Ook hier positieve ervaring met kinderfysio. Was echt heel prettig en ik kon haar ook alles vragen/appen. Hoop dat het je verder helpt!
Doet jullie kind aan sensory play? Dat je zo’n bak maakt met gedroogde erwten of met zand?
- Ja, ik maak/koop van die bakken
- Niet van die bakken maar wel bijvoorbeeld kleien of in de zandbak
- Nee
0 stemmers
Ik doe het nooit en vraag me af of m’n kind iets “mist” en of ik toch niet een keer een bak moet vullen met gedroogde bonen en wat kopjes.
Even voor de moeders van kindjes van rond de 4, hoe groeien zij? Altijd op eenzelfde lijntje of wisselend? Die van ons zat altijd rond de 0 maar gaat nu richting -1 terwijl mijn man 1.97 is en ik 1.80. Mijn man is wel later de lucht in gegaan, ook duidelijk te zien aan de groeistrepen op zijn been, ik had alleen wel verwacht dat wij een wat langer kind zouden hebben
Ik wil het wel graag naar Hij is 1,5 jaar en doet nog steeds àlles is zijn mond.
Ik heb een hekel aan die bakken met spul want wordt toch altijd troep. Dus we hebben klei en een zand/watertafel buiten maar aan rijst en bonen enzo ga ik niet beginnen. Hele generaties zijn groot geworden zonder sensory bins dus het zal wel allemaal
Een keer gedaan, 5 minuten plezier en toen lag het hele huis bezaaid met rijst en was ik er snel klaar mee.
Sinds 2,5 jaar vindt mijn kind dat leuk. Gedroogde bonen met schepjes en graafmachines. Daarvoor wel eens geprobeerd maar toen werd er mee gegooid en opgegeten. Maar je kind mist niks hoor, zou me er niet druk om maken.
Die van mij vindt het heel leuk en ik vind het leuk om te maken en doen met hem. Mijn vriend vindt het niets, die vindt het zand vies voelen en haat het dat er dan veel rijst op de grond komt. Als je er geen zin in hebt lekker niet doen, hij/zij kan prima zonder. Vind je het wel leuk dan doe je het wel.
Haha inderdaad. Soms denk ik ‘zou ik niet meer x’ maar dan denk ik ‘ach dat had ik als kind ook niet’. En mijn kinderen doen al veel meer leuke dingen dan ik toen ik klein was, en ook met mij is het goedgekomen.
Maar soms zie je op insta of hier al die dingen voorbij komen en dan vind je het bijna zielig voor je eigen kind, terwijl die niet weet wat hij mist.
Knutselen doe ik ook zelden, vind dat gewoon geen hol aan. Tekenen en kleuren wel, maar verven doen ze maar mooi op de opvang
Mijn dochter wil altijd “lijmen” ze smeert dan gewoon pritt op alles en plakt er niks op.
Nou dat vind ik ook een beetje saai haha. Verven ook heel veel gedoe voor hoe lang leuk het is
Misschien over een paar jaar weer
Ja verf doe ik ook niet aan
Dikke tip zijn trouwens ook de doosjes met washitape van de Action, daar maken ze ook hele kunstwerken mee en die kunnen ze zelf makkelijk afscheuren. Allerlei kleuren en patroontjes, ik geloof 24 rolletjes voor 4 euro
Nu alleen klei en alles wat water heeft, ze krijgt ook een modderkeuken voor haar verjaardag.
Maar als ze ooit stopt met alles in haar mond steken wil ik wel iets vaker wat er mee doen.
Niet bewust maar m’n dreumes had laatst een pak macaroni uit de kast gevist en zich daar een halfuur mee vermaakt
Soms, maar in de tuin door het gras of door de aarde is ook hartstikke sensory. En drie proppen papier ook. Het is deels ook gewoon een modenaam en een verkooptruc.
In bad trouwens ook, badschuim erin.
Nouja net zoals ik taal en bewegen probeer uit te dagen, probeer ik ook sensorische dingen te geven. Is ook weer goed voor de motoriek. Zo’n bak lijkt me veel gedoe nog met opruimen en ze stopt toch nog alles in haar mond maar eten doet ze toch met haar handen En kleien, ballen met verschillende structuur, zand, water, als we buiten zijn laat ik haar de boomschors en het gras enzo wel bewust voelen. Op de opvang spelen ze ook met schuim. Dat is ook allemaal “sensory play”.
Als ze wat ouder is lijkt een bak maken me heel leuk!
Hier ook, mijn dochter had de 3kg rijst voorraad in de garage gevonden Ik denk dat er 1kg, al sensory-played, op de vloer beland is.
Ik wil even een tip geven voor een babyfoon met camera. Wij hebben deze, die niet zo bekend is. Maar wat een top ding; https://www.baby-dump.nl/product/babyfoons/53/qute-babyfoon-q-connection/76743/qute-babyfoon-q-connection-signal/202219/
Goede beeldkwaliteit, ook in het donker. Je kan de camera op afstand draaien. Het is uit te breiden naar een tweede camera (dat was een must). Batterij gaat prima mee in eco stand (verschillen eco standen). Je kan liedje op afstand aanzetten. Bereik is goed, maar oude woning, dus weet niet hoe in nieuwbouwwoning is. Je kan op afstand praten tegen je kind.
Ben er heel blij mee, want echt lang gezocht.
Uuhm, nu hebben we onverwacht a.s. maandagochtend de intake en meteen wenochtend op de opvang van 9-12, maar nu ben ik helemaal vergeten te vragen wat we onze baby mee moet geven. Ik snap zelf natuurlijk voeding en reservekleding maar verder? Neem aan dat er weinig nodig is toch in 3 uur
Voor de hele dagen vraag ik het wel tijdens de intake maar het voelt een beetje dom om nu terug te bellen.
Hoezo voelt dat dom? Is toch gewoon een goede en logische vraag? Wij moesten altijd een slaapzakje ook meegeven. En evt speentje?
Luiers mogelijk ook, afhankelijk van de opvang.