Afgelopen donderdag heeft mijn baby de rota druppels en z’n eerste vaccinatie gekregen. Donderdag hele dag geslapen en gister was hij mega relaxed, maar vandaag zóveel huilen en iets minder goed drinken… zou dit alsnog vaccinatie kunnen zijn of gewoon een slechte dag?
Mijn zoontje had verhoging en ook moe, minder drinken, een dag na z’n vaccinatie. Dacht dat de bijwerkingen kunnen 1 a 2 dagen duren.
Voordat je het advies kreeg van de fles verhogen, werd hij toen nog wel in de nacht wakker? Anders misschien die fles toch weer verlagen. Geef je hem ook meteen de fles bij wakker worden? Mijn baby is niet meteen mega hongerig bij wakker worden dus kleed hem eerst aan en leg hem dan ook nog even in de box en ruim zijn pyjama op, bedje opmaken, thee voor mezelf zetten.
Ben wel echt jaloers dat je baby van 22:00 tot 7:00 slaapt haha.
Hebben jullie nog vakantie tips/aanraders in NL? We willen dit jaar niet ver weg en nog even voordat m’n dochter 5 wordt en de baby op vakantie in Nederland.
Ja ik zou hier even zoeken, het topic staat er vol mee.
Mijn baby van 6 maanden geeft nu sinds een paar dagen steeds over na het eten van Olvarit potjes. Zijn sinds 5 maanden ermee begonnen en dat ging altijd goed. Ei erin gemengd en toen ook pindakaas volgens de schema van het groene boekje. Nou dat ging ook goed. Nu moet ze dan wekelijks 3theelepels pindakaas en dat mengen we nu steeds 1 lepeltje in het potje maar ze geeft dan dus alles over. Iemand dit ook meegemaakt?
Ga straks sowieso bellen met de CB maar was even benieuwd of iemand dit herkend. Ze is vorige week ook al naar de huisarts geweest hiervoor maar er was niets aan de hand. Hebben ook een dag volledig flesjes gegeven en toen gaf ze niets over.
Farmcamps!!
Geen advies helaas maar toen ik dit las dacht ik heu? Pindakaas? Ei?
Zie nu dat er geadviseerd wordt om zeker als je kind eczeem heeft of een allergie al vóór 6 maanden hiermee te beginnen.
Toen mijn pubertje zo oud was had ze eczeem van koemelk én was het advies om zeker pas ná 6 maanden te beginnen met voedsel ivm allergieën. en dan beginnen met wortel etc.
Pindakaas kan ik mij niet herinneren (vind ze overigens niet lekker ook)
Hoe kan dat veranderen hè!
Wie heeft er ervaring met een reistafel voor in de auto? Ik denk eraan 2 te kopen voor onze rit naar Italië deze zomer. De Lidl heeft een goedkopere variant maar geen whiteboard en dat lijkt me leuker. (Zoekfunctie krijg ik geen resultaten)
Wij hebben zo een met whiteboard en echt een hit voor langere autoritten! Ook fijn dat het een soort tafeltje is voor ander speelgoed
Rota vaccinatie betreft volgens mij een levend, verzwakt vaccin (net zoals BMR), daardoor kunnen ze na een week ook nog bijwerkingen krijgen (als ik het allemaal goed heb begrepen). Zou volgens mij dus best kunnen!
Kennissen van ons willen nog steeds op kraamvisite komen (baby is bijna 4 mnd) maar zij hebben al 2 keer gevraagd de afspraak te verzetten. We hebben ze inmiddels ook al bij gezamenlijke vrienden gezien waar we hebben bijgekletst. Mijn vriend is zich in allerlei bochten aan het wringen omdat hij het wel netjes vindt om de afspraak nu door te laten gaan. Ik denk eigenlijk dat als het zo lastig is om af te spreken het voor beide geen prioriteit heeft en dat lijkt mij prima, we zien elkaar toch binnenkort wel weer ergens op een borrel ofzo. Komt ook nog bij dat we het momenteel best wel pittig hebben met de baby en ik daar eigenlijk weinig bij kan hebben nu. Wat zouden jullie doen?
- Gewoon afspreken, dat is wel zo netjes
- Niet afspreken
- Nog 1 keer iets afspreken, als dat niet doorgaat niets nieuws afspreken
0 stemmers
Nog 1x afspreken, met als kanttekening dat het natuurlijk alleen op een moment is dat het jullie uitkomt. Dat je vriend zich in allerlei bochten aan het wringen is lijkt mij niet de bedoeling.
Weten jullie nog leuke merkjes voor baby jongenskleding? Ik hou van natuurlijke tinten, maar niet saai haha! Mag best een printje of afbeelding hebben, alleen liefst geen teksten/dino’s/auto’s…
Prenatal en H&M hebben dat momenteel gewoon in de collectie. Ik heb zoiets voor mijn zoontje daar gekocht.
Ik bedoelde eigenlijk wat minder bekende merken en/of winkels!
Next
Reversed
Mini rodini
Bij Milck hebben ze leuke merkjes.
Anders nog arket (misschien te kleurrijk), lindex, repose amsterdam, kleine mannen.nl (deze naam , maar is niet alleen voor jongens hoor!)?
Wij hebben die vd lidl en is een hit. Ze kunnen er gewoon op tekenen trouwens met een stift op dat plastic en dan met een doekje eraf vegen. Doen er dan een kleurplaat of wit blaadje onder zeg maar.