in huis. Maar nog wel een tip, bovenstaande niet vragen maar gewoon zeggen: papa komt straks, mama helpt je nu. Want op een vraag kan hij nee zeggen, terwijl dat niet de bedoeling is denk ik.

4 likes