Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja onze zoon heeft krullen en die kun je leuk stylen maar die dag was er mot regen en de foto’s waren na het buitenspelen in die mot regen :smiling_face_with_tear:… nou dat was niks meer dus :upside_down_face:

1 like

Tip voor dit weekend: morgen is nationale molendag dus dit weekend zijn er bij veel molens rondleidingen en leuke activiteiten. Mijn kind is dol op molens dus we gaan een rondje doen hier in de buurt.
Via deze site kun je zien welke molens in jouw omgeving meedoen.

14 likes

Ik maak vaak “bubble braids”
image
En dan doe ik op de stiekjes nog van die kleine klemmetjes.
Wel wat minder strak dan op de foto en geen knotjes erop maar dan staartjes. Doordat het met meerdere stiekjes vastzit gaat het niet zomaar los/door de war.

4 likes

Leuke tip! Volgend weekend is dag van het kasteel, dat vind je dan misschien ook leuk
https://dagvanhetkasteel.nl/kaartweergave-alle-kastelen/

4 likes

Huh wat gek in de middag. Bij ons doen ze eerst de kleuters, zodat alles nog een beetje netjes zit. Ik doe haar haar gewoon zoals ik (bijna) altijd doe, knotje met de helft van dr haar en de helft los. Vind ik een van de leukste kapsels bij dr ook en vind het idd ook leuk dat ze er op staat zoals ze meestal naar school gaat.

2 likes

Hier mijn fien en teun recensie.
Mijn dochter vond de speeltuinen het leukst, vooral degene voor de entree. De deuren gingen uiteindelijk pas om 10.30 open en wij wilden rond 12.30 weer naar huis. Dus dat vond ik wel stom.
We hebben verder een ritje op de kleine trekker gedaan en dat vond ze wel leuk, maar in de rij staan niet. En heel logisch maar overal was een rij.
We zijn naar de woezel en pip show geweest en dat vond ze geweldig. Ze keek echt dr ogen uit en ging helemaal meeroepen. Ik denk dat ze sommige andere shows misschien ook wel leuk had gevonden. Alhoewel ze woezel en pip ook gewoon goed kent van de boekjes.
Ik vond het geen 68€ waard maar wel €8. Ik denk dat het over een jaar wel leuker voor haar is, en dan kan ik weer gratis met de dordtpas dus dan ga ik nog wel een keer haha.

Volgende vraag:
Ik hoor vaak over plaswijkpark. Is dat leuk voor een kindje van bijna 2? En zijn daar ook veel rijen? Ik heb morgen nog een auto en nog geen plannen, vandaar.

2 likes

Nee, ik zou Plaswijckpark niet doen met een bijna 2 jarige. Vanaf 3 jaar is een stuk leuker.
Je hebt er wel dieren en nu het mooi weer is, is misschien wel al de waterspeeltuin open en je hebt ook wel een grote speeltuin, maar denk dat ze daar iets groter voor moet zijn.
Ik zou dan eerder kiezen voor de speeldernis.

Ik vind dat wel een een aanrader! Ze heb een speeltuin voor de kleinere kinderen, veel dieren, treintje etc. Zeker als het een 2 jarige is die lekker zelf op onderzoek uitgaat. Maar als je de volle prijs moet betalen en dus maar 2 uurtjes kan gaan is het wel prijzig. Wij kopen zelf altijd met de rotterdampas een abonnement, dus dan is het 2 uurtjes gaan prima.

1 like

Dit jaar krijg je geen korting op een abonnement met je Rotterdampas :sleepy: Alleen 1x gratis entree.

@Kusjessoldaat Ik vind Plaswijckpark erg leuk maar voor een tweejarige is het misschien afh van of je kind nét 2 of bijna 3 is. Je moet vanaf 2 betalen, dat is ook altijd een graadmeter.

Maar het is misschien ook afhankelijkheid van of je een abonnement hebt of toch voor iedereen entree betaalt, in dat laatste geval heb je toch meer het gevoel ‘waar voor je geld’ te moeten hebben.

Ik zou zelf op een zonnige doordeweekse dag naar Plaswijck gaan. Niet zo druk en ze hebben een leuke waterspeeltuin en een heel stuk met water en zand waar ze lekker kunnen spelen.

4 likes

Klopt inderdaad, stom he? Ik verwacht het volgend jaar wel weer terug…

En dat beekje is echt heerlijk he?

1 like

Ik was een keer in speeldernis en zag toch zoveel ratten lopen daar in de bosjes en door het water. Sindsdien moet ik daar altijd aan denken en ben nooit meer gegaan. Lekker in water spelen waar ratten doorheen lopen. Ik snap dat ratten overal in Rotterdam zitten maar dit vond ik wel echt vies.

1 like

Ohhh gadver. Mijn kind heeft toevallig daar nog lekker in het water gezeten :joy:

2 likes

Ja heel veel kinderen :laughing: zal ook wel niet dat ze er ziek van worden ofzo anders was er wel een uitbraak geweest oid maar gewoon omdat ik het gezien heb zal ik mn 2e kind er niet echt met een gerust hart laten spelen en er ws nooit heen gaan.

1 like

Haha ja snap ik heel goed!

4 likes

Huh maar wat heeft dat te maken met de Rotterdampas?

Jaa is natuurlijk absoluut niet oké! Van mij mogen ze een levenslang verbod krijgen! Maar bedoel ook van; ze kunnen toch ook gewoon een abo afnemen? Buiten de pas om?

5 likes

Ja idd. Nu komt het over alsof er een directe relatie is tussen de Rotterdampas gebruiker en overlast veroorzakers.

2 likes

Zal aan mij liggen maar snap er geen hout van. Je kan toch gewoon de onruststokers een levenslang verbod geven :sweat_smile:?

1 like

Zoals ik het lees lag het aan de buitenlanders of rotterdammers met een laag inkomen want dat zijn diegene die meestal een Rotterdamspas aanschaffen. Om het even niet netjes te verwoorden.

2 likes

Ja maar… boeie waar ze vandaan komen en wat ze verdienen, dan geef je die specifieke mensen die zich misdragen toch alsnog alleen het verbod :sweat_smile:?

3 likes