Play up vind ik heel leuk. Alleen wel duur net als +1 in the family. Maar je komt soms wel goede korting tegen of in de sale.
Ja dat wel inderdaad! Net als lilâ atelier
Mijn kind (2,5) krijgt deze zomer een nichtje en ik ben op zoek naar een boek daarover. Alles wat ik vind gaat over broertje of zusje krijgen, maar ik wil niet dat ze denkt dat ik een baby krijg Heeft iemand een goede boekentip?
Misschien kun je het gewoon anders voorlezen?
Bijv: wat zit er in je buik mama? Kan je gewoon âwat zit er in je buik tante emma?â Lezen.
the animal observatory en bobo choses?
Hmm spugen kan wel een teken van allergie zijn. Ik zou het bij het CB bespreken en aansturen op verwijzing naar de pinda-/eipoli. Jong begonnen is veel gewonnen, zeker als het gaat om het voorkomen van allergieën.
Had je al contact gehad met CB? Ik zou denk ik eens uitproberen als je een paar dagen wel potjes geen pinda geeft en daarna weer wel pinda, of op dezelfde dag potje met en zonder pinda, kijken of het echt consequent optreedt en geen toeval is.
En @Merel gisteren inderdaad met CB gesproken. Nu even 2 weken geen pindakaas meer geven en na 2 weken weer opnieuw beginnen met de opbouwschema, als ze dan weer overgeeft krijgt ze een verwijzing voor een allergie test.
Dus gisteren een potje gegeven zonder pindakaas erin en dat hield ze wel binnenâŠdus ben benieuwd over 2 wekenâŠ
Dat was hier ook het advies, dacht 3 weken en dan gewoon weer geven. Mijn dochter was wel wat ouder en at vrijwel dagelijks pindakaas, daarom leek het zo vreemd dat ze daar op reageerde. Was overgeven, lichte uitslag (vooral rond de mond), beetje opgezet rond de mond en heel opgezette handen. Dat gebeurde op de opvang en toen we het de dagen erna thuis probeerden ook. Maar na die 3 weken is het nooit meer gebeurd dus geen idee wat het was. Hopelijk valt het mee!
Ik ga vrijdag dus keep me posted! Ik wil van 10 tot 2 gaan.
Ik meen me te herinneren dat er iemand was die een wasbakje had gekocht met een werkend kraantje, die precies is de flisat van IKEA past en die kwalitatief goed was (lees bij reviews vooral dat de kraan binnen een paar dagen stukgaat). De zoekfunctie helpt me niet verder. Houden mijn zwangerschapshormonen me voor de gek of heeft iemand een goede tip?
Ja, is prima te doen!
Vanaf wanneer deden jullie je baby in in zoân inzetje in bad? De kraamhulp raadde het voor de eerste weken af, maar ik zou het toch wel heel makkelijk vinden. Alleen nu durf ik het dus nog nietđ«Ł
Ik heb er zo een van Stokke en gebruik âm vanaf week 8 ongeveer. Als we met zân tweeĂ«n zijn dan houd mijn vriend hem vast en was ik hem. Maar als ik hem in mân eentje in bad moet doen dan heb ik âm echt nodigâŠ
Die van stokke gelijk al in de kraamweek. Wel met een hydrofiel tussen haar en het zitje zodat het niet zo glijdt.
Ik denk dat ze het afraden omdat er vast mensen zijn die denken dat ze de baby alleen kunnen laten in zoân ding. Ik vond het echt te onhandig om een baby vast te houden in zoân badje, dus na de kraamweek direct gebruikt.
Ik deed mijn baby op het aankleedkussen met twee hydrofielen eronder insoppen met Zwitsal en een beetje water. Dan de hydrofiel dicht vouwen en hem met hydrofiel en al in het badje leggen. Zo was hij ook niet glibberig voor mij. Dan was hij lekker in het water, deed ik de hydrofiel op zân buikje zodat hij niet afkoelde en dan was hij zo even in bad. Dan liet ik de hydrofiel doek eraf en liet die in het badje. Dan legde ik de baby weer op het aankleedkussen waar de tweede hydrofiel nog klaarlag. Lekker afdrogen en poederen met talkpoeder en dan aankleden.
Zo kun je nog best makkelijk in je eentje een kindje badderen en goed wassen zonder dat je kindje het koud krijgt of je een extra paar handen nodig hebt.
Wat een goede tactiek!
@Blush wij doen het nu ook altijd met zn tweeĂ«n maar ik vind dat best onhandig in zoân kleine badkamer en bovendien is het verlof van mn man vanaf morgen afgelopen dus ik zou het liever zo doen met een extra hand vrij (ipv vasthouden).
Ik durfde het dus steeds niet, maar ik ga het dan maar gewoon proberen als ik lees dat mensen het al in de tweede week dien. Ik was niet van plan mn baby erin te stoppen en dan ff een wasje te doen ofzo hahađ„Č
Wij zijn er 2 keer geweest (1 keer met overnachting) en mijn 3 jarige vond het heel leuk. Naast dat er veel te doen en te zien is vond ze vooral de shows, het rijden met de wagentjes en de dieren leuk. Veel plezier morgen!